Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η Γερμανία γίνεται θύμα της υπεροψίας της

Ελλάδα 13:02
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η Γερμανία γίνεται θύμα της υπεροψίας της

ΝΕΑ

Η Γερμανία γίνεται θύμα της υπεροψίας της

ΝΕΑ

Οι Κινέζοι έχουν ρίξει την Γερμανία στο καναβάτσο. Και η άλλοτε ατμομηχανή της Ευρώπης ψάχνει για λύσεις για να μην έρθει το νοκ-άουτ.

Advertisement
Advertisement

Οι εισαγωγές κινεζικών οχημάτων και εξαρτημάτων στη Γερμανία αυξήθηκαν κατά ένα εντυπωσιακό ποσοστό 75% το πρώτο εξάμηνο του έτους, αποτελώντας μια αυξανόμενη απειλή για την παρουσία της Γερμανίας ως το σημαντικότερο κέντρο παραγωγής αυτοκινήτων στην Ευρώπη.

Σύμφωνα με έκθεση του Γερμανικού Οικονομικού Ινστιτούτου (IW), αυτή η δραματική αύξηση των κινεζικών εισαγωγών έρχεται καθώς αρκετές κινεζικές μάρκες εισέρχονται στη γερμανική αγορά, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό τους σε οκτώ.

Ωστόσο, τα κινεζικά οχήματα εξακολουθούν να αποτελούν μόνο το 1,5% των συνολικών οχημάτων που πωλούνται στη Γερμανία.

Advertisement
Advertisement

Η αύξηση των εισαγωγών δεν περιορίζεται στα αυτοκίνητα αποκλειστικά από κινεζικές μάρκες. Οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα από μη κινεζικές μάρκες, όπως το BMW iX3, έχουν επίσης συμβάλει στην αύξηση των εισαγωγών.

Αντίθετα, οι γερμανικές εξαγωγές οχημάτων και ανταλλακτικών προς την Κίνα μειώθηκαν κατά 21% το πρώτο εξάμηνο του έτους, αντιπροσωπεύοντας σημαντικό μέρος της συνολικής μείωσης των εξαγωγών προς την , η οποία ξεπέρασε το 8%.

Η μελέτη υπογραμμίζει τη μεταβαλλόμενη δυναμική στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, με την Ασία να γίνεται όλο και περισσότερο το επίκεντρο της παραγωγής οχημάτων.

Advertisement

Σχεδόν το 60% του συνόλου των οχημάτων που παράγονται παγκοσμίως το 2022 προέρχεται από ασιατικές χώρες, σε πλήρη αντίθεση με το 31% που παρήχθη το 2000.

Η τάση αυτή υπογραμμίζει τη φθίνουσα σημασία της Ευρώπης στο παγκόσμιο τοπίο της αυτοκινητοβιομηχανίας, με μόνο τη Γερμανία και την Ισπανία να διατηρούν μια θέση στην πρώτη δεκάδα των παραγωγών αυτοκινήτων παγκοσμίως.

Advertisement

Η πρώιμη είσοδος των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών στην κινεζική αγορά τις βοήθησε να παραμείνουν σχετικά ανθεκτικές απέναντι σε αυτές τις αλλαγές.

Παρόλα αυτά, η έκθεση υποδηλώνει ότι το επιχειρηματικό μοντέλο που στήριξε τη γερμανική παραγωγή αυτοκινήτων -η εξαγωγή οχημάτων υψηλής ποιότητας- δέχεται αυξανόμενες πιέσεις, καθώς όλο και περισσότερη παραγωγή μεταφέρεται στην Κίνα, ακόμη και στην κατηγορία των premium αυτοκινήτων.

Η μελέτη υποδεικνύει επίσης την αρχή μιας μετατόπισης της εξάρτησης της Γερμανίας από την Κίνα, καθώς η χώρα κάνει ευρύτερες προσπάθειες για μείωση της εξάρτησης από την ασιατική υπερδύναμη.

Advertisement

Ωστόσο, οι συγγραφείς προειδοποιούν ότι είναι πολύ νωρίς για να εξαχθούν σαφή συμπεράσματα καθώς η Γερμανία βρίσκεται πλέον αρκετά εκτεθειμένη στις μεγάλες αλλαγές που συντελούνται στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Ευρώπη φρενάρει τα κινέζικα ηλεκτρικά – Άμεση αντίδραση των Κινέζων
Γη και ύδωρ προσφέρουν οι Γερμανοί στους Κινέζους
Ντόναλντ Τραμπ: «Σταματήστε τα ηλεκτρικά, ενισχύετε τους Κινέζους»