Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η συνεργασία που έδωσε ζωή στο Mazda 121 «Goldy»

Ελλάδα 9:33
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η συνεργασία που έδωσε ζωή στο Mazda 121 «Goldy»

ΝΕΑ

Η συνεργασία που έδωσε ζωή στο Mazda 121 «Goldy»

ΝΕΑ

Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, η Mazda δημιούργησε μια ξεχωριστή συνεργασία με την Haribo που θα έφερνε στη ζωή κάτι μοναδικό. Την περιορισμένη έκδοση Mazda 121 «Goldy».

Advertisement
Advertisement

Λίγοι γνωρίζουν για τη συνεργασία μεταξύ της Mazda και και της γερμανικής εταιρείας ζαχαρωτών Haribo που οδήγησε στη δημιουργία της Mazda 121 «Goldy» στις αρχές της δεκαετίας του ‘90.

Η περιορισμένη έκδοση Mazda 121 «Goldy» δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τη Haribo και προσέφερε μόλις 1.000 μονάδες.

Σχεδιασμένα αποκλειστικά για τις γερμανικές, αυστριακές και ελβετικές αγορές, τα αυτοκίνητα είχαν θέμα τα διάσημα ζελεδάκια Haribo Gold Bears και έτσι πήραν το φωτεινό «χρυσαφί» χρώμα της συσκευασίας τους.

Advertisement
Advertisement

Με την υπογραφή της Hofele Design -μια εταιρεία γνωστή για τη βελτίωση πολυτελών γερμανικών αυτοκινήτων- το «Goldy» είχε ειδικό εξοπλισμό, συμπεριλαμβανομένου ενός τιμονιού Momo με ένα χρυσό αρκουδάκι Haribo στο κέντρο, σκίαστρο πίσω παρμπρίζ με πολύχρωμο σχέδιο gummy bear και ένα σετ τροχοκαλύμματα με αρκουδάκια Haribo.

Αξίζει να αναφερθεί πως κάθε «Goldy» περιλάμβανε 100 σακούλες ζελεδάκια Haribo Gold Bears και ένα μεγάλο, μαλακό αρκουδάκι παιχνίδι.

Advertisement

Για την καλύτερη επικοινωνία του αυτοκινήτου, το Mazda 121 «Goldy» προωθήθηκε ως έπαθλο σε λαχειοφόρο που διοργανώθηκε από τη Haribo στο πλαίσιο του διαγωνισμού, «Win gold with Haribo: Mazda 121. The Haribo Gold Bear goes for the Mazda 121».

Mazda 121: Bubble Car

Η έκδοση «Goldy» ήταν ένα soft-top μοντέλο, που επέτρεπε στους οδηγούς να απολαμβάνουν τον ήλιο τις ζεστές ημέρες.

Advertisement

Η βασική έκδοση της Mazda 121 ήταν επίσης διαθέσιμη με σκληρή οροφή. Το μοντέλο παρουσιάστηκε το 1991 και έγινε γνωστό στην ιαπωνική αγορά ως Autozam Revue.

Με τον μικρό και παράξενο σχεδιασμό του, έλαβε γρήγορα θετικές κριτικές και έγινε επιτυχία. Το μοντέλο απέκτησε γλυκά ψευδώνυμα, με ένα από τα πιο διαδεδομένα να είναι το «bubble car» (αυτοκίνητο φούσκα).

Advertisement

Με τον στρογγυλό και συμπαγή σχεδιασμό του, η Mazda 121 πρόσφερε ένα μοναδικό αίσθημα ευρυχωρίας χάρη στην καμπυλώδης οροφή που ενίσχυε τον ήδη ευάερο χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Η εμπειρία αναβαθμιζόταν περαιτέρω όταν συνδυάζονταν με την αναδιπλούμενη ηλιοροφή που προσέδιδε μια επιπλέον διάσταση ευρυχωρίας για τους επιβάτες.

Το «Goldy» και τα «αδελφάκια» του στην βασική έκδοσή τους, εξοπλίζονταν με τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1,3 λίτρων, παράγοντας 5περίπου 70 ίππους, επιτυγχάνοντας μέγιστη ταχύτητα 155 χλμ./ώρα και επιταχύνοντας από 0 σε 100 χλμ/ώρα μέσα σε 11,4 δευτερόλεπτα.

Μπορεί το Mazda 121 «Goldy» να μην είναι το πρώτο αυτοκίνητο που έρχεται στο μυαλό όταν σκεφτόμαστε τα ιστορικά αυτοκίνητα της Mazda, όμως είναι ένα σημαντικό μοντέλο στην ιστορία της.

Σήμερα, η ιαπωνική εταιρεία διατηρεί ένα από τα αυτοκίνητα «Goldy» στο Μουσείο Κλασικών Αυτοκινήτων Mazda Frey στο Άουγκσμπουργκ της Γερμανίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
H απόκτηση ενός Mazda SUV γίνεται ακόμα πιο εύκολη!
Έχει πολύ μέλλον ακόμα το Mazda MX-5
Η Mazda θα βασιστεί στην Toyota για τα ηλεκτρικά της