Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsAUTOChoice

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Volvo S90 T8 Recharge AWD

  • Kείμενο, φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης (pt@newsauto.gr)

Μία αντικομφορμιστική λιμουζίνα, με πλούσιο ηλεκτρικό υπόβαθρο, καταιγιστικό γκάζι, απίστευτη οικονομία σε καύσιμο και μια executive class πολυτέλεια που κάνει τους Γερμανούς να σκάνε από την ζήλια τους. Είναι το S90 T8 Recharge AWD. Και είναι η απόλυτη Βολβάρα!

Lagom. Μία λέξη που εκφράζει την ψυχοσύνθεση του Σουηδού. “Ούτε πολύ λίγο, ούτε υπερβολικό, ακριβώς το σωστό” είναι το βαθύτερο νόημά της. Βλέποντας αυτή τη γεμάτη class λιμουζίνα με τους αρμονικούς όγκους και τις εκλεπτυσμένες νύξεις στο design, αντιλαμβάνεσαι αμέσως γιατί το S90 είναι ένα αυτοκίνητο που τιμά όσο κανένα άλλο αυτή την ακρίβεια στην έκφραση της πολυτέλειας και της καλής ζωής.

Ένα all time classic sedan, το οποίο από το 2016 και μετά (με ανανέωση το 2020) καλείται να σταθεί απέναντι στην τευτονική εξωστρέφεια και τα ιστορικά κεκτημένα μοντέλων όπως η E-Class, η 5άρα ή το A6. Αλλά και να στηρίξει μία παράδοση δεκαετιών των μεγάλων Volvo απέναντι στην εμπορική λαίλαπα των SUV, που ακόμα και μέσα στην ίδια τη μάρκα (βλέπε XC90) έχουν πιάσει πρώτη θέση στην βιτρίνα.

Σαν να μην έφθαναν όλα αυτά, το S90 βρίσκεται μπροστά σε ένα ακόμα δύσκολο σταυροδρόμι. Στην έλευση της ηλεκτροκίνησης, η οποία όπως ήταν αναμενόμενο παρασέρνει πρώτες τις ακριβές κατηγορίες. Μόνο που για αυτή τη νέα εποχή, η Volvo έχει προνοήσει πολύ νωρίτερα από τους περισσότερους κατασκευαστές.

Και πριν καν μπει στα βαθιά των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων και των μεγάλων πλάνων της για πλήρως ηλεκτρική γκάμα μέχρι το 2030, είχε φροντίσει να γίνει η εταιρία με την πιο εξηλεκτρισμένη γκάμα στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.

Σε αυτό το τοπίο εντάσσεται και η ναυαρχίδα της μάρκας, το S90, το οποίο και αυτό διαθέτει την δική του plug-in υβριδική έκδοση, κάτω από την γενικότερη ταμπέλα Recharge των πάσης φύσεως ηλεκτρικών της Volvo. Μάλιστα, στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε την κορυφαία εκδοχή της προσέγγισης της σουηδικής εταιρίας, με ένα δίλιτρο μοτέρ και δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα από όπου προκύπτει και η ένδειξη ΑWD στον τίτλο του αυτοκινήτου.

O δίλιτρος turbo κινητήρας βενζίνης αποδίδει 303 ίππους και 400 Νm ροπής και μαζί με τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ φθάνει σε συνδυαστική ισχύ τους 392 ίππους και μέγιστη ροπή τα 640 Nm. Η μπαταρία του συστήματος είναι στις 11,8 kWh, οι οποίες επαρκούν για σχεδόν 50 χιλιόμετρα, αν και σε πραγματικές συνθήκες χρειάζεται αρκετή προσπάθεια και αυτοέλεγχος για να φθάσει τα 40 χιλιόμετρα.

Όσο για τις επιδόσεις το 0-100 χλμ/ώρα επιτυγχάνεται σε 5,1 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα, μετά την απόφαση της Volvo για όλα της τα ηλεκτρικά μοντέλα, περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ/ώρα.

Για τη νέα χρονιά, το κορυφαίο S90 αναβαθμίζεται συνολικά, με την συνδυαστική ισχύ να ανεβαίνει σημαντικά, στους 455 ίππους και η ροπή στα 709 Νm, που το καθιστά το πιο ισχυρό μοντέλο στην ιστορία της Volvo. Το σημαντικό επίσης είναι ότι έχει μεγαλώσει και η μπαταρία, στις 18,8 kWh, κάτι που ανεβάζει και την ηλεκτρική αυτονομία στα 88 χιλιόμετρα.

