Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Γιατί μειώθηκαν τα crash tests μέσα στο 2023;

Ελλάδα 16:16
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Γιατί μειώθηκαν τα crash tests μέσα στο 2023;

ΝΕΑ

Γιατί μειώθηκαν τα crash tests μέσα στο 2023;

ΝΕΑ

Τι συμβαίνει στην αυτοκινητοβιομηχανία και τα αυτοκίνητα που πέρασαν από δοκιμές πρόσκρουσης ήταν πολύ λιγότερα από ότι την περασμένη χρονιά;

Advertisement
Advertisement

Ο Euro NCAP, ο γνωστός οργανισμός αξιολόγησης της ασφάλειας σύγκρουσης, παρουσίασε μεγάλη μείωση του αριθμού των αυτοκινήτων που αξιολογήθηκαν το 2023, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, αποδίδοντας την πτώση σε διάφορους παράγοντες, όπως η ανάγκη των κατασκευαστών να συμμορφωθούν με τις νέες αυστηρές δοκιμές.

Το 2022, ο Euro NCAP αξιολόγησε το ρεκόρ των 73 αυτοκινήτων, σηματοδοτώντας την πιο πολυάσχολη χρονιά που είχε ποτέ. Ωστόσο, ο αριθμός αυτός μειώθηκε απότομα σε μόλις 18 αυτοκίνητα το 2023.

Ο οργανισμός επεσήμανε τη βιασύνη των κατασκευαστών που αποσκοπούσαν να εξασφαλίσουν βαθμολογίες στο πλαίσιο του προηγούμενου καθεστώτος δοκιμών, πριν από την εισαγωγή πιο απαιτητικών αξιολογήσεων το 2023.

Advertisement
Advertisement

Η ισχύς των αξιολογήσεων ασφαλείας του Euro NCAP και η επίδρασή τους στις επιλογές των καταναλωτών και στις ασφαλιστικές εταιρίες, οδήγησε τους κατασκευαστές να ευθυγραμμίσουν τους κύκλους των προϊόντων και τα χρονοδιαγράμματα λανσαρίσματος με τα νέα πρωτόκολλα δοκιμών.

Το Euro NCAP τόνισε ότι την τελευταία δεκαετία έχουν παρατηρηθεί διακυμάνσεις στους αριθμούς δοκιμών, καθώς οι κατασκευαστές προσαρμόζονται στις εξελισσόμενες απαιτήσεις των crash tests.

Ωστόσο, πέραν των αλλαγών στις δοκιμές, η μετάβαση της αυτοκινητοβιομηχανίας προς την παράταση της διάρκειας ζωής των παραδοσιακών μοντέλων με κινητήρα εσωτερικής καύσης και την ταυτόχρονη ανάπτυξη νέων ηλεκτρικών οχημάτων έχει επίσης επηρεάσει τον όγκο των δοκιμών.

Advertisement

Συγκεκριμένα, το Euro NCAP σημείωσε μείωση στην αξιολόγηση των μοντέλων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, γεγονός που αντανακλά τη σταδιακή στροφή προς την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων.

Επιπλέον, η διαφορά στα νούμερα των δοκιμών μεταξύ 2022 και 2023 επιδεινώθηκε από την πανδημία COVID-19, η οποία προκάλεσε ελλείψεις τσιπ και διέκοψε το λανσάρισμα νέων μοντέλων, επηρεάζοντας περαιτέρω τους όγκους παραγωγής και τα χρονοδιαγράμματα.

Advertisement

Όσον αφορά το μέλλον, ο Euro NCAP προβλέπει την αξιολόγηση τουλάχιστον 40 αυτοκινήτων το 2024, με δυνατότητα αξιολόγησης ακόμη περισσότερων οχημάτων το 2025.

Αυτές οι αξιολογήσεις θα προηγηθούν της εισαγωγής πρόσθετων νέων δοκιμών που έχουν προγραμματιστεί για το 2026, καθώς το Euro NCAP συνεχίζει τη δέσμευσή του για τη βελτίωση των προτύπων ασφάλειας των οχημάτων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τι γίνεται με την ασφάλεια των επιβατών στα πίσω καθίσματα; (+video)
Οι εκπλήξεις στα crash tests του Euro NCAP για το 2023
Euro NCAP: Πόσο ασφαλή είναι 11 νέα μοντέλα;

Advertisement