Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η Ευρώπη έπαθε… ηλεκτροπληξία!

Ελλάδα 14:19
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η Ευρώπη έπαθε… ηλεκτροπληξία!

ΝΕΑ

Η Ευρώπη έπαθε… ηλεκτροπληξία!

ΝΕΑ

Τα στοιχεία των πωλήσεων αυτοκινήτων στη Γηραιά Ήπειρο, επιβεβαιώνουν τη συνεχή άνοδο των ηλεκτρικών.

Advertisement
Advertisement

Τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης μπορεί να εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν τη μερίδα του λέοντος στις ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην Ευρώπη αλλά από την άλλη κανείς δεν μπορεί να μη σημειώσει την αξιοσημείωτη ανοδική πορεία των plug-in υβριδικών και κυρίως των αμιγώς ηλεκτρικών (BEV).

‘Ετσι λοιπόν οι πωλήσεις των τελευταίων αυξήθηκαν τον Ιούλιο κατά 62% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022, φτάνοντας συνολικά τις 149.219 μονάδες.

Στον αντίποδα οι ταξινομήσεις των diesel σημείωσαν αντίστοιχα πτώση κατά 9% (συνολικά 128.135), ενώ αυτών με κινητήρες βενζίνης, αυξήθηκαν κατά 6% στα 369.649 αυτοκίνητα.

Advertisement
Advertisement

Πρωτιά για τη Volkswagen

Ο Όμιλος Volkswagen πούλησε τα περισσότερα επιβατικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη τον Ιούλιο, σε όλους τους τύπους καυσίμων με 280.294 ταξινομήσεις, σημειώοντας μια αύξηση 19% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022.

Advertisement

Οι πωλήσεις της Stellantis που βρίσκεται και μάλιστα με διαφορά στη δεύτερη θέση υποχώρησαν κατά 3,3% στα 160.251 οχήματα. Σε ότι αφορά τις μεμονωμένες αγορές, συμπεριλαμβανομένων αυτών της Γερμανίας, της Μεγάλης Βρετανίας και της Γαλλίας που έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα η συνολική αύξηση που σημειώθηκε ήταν διψήφια.

Συνολικά και μέχρι και τον Ιούλιο, οι ευρωπαϊκές πωλήσεις αυξήθηκαν, πάντα σε σχέση με την αντίστοιχη χρονική περίοδο του 2022, κατά 18% στα 7,61 εκατομμύρια, νούμερο που ναι μεν είναι… χορταστικό αλλά που εξακολουθεί να υπολείπεται κατά 22% σε σχέση με τα επίπεδα πριν από την έναρξη της πανδημίας το 2019.

Advertisement

Σε ότι αφορά τα ηλεκτρικά και όπως προαναφέραμε οι αυξήσεις είνα σαφώς πιο μεγάλες. Πιο συγκεκριμένα στη Γερμανία πουλήθηκαν τον Ιούλιο 48.682 πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα -αύξηση 69% σε σχέση με ένα χρόνο πριν και μακράν τα περισσότερα μεταξύ των ευρωπαϊκών αγορών.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο – όπου οι οδηγοί του Λονδίνου υπόκεινται πλέον σε πιο αυστηρούς κανόνες εκπομπών  ρύπων- οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 88% στις 23.010 μονάδες, ενώ η Γαλλία κατέλαβε την τρίτη θέση με παραδόσεις 16.867 EVs.

Advertisement

Οι προβλέψεις

Τώρα που οι ελλείψεις ημιαγωγών και άλλων κρίσιμων εξαρτημάτων έχουν αμβλυνθεί, οι προοπτικές της αυτοκινητοβιομηχανίας συνολικά δείχνουν να επηρεάζονται από το διαφαινόμενο υψηλότερο κόστος διαβίωσης και δανεισμού, που επιβαρύνει περισσότερο τους καταναλωτές. Κάτι που μπορεί να αλλάξει τους συσχετισμούς, όπως βέβαια και οι προσθήκες νέων μοντέλων.

Έτσι μπορεί το Model Y της Tesla να είναι το πιο δημοφιλές μοντέλο στην Ευρώπη για το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς που διανύουμε όμως δεν είναι λίγοι οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές που ετοιμάζονται να αντεπιτεθούν.

Οι Volkswagen, Stellantis και BMW για παράδειγμα ετοιμάζουν πολλά καινούργια EVs, κάποια από τα οποία θα κάνουν την εμφάνισή τους στην IAA Mobility 2023, την έκθεση αυτοκινήτου στο Μόναχο, στις αρχές της επόμενης εβδομάδας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Σούζες, κόντρες και… βεγγαλικά! Η αστυνομία διέλυσε «πάρτι» στο Ribas (+video)
Η Tesla μπαίνει και στο κυνήγι των παρανόμων
Πόσο ζυγίζει η θωρακισμένη BMW X5;