Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

ΝΕΑ

H Γερμανία θα περικόψει την επιδότηση για τα EVs

  • Kωνσταντίνος Ζωγλοπίτης (kz@newsauto.gr)

Ο Γερμανός Ομοσπονδιακός Υπουργός Οικονομικών ανακοίνωσε ότι το 2023 η κυβέρνηση της χώρας θα μειώσει το ποσό επιχορήγησης για την αγορά καινούργιου ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου. Τι θα κάνει η Ελλάδα;

Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο Robert Habeck, ο Ομοσπονδιακός Υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας, τα κόμματα του κυβερνητικού συνασπισμού της χώρας κατέληξαν σε συμφωνία για να μειωθεί από τις αρχές της επόμενης χρονιάς το ποσό που δίνεται ως κίνητρο για την αγορά νέου αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Όπως είπε ο κ. Habeck, αυτό κρίθηκε απαραίτητο για την οικονομία του κράτους επειδή πλέον το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού για τα οχήματα αυτής της τεχνολογίας έχει αυξηθεί σημαντικά και δεν χρειάζεται απαραίτητα κάποιο υψηλό ποσό ως κίνητρο για την αγορά του, όπως ίσχυε πριν.

Συγκεκριμένα, ανέφερε: «Τα ηλεκτρικά οχήματα γίνονται όλο και πιο δημοφιλή και δεν θα χρειάζονται πλέον κρατικές επιδοτήσεις στο άμεσο μέλλον». Στη Γερμανία, το ποσό της επιχορήγησης για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα με τιμή έως 40.000 ευρώ είναι έως τα 6.000 ευρώ. Όπως έγινε γνωστό, από την επόμενη χρονιά το ποσό κρατικής βοήθειας θα μειωθεί στα έως 4.500 ευρώ, για να φτάσει έως τα 3.000 ευρώ από το 2024.

Αντίστοιχα, για αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα οχήματα με τιμή μεγαλύτερη από 40.000 ευρώ (στη γερμανική αγορά) το ποσό της επιδότησης έφτανε έως τα 5.000 ευρώ. Από το 2023 θα μειωθεί στα έως 3.000 ευρώ, επίσης. Επιπλέον, όπως αποφασίστηκε, από το 2024 θα καταργηθεί η επιδότηση για ηλεκτρικά οχήματα με τιμή μεγαλύτερη από 45.000 ευρώ (στην εγχώρια αγορά).

Η γερμανική ομοσπονδιακή κυβέρνηση έχει εγκρίνει στον προϋπολογισμό της για την επόμενη διετία το ποσό των 3,4 δισεκατομμυρίων ευρώ το οποίο θα παρέχεται ως οικονομικό κίνητρο στους υποψήφιους αγοραστές καινούργιων ηλεκτρικών οχημάτων. Η συγκεκριμένη επιδοματική πολιτική θα σταματήσει όταν δοθεί το συγκεκριμένο ποσό, κάτι που ενδέχεται να γίνει και πριν τη συμπλήρωση του συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος.

Η γερμανική κυβέρνηση αποφάσισε να σταματήσει από την επόμενη χρονιά και η επιδότηση και για την αγορά καινούργιου αυτοκινήτου με σύστημα Plug-in Hybrid, καθώς μέλη του κυβερνητικού συνασπισμού της χώρας θεωρούν ότι τα οχήματα αυτής της τεχνολογίας δεν είναι τόσο «πράσινα» όσο δηλώνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναφορικά με την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα και ρύπων.

Οι συγκεκριμένες αποφάσεις της ομοσπονδιακής κυβέρνησης προκάλεσαν τη διαφωνία και την αντίδραση της Γερμανικής Ένωσης Αυτοκινητοβιομηχανιών (VDA). H κυρία Hildegard Mueller, Πρόεδρος αυτής, δήλωσε σχετικά: «Σε περίοδο αυξανόμενων δαπανών και επιβαρύνσεων, η απόφαση για μονομερή και συνολική περικοπή της χρηματοδότησης είναι ακατανόητη».

Επειδή η Γερμανία είναι η «λοκομοτίβα» της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναφορικά με τη λήψη και εφαρμογή αποφάσεων που αφορούν σε κάθε τομέα, μένει να δούμε εάν θα ακολουθήσουν και άλλες χώρες –και ιδίως η Ελλάδα– το συγκεκριμένο παράδειγμά της για τη μείωση του ποσού επιδότησης για την αγορά αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Γερμανία θα σώσει τους βενζίνης και diesel κινητήρες;
Ελλάδα κάντο όπως η Γερμανία στα… καύσιμα!
Ποιο είναι το πιο δημοφιλές εταιρικό όχημα στη Γερμανία;

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto