Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Γιατί τα τζάμια είναι ο νέος εφιάλτης των εταιριών;

Ελλάδα 14:37
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Γιατί τα τζάμια είναι ο νέος εφιάλτης των εταιριών;

ΝΕΑ

Γιατί τα τζάμια είναι ο νέος εφιάλτης των εταιριών;

ΝΕΑ

Πολλοί θεωρούν ότι η κατάσταση με τους ημιαγωγούς δεν θα είναι τίποτα μπροστά σε αυτό που θα γίνει με τα κρύσταλλα.

Advertisement
Advertisement

Η “τέλεια καταιγίδα” στην οποία έχει περιπέσει η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία δεν φαίνεται να έχει τέλος. Τα προβλήματα με τις ελλείψεις σε διάφορα υλικά σε συνδυασμό με τον πόλεμο στην Ουκρανία αλλά και τις επιπτώσεις της πανδημίας, έχουν δημιουργήσει μία άνευ προηγουμένου αναστάτωση στην παραγωγή οχημάτων σε όλο τον κόσμο.

Σε αυτό το δυσοίωνο περιβάλλον έρχεται να προστεθεί ένα ακόμα λιθαράκι. Η έλλειψη που αντιμετωπίζουν οι κατασκευαστές στην τροφοδοσία σε τζάμια για τα αυτοκίνητά τους.

Και πλέον ο κάθε ένας από αυτούς αναλαμβάνει δράση, έτσι ώστε να μην εκτεθεί σε έναν ακόμα παράγοντα καθυστερήσεων και μείωσης της παραγωγής. Για παράδειγμα, η VW φέρεται να αποθηκεύει παράθυρα και παρμπρίζ.

Advertisement
Advertisement

Το γυαλί αρχίζει να γίνεται δυσεύρετο σε μία σειρά βιομηχανιών, καθώς χρειάζεται μεγάλα ποσά ενέργειας για την παραγωγή του. Μία ενέργεια που όλοι πλέον γνωρίζουμε λόγω και των θεμάτων που έχουν ανακύψει από τον πόλεμο στην Ουκρανία και την στάση της Ρωσίας, έχει φθάσει πλέον σε ιστορικά υψηλά.

Το πρόβλημα είναι ότι η γερμανική βιομηχανία βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στο ρωσικό αέριο. Επίσης, πολλά εξαρτήματα που κατασκευάζονται είτε στην Γερμανία είτε στην Ανατολική Ευρώπη, χρειάζονται το ίδιο πανάκριβο φυσικό αέριο. Ενώ κάποιες από αυτές βρίσκονται μέσα ή πολύ κοντά στον πόλεμο.

Advertisement

Πάντως, η έλλειψη γυαλιού θα έχει άμεση επίδραση στην αυτοκινητοβιομηχανία. Και μάλιστα δραστική, καθώς μπορούν να υπάρξουν αυτοκίνητα χωρίς κάποια στοιχεία εξοπλισμού, αλλά αυτοκίνητα χωρίς παράθυρα δεν γίνεται. Η έλλειψη παραθύρων σημαίνει και στάση της παραγωγής για κάθε κατασκευαστή.

Υπάρχει η σκέψη για εισαγωγή των παραθύρων από άλλες χώρες. Όμως, η διαδικασία αυτή είναι πολύ πιο αργή αλλά και το κόστος αρκετά υψηλότερο από ότι γινόταν μέχρι σήμερα.

Advertisement

Οι ειδικοί λένε ότι το πρόβλημα με την έλλειψη γυαλιού ίσως αποδειχθεί δυσκολότερο στο να λυθεί από τους ημιαγωγούς, καθώς συνδέεται άμεσα με την τιμή της ενέργειας.

Με δεδομένο ότι οι τιμές που υπάρχουν τώρα προβλέπεται να διατηρηθούν για μεγάλο χρονικό διάστημα, είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα υπάρξει τεράστιο πρόβλημα με την προμήθεια τζαμιών για την αυτοκινητοβιομηχανία.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Stellantis: Οι ελλείψεις δεν θα τελειώσουν σύντομα
Διαβάστε πως η Leoni φτιάχνει ακόμα καλώδια στην Ουκρανία
Σε κρίση η αγορά αυτοκινήτου στην Ευρώπη λόγω Ουκρανίας