Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Hyundai: Ετοιμάζει σπορ υδρογονοκίνητο των 680 ίππων;

Ελλάδα 13:43
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Hyundai: Ετοιμάζει σπορ υδρογονοκίνητο των 680 ίππων;

ΝΕΑ

Hyundai: Ετοιμάζει σπορ υδρογονοκίνητο των 680 ίππων;

ΝΕΑ

Οι Νοτιοκορεάτες προχωρούν στην ολιστική αναβάθμιση της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου, που σε πολλές περιπτώσεις θα συνεργάζεται με επαναφορτιζόμενη μπαταρία.

Advertisement
Advertisement

Λίγες ώρες μετά την ανακοίνωσή της πως στρέφεται στα ηλεκτρικά με μπαταρίες και κυψέλες καυσίμου, καταργώντας τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, η Hyundai προχώρησε στην αποκάλυψη μιας σειράς πρωτότυπων μοντέλων.

Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνει το σπορ πισωκίνητο Vision FK που φαίνεται πως βασίζεται στο Kia Stinger. Αναλυτικότερα, πρόκειται για ένα αγωνιστικό πρωτότυπο που χρησιμοποιεί τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου (FCEV) και ταυτόχρονα ενσωματώνει μια επαναφορτιζόμενη από εξωτερική παροχή (plug-in) μπαταρία. Σημειώνεται πως πρόκειται για το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της μάρκας που συνδυάζει και τις δύο μεθόδους παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.

Η απόδοση του συστήματος φτάνει τα 680 PS, η επιτάχυνση στα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχεται σε 4,0 δλ. και η αυτονομία φαίνεται πως θα ξεπερνά τα 600 χλμ./ώρα.

Advertisement
Advertisement

Μεγάλο ατού της τεχνολογίας  είναι πως ο ανεφοδιασμός του ρεζερβουάρ υδρογόνου ολοκληρώνεται σε περίπου 3 λεπτά, διασφαλίζοντας αυτονομία εκατοντάδων χιλιομέτρων. Επιπροσθέτως, η παράλληλη παρουσία της μπαταρίας επιτρέπει στον χρήστη να «κερδίζει» κάποια επιπλέον χιλιόμετρα, φορτίζοντάς το σε εξωτερική παροχή, κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Η Hyundai δεν έδωσε πληροφορίες σχετικά με το λανσάρισμα της έκδοσης παραγωγής, ούτε κατονόμασε τα μελλοντικά μοντέλα που θα κάνουν χρήση της παραπάνω τεχνολογίας. Κρίνοντας, ωστόσο, από τις δηλώσεις εκπροσώπων της εταιρείας, είναι πολύ πιθανό να εφαρμοστεί στο επερχόμενο Ioniq 5 N.

Advertisement

«Είμαστε αφοσιωμένοι τόσο στα ηλεκτρικά με μπαταρίες όσο και με κυψέλες καυσίμου. Ηλεκτρικά σαν το Ioniq 5 θα μπορούν να διανύουν πολλά χιλιόμετρα και να απαιτούν μικρούς χρόνους φόρτισης», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.

Το 2023 η Hyundai αναμένεται να αναβαθμίσει το Nexo (ένα από τα δύο FCEV μοντέλα της), προτού παρουσιάσει δύο ολοκαίνουρια υδρογονοκίνητα (2025). Αυτά θα κάνουν χρήση της τρίτης γενιάς κυψελών καυσίμου της Hyundai, η οποία θα αποδίδει 135 και 271 PS.  Οι εκδόσεις των 135 ίππων θα αφορούν ένα μεγάλο εύρος οχημάτων, με το ισχυρότερο σύστημα κίνησης να ενσωματώνεται αποκλειστικά σε επαγγελματικά.   

Advertisement

Ακόμα, ο κύκλος ζωής των μελλοντικών συστημάτων θα είναι αρκετά μεγαλύτερος, φτάνοντας σε πολλές περιπτώσεις τα 500.000 χλμ., όταν το υπάρχον σύστημα περιορίζεται στα 160.000.

Ενθαρρυντικές είναι, τέλος, οι εξαγγελίες της μάρκας πως το 2030 οι τιμές των FCEVs της θα ισοσκελιστούν με αυτές των BEVs. Αυτό θα επιτευχθεί μέσω της μείωσης του κόστους παραγωγής της νέας γενιάς κυψελών καυσίμου και της αύξησης της αποδοτικότητάς τους.

Advertisement

Σημειώνεται πως εκτός από τα FCEVs η Hyundai επικεντρώνεται και στα επαναφορτιζόμενα ηλεκτρικά. Από το 2035 μάλιστα θα σταματήσει να παράγει αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Hyundai Kona 1.6T 198 PS 2WD
Hyundai: Αυτόνομο πρωτότυπο για το Μόναχο
To αγροτικό Hyundai Santa Cruz σε έκδοση SUV