Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

H Lancia Delta Evo-e είναι το πιο αμφιλεγόμενο ηλεκτρικό restomod

Ελλάδα 7:28
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

H Lancia Delta Evo-e είναι το πιο αμφιλεγόμενο ηλεκτρικό restomod

Mobility

H Lancia Delta Evo-e είναι το πιο αμφιλεγόμενο ηλεκτρικό restomod

Mobility

Η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον αλλά είναι προτιμότερο να βλέπουμε κάποια καινούργια ηλεκτρικά αυτοκίνητα, παρά κάποιες «δόξες του παρελθόντος» όπως η Lancia Delta Integrale που η GCK μετατρέπει και –θέλει να- πουλάει.

Advertisement
Advertisement

Δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε restomod με παλιό αυτοκίνητο να μετατρέπεται σε ηλεκτρικό, είναι όμως η πρώτη φορά που δεν μας αρέσει η ιδέα.

Ένα ένδοξο μοντέλο όπως είναι η Lancia Delta Integrale, έχει νόημα να κυκλοφορεί ως ηλεκτρικό; Αυτό είναι το ερώτημα που τίθεται με την επιλογή της GCK (Green Corp Konnection) να προσφέρει τη δυνατότητα σε όποιον θέλει να μετατρέψει τη δική του Integrale σε ηλεκτρική. Μάλιστα, είναι τόσο ενθουσιασμένοι για την προοπτική αυτή, που την παράδοση της ηλεκτρικής εκδοχής αναλαμβάνει ο θρύλος των ράλι του παρελθόντος, Didier Auriol.

Advertisement
Advertisement

Μιλάμε για τον οδηγό που έχει γράψει με χρυσά γράμματα το όνομά του δίπλα σε αυτό της Lancia Delta Integrale, έχοντας σημειώσει νίκη στο θρυλικό Ράλι του Monte Carlo. Αυτό είναι ίσως και το πιο ενδιαφέρον στοιχείο στην περίπτωση της ηλεκτρικής Integrale που βλέπουμε εδώ. Το αυτοκίνητο που η εταιρεία προτίθεται να κατασκευάσει σε 47 μονάδες: 36 για κίνηση σε δημόσιους δρόμους και 11 αγωνιστικά.

Η εταιρεία που ονομάζεται GCK ιδρύθηκε το 2017 από τον βιομήχανο Eric Boudot και τον πρωταθλητή του 2009 στο FIA Cross Country Rally World Cup, Guerlain Chicherit. Ο στόχος της εταιρείας αυτής είναι η μετατροπή σε ηλεκτρικά ή υδρογονοκίνητα, αυτοκινήτων, φορτηγών, βιομηχανικών μηχανημάτων, σκαφών θαλάσσης και ότι κινείται γενικότερα. Η Delta Evo-e κατασκευάζεται από το «παρακλάδι», Exclusive-e που ασχολείται με τα πιο ιδιαίτερα project.

Advertisement

Η διαδικασία της μετατροπής, ξεκινά με την ανακατασκευή του αυτοκινήτου- δότη, που επανέρχεται σε άριστη κατάσταση σε ότι έχει να κάνει με την εμφάνισή του, ενώ ανανεώνονται και ενισχύονται, όσα μέρη είναι απαραίτητα και διατηρούνται από τη βενζινοκίνητη στην ηλεκτρική. Τη θέση του κινητήρα εσωτερικής καύσης, έρχεται να πάρει ένας ηλεκτροκινητήρας με απόδοση 200 ίππους, ο οποίος τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 30kWh, που προσφέρει θεωρητική αυτονομία 200 χιλιομέτρων.

