Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Με αυτονομία επιπέδου 3 τα αυτοκίνητα της Stellantis

Ελλάδα 11:42
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Με αυτονομία επιπέδου 3 τα αυτοκίνητα της Stellantis

ΝΕΑ

Με αυτονομία επιπέδου 3 τα αυτοκίνητα της Stellantis

ΝΕΑ

Το γαλλο-γερμανικό γκρουπ ανεβαίνει επίπεδο σε ότι αφορά την αυτόνομη οδήγηση, εξελίσσοντας διαρκώς αυτή την τεχνολογία στα νέα μοντέλα παραγωγής.

Advertisement
Advertisement

Ο όμιλος της Stellantis αναβαθμίζει τις δυνατότητες της αυτόνομης οδήγησης, εξασφαλίζοντας ότι τα αυτοκίνητά που θα εμφανιστούν από το 2024 θα είναι επιπέδου 3, έτοιμα δηλαδή για κίνηση χωρίς να απαιτούνται τα χέρια του οδηγού στο τιμόνι.

Για να γίνει αυτό έχει προχωρήσει σε πιο στενή συνεργασία με την γαλλική εταιρία Valeo, και βασίζεται στο νέο Scala lidar σύστημα, το οποίο είναι το ίδιο που χρησιμοποιεί η Mercedes για να γίνει η πρώτη εταιρία με νόμιμη χρήση της αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3.

Η αυτόνομη οδήγηση αυτού του επιπέδου σημαίνει ότι οι οδηγοί μπορούν να μην έχουν διαρκώς την προσοχή τους στον δρόμο, έτσι ώστε να μπορούν να κάνουν διάφορα πράγματα, να διαβάσουν βιβλίο ή να δουν κάποια ταινία.

Advertisement
Advertisement

Ο ύπνος προς το παρόν απαγορεύεται, καθώς είναι απαραίτητο ο οδηγός να είναι πάντα έτοιμος να πάρει τον έλεγχο του αυτοκινήτου όταν το σύστημα τον καλέσει να το κάνει.

Μπορεί η Tesla να διαφωνεί για την αναγκαιότητα των Lidar στα συστήματα αυτόνομης οδήγησης, επιμένοντας στις κάμερες, όμως τα ατυχήματα των αυτοκινήτων της δείχνουν ότι οι κάμερες πολλές φορές μπερδεύονται με τα απέναντι φώτα, τις διαφορετικές επιφάνειες ή τις σκιές. Κάτι που τα Lidar δεν κάνουν.

Advertisement

Τα Lidar λειτουργούν με ακτίνες laser τα οποία πέφτουν πάνω στα αντικείμενα και όταν επιστρέφουν στο αυτοκίνητο, επιτρέπουν στο ηλεκτρονικό σύστημα να δημιουργήσει έναν “χάρτη” από το περιβάλλον γύρω από το αυτοκίνητο. Η Mercedes S-Class και το δικό της σύστημα επιπέδου 3 χρησιμοποιεί μία μίξη από ραντάρ, κάμερες, Lidar ακόμα και αισθητήρες για την υγρασία.

Η νέα γενιά του Scala Lidar θα αποτελεί ένα μεγάλο βήμα εξέλιξης σε σχέση με αυτό που χρησιμοποιεί η Mercedes. Έχει τουλάχιστον 12 φορές μεγαλύτερη ανάλυση, μεγαλύτερη γωνία λήψης κατά 2,5 φορές και μπορεί να “δει” έως και τρεις φορές πιο μακριά, με ικανότητα αναγνώρισης αντικειμένων σε απόσταση έως και 200 μέτρα.

Advertisement

Το σύστημα της Stellantis εξελίσσεται σε συνεργασία με την BMW και θα παρουσιαστεί το 2024 σε πολλά μοντέλα. Παράλληλα η εταιρία βρίσκεται ήδη στα πρώτα στάδια της έρευνας και εξέλιξης συστημάτων για αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4 και 5, το οποίο όμως θα αφορά σε πρώτη φάση εμπορικές μεταφορές, όπως για παράδειγμα ταξί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Stellantis αποχωρεί από την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών (ACEA)
Η Maserati MC20 Cielo το πιο ακριβό μοντέλο της Stellantis
Stellantis: εξαγορά της Share Now από Mercedes και BMW