Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η Geely θέλει να δημιουργήσει «ηλεκτρική αυτοκρατορία»

Ελλάδα 3:11
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η Geely θέλει να δημιουργήσει «ηλεκτρική αυτοκρατορία»

ΝΕΑ

Η Geely θέλει να δημιουργήσει «ηλεκτρική αυτοκρατορία»

ΝΕΑ

O κινεζικός κολοσσιαίος όμιλος ετοιμάζει μια ενιαία ηλεκτρική πλατφόρμα που θα ενσωματώνεται σε δεκάδες ηλεκτρικά μοντέλα: Από αυτοκίνητα πόλης μέχρι και σε ελαφριά επαγγελματικά.

Advertisement
Advertisement

Μεγαλεπήβολα είναι τα σχέδια του πανίσχυρου ομίλου Zhejiang Geely Holding Group Co (ή απλά Geely), ο οποίος επιθυμεί να δημιουργήσει τη δική του «ηλεκτρική αυτοκρατορία».

Στο πλαίσιο αυτό έχει υπό τη σκέπη του 12 αυτοκινητοβιομηχανίες, μεταξύ των οποίων τις Geely, Lynk & Co, Lotus, Volvo, Polestar, Zeekr, Proton και LEVC. Πολλές από αυτές κατασκευάζουν αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, με τις εναπομείνασες (π.χ. Volvo) να προετοιμάζουν με εντατικούς ρυθμούς την ενεργειακή τους μετάβαση.

Επιπροσθέτως, ο κολοσσιαίος όμιλος με έδρα την πόλη Hangzhou στην Κίνα, κατέχει και το 9,7% της Daimler, μια συνεργασία που –μεταξύ άλλων- αφορά την περαιτέρω εξέλιξη της Smart.

Advertisement
Advertisement

Αποφασισμένη να συνάψει νέες συνεργασίες που θα της επιτρέψουν να δημιουργήσει οικονομίες κλίμακας και να εξορθολογίσει τη χρήση πόρων, η Geely έχει εξελίξει τη μεταβλητή πλατφόρμα Sustainable Experience Architecture (SEA) η οποία θα ενσωματώνεται και στο μελλοντικό SUV της Smart.

Τα πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης τεχνολογίας ανέλυσε ο άνθρωπος που συντόνισε τις διαδικασίες εξέλιξής της, Kent Bovellan, σε δηλώσεις του στο μαλαισιανό Μέσο paultan.org.

Advertisement

Όπως ανέφερε, η πλατφόρμα SEA συνιστά μια ιδιαίτερα μεταβλητή αρχιτεκτονική που θα υιοθετηθεί από όλες τις μάρκες του ομίλου. Χαρακτηριστικό είναι μάλιστα το γεγονός πως η χρησιμότητά της έχει υπερβεί ακόμα και τις πιο αισιόδοξες εκτιμήσεις, ούσα ικανή να καλύψει ένα τεράστιο εύρος κατηγοριών (segments), από αυτοκίνητα πόλης (τύπου Smart ForTwo) μέχρι και ελαφριά επαγγελματικά. Παράλληλα, υποστηρίζει την κίνηση στους εμπρός τροχούς, τους πίσω, αλλά και τετρακίνητες εκδόσεις, με έως και τρεις ηλεκτροκινητήρες.

Advertisement

Για να καταστούν τα παραπάνω δυνατά, η πλατφόρμα θα παράγεται σε διάφορες υποκατηγορίες,  όπως είναι οι SEA1, SEA2 και SEA-Ε. Η τελευταία θα τοποθετείται σε μοντέλα με μεταξόνιο 2,55 μ., η SEA2 με μεταξόνιο 2,65 έως και 2,9 μ., και η SEA1 σε αυτοκίνητα με μεταξόνιο μεγαλύτερο των 3,0 μ.

Ένα ακόμα μεγάλο ατού της πλατφόρμας είναι πως επιτρέπει την εξέλιξη εξηλεκτρισμένων μοντέλων με range – extenders, η αυτονομία των οποίων θα ξεπερνά τα 1.000 χλμ. αυτονομίας (βάσει NEDC). Πρόκειται για αυτοκίνητα που θα έχουν μεν ηλεκτροκινητήρες, μπορούν όμως να φιλοξενήσουν και έναν μικρό κινητήρα εσωτερικής καύσης που θα φορτίζει την μπαταρία.

Μην ξεχνάμε πως κάτι τέτοιο έχει πράξει και η Mercedes –με τις ευλογίες της Geely- μέσω της αρχιτεκτονικής Modular Architecure (MMA) που προορίζεται για την οικογένεια της A-Class. Η ΜΜΑ δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτροκίνηση, αλλά έχει προβλεφθεί ένας χώρος (στο μπροστινό μέρος) για την τοποθέτηση είτε ενός συμβατικού κινητήρα εσωτερικής καύσης, είτε ενός μικρότερου που θα έχει τον ρόλο range extender.

Advertisement

Τέλος, όπως ανέφερε ο Bovellan, η Geely θέλει να κυριαρχήσει και στο πεδίο των σπορ ηλεκτρικών, λανσάροντας μοντέλα που θα ιντριγκάρουν με τις επιδόσεις τους (βλ: Lotus). Τα τελευταία θα ενσωματώνουν την πλατφόρμα SEA-S και θα αποτελούν τους άμεσους αντιπάλους των πανίσχυρων μοντέλων των Audi και Porsche που εξελίσσονται πάνω στην αρχιτεκτονική PPE (Premium Platform Electric).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πώς στρίβει υπό πίεση η νέα Mercedes S-Class; (+video)
Το Xingyue L είναι το πολυτελές SUV της Geely
Lynk & Co 09: Ο άλλος εαυτός του Volvo XC90