Advertisement

Έκπληξη αποτελεί το γεγονός πως από τη συμβατική εκδοχή του μοντέλου έχει διατηρηθεί και χρησιμοποιείται στην ηλεκτρική, το χειροκίνητο κιβώτιο με τις πέντε ταχύτητες το οποίο αποτελεί ένα «σύνδεσμο» του μέλλοντος με το παρελθόν. Τα καθίσματα στην καμπίνα είναι bucket της Sparco, υπενδεδυμένα με Alcantara που έχουν κόκκινες και μπλε ραφές. Από τα στοιχεία επιδόσεων που ανακοινώνει η GCK, προκύπτει πως το αυτοκίνητο θα είναι πολύ ευχάριστο να το οδηγείς αλλά όχι τόσο γρήγορο όσο θα περίμενε κανείς με βάση τον ηλεκτρικό κινητήρα και την αμεσότητα στην απόδοση.

Advertisement

Ο κινητήρας των 200 ίππων παράγει ροπή 350 Nm, με τα 100 χλμ./ώρα να «έρχονται» από στάση σε 6,6 δευτερόλεπτα– που για ηλεκτρικό, δεν είναι και ότι πιο γρήγορο θα μπορούσε να φανταστεί κανείς ή να περιμένει με βάση το palmares του αυτοκινήτου. Το πρώτο χιλιόμετρο από στάση, καλύπτεται σε 26 δευτερόλεπτα με πλήρη επιτάχυνση, που και πάλι δεν μπορεί να θεωρηθεί επίδοση που θα συγκλονίσει το μυαλό, ούτε θα αποτελέσει λόγο για να προτιμήσει κάποιος το μοντέλο.

Η GCK αναφέρει πως η αναλογία κιλών ανά ίππο είναι στα 7,2, κάτι που σημαίνει πως το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου είναι περίπου 1.440 κιλά- αρκετά περισσότερο βάρος από την original, που και αυτό με τη σειρά του σημαίνει πως δεν θα είναι και ιδιαίτερα ευέλικτο σε διαδρομή με στροφές. Δεν είναι θέμα προκατάληψης αλλά απλά δεν μας βγαίνει κάποιο είδος ενθουσιασμού για τη συγκεκριμένη περίπτωση restomod.

Τα στοιχεία που υπάρχουν επισήμως για το μοντέλο, δεν φέρνουν στο προσκήνιο κάποιο στοιχείο ικανό να μας ενθουσιάσει. Μια βαριά Integrale, που δεν θα ακούγεται και το κυριότερο, δεν θα «πηγαίνει» όπως η συμβατική, είναι μια πρόταση που δεν μας προκαλεί να περιμένουμε να τη δούμε από κοντά. Ίσως είναι καλύτερα για όλους το ότι θα είναι τόσο ακριβή (η GCK δεν ανακοινώνει τιμή) που δεν θα την πλησιάσει κανείς και θα μείνει ως ένα project που έφτιαξε μια εταιρεία γιατί μπορούσε.

Ούτε πιστεύουμε πως θα ψηθεί κανείς από τους «υποψήφιους αγοραστές» με το τριάκτινο σπορ τιμόνι της Momo που βρίσκει κανείς στα μισά από τα Peugeot 106 Rallye που «κυκλοφορούν» προς πώληση στο car.gr αλλά και με το ηχοσύστημα της Alpine. Έστω και αν αυτό το τελευταίο είναι συμβατό με smartphones, υποστηρίζει κάμερα οπισθοπορείας και συνδυάζεται με έξι ηχεία εξαιρετικής απόδοσης και ένα subwoofer. Για μερικά αυτοκίνητα, ο προορισμός τους δεν είναι πάση θυσία να γίνουν ηλεκτρικά και να συνεχίσουν να κινούνται. Πρέπει να μένουν ως είχαν από το εργοστάσιο, έστω και μόνο για να θυμίζουν πως ήταν η εποχή της αυτοκίνησης σε παλιότερες και πιο ρομαντικές εποχές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Επίσημη διαβεβαίωση για επιστροφή της Lancia Delta
Νέα Lancia Delta: Η αναβίωση του premium ιταλικού hatchback
Επίσημο: Alfa Romeo, DS και Lancia θα γίνουν 100% ηλεκτρικές