Το 0-100 χλμ/ώρα βελτιώνεται δραστικά, στα 4,7 δευτερόλεπτα, ενώ η κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 παραμένουν στα ίδια εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα (0,8 λτ./100 χλμ βενζίνη, 18 γρ/χλμ CO2, με βάση το πρότυπο WLTP).

Πάνω από όλο αυτό το αρκετά ψαγμένο και δοκιμασμένο ηλεκτρικό υπόβαθρο υπάρχει ένα αμάξωμα που διακρίνεται για την στιλιστική του λεπτότητα και την ικανότητά του να τραβάει τα βλέμματα χωρίς να προκαλεί.

Και κυρίως χωρίς να μοιάζει με οτιδήποτε άλλο στην κατηγορία του. Με ισορροπημένους όγκους και φίνες γραμμές καταφέρνει να κρύβει ιδανικά τα σχεδόν 5 μέτρα του μήκους του, αποτελώντας μία πολύ ιδιαίτερη πρόταση με την δική της προσωπικότητα.

Οι λεπτομέρειες από χρώμιο στην μάσκα και σε επιλεγμένα σημεία του αμαξώματος, σε συνδυασμό με τα κλασικά Volvο φωτιστικά σώματα και τις πολύ όμορφες ζάντες, ολοκληρώνουν ένα σχήμα που ξεχειλίζει από στιλ και σχεδιαστική αυτοτέλεια.

Το σαλόνι ήταν και παραμένει το πιο δυνατό στοιχείο του S90. Η αλήθεια είναι ότι εν έτει 2022 δεν σε εντυπωσιάζει αμέσως με οθόνες και λαμπιόνια. Οι περισσότεροι θα σταθούν στην μικρή οθόνη που και έχει φορεθεί πολύ (ακόμα και από το XC40) και δείχνει την ηλικία της.

Όμως, με αυτό το αυτοκίνητο πρέπει να “ξύσεις” κάτω από την επιφάνεια για να ανακαλύψεις την πραγματική του υπόσταση. Και να το ζήσεις περισσότερο από μια βιαστική ματιά σε ένα browsing στο διαδίκτυο.

Γιατί πίσω από την low profile ψηφιακή εικόνα και την εσκεμμένη σχεδιαστική απλότητα θα βρεις ένα βαθιά ουσιαστικό αυτοκίνητο, με αξίες που πηγάζουν από δεκαετίες σουηδική επιμονής στην τελειοθηρία.

Για παράδειγμα, μπορεί η οθόνη να είναι η μάλλον ξεπερασμένη των 9 ιντσών, όμως το σύστημα πολυμέσων είναι από τα πιο σύγχρονα και σίγουρα το πιο φιλικό προς τον χρήστη. Για να γίνει αυτό η εταιρία συνεργάστηκε με την Google και άλλαξε όλη της την προσέγγιση.

Έτσι, το infotainment είναι πια οικείο στον μέσο αγοραστή, με το user interface και applications που έχει και στο smartphone του, και με δυνατότητες διαρκώς over the air ενημερώσεων οι οποίες ήδη ξεκίνησαν και για αυτοκίνητα που πωλούνται στην χώρα μας.

Το ψηφιακό υπόβαθρο διασύνδεσης και ψυχαγωγίας είναι από τα πιο πλήρη και ενημερωμένα της κατηγορίας του με πολλές ακόμα και για έλεγχο εξ αποστάσεως. Ενώ και στα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας, κατά πάγια τακτική της Volvo, οι παροχές είναι εξίσου πληθωρικές και στον αριθμό αλλά και στις δυνατότητές τους.

Το βασικό είναι ότι τα πιο σημαντικά από αυτά βρίσκονται στην λίστα του στάνταρ εξοπλισμού μαζί με exlusive στοιχεία όπως ο κλιματισμός με το καινοτόμο φίλτρο καθαρισμού του αέρα στην καμπίνα.

Ενώ όποιος θέλει να βάλει το χέρι πιο βαθιά θα βρει μια σειρά από πολύ στιλάτα στοιχεία εξατομίκευσης αλλά και παρεκτροπές σε μικρές απολαύσεις ευζωίας όπως το high-end-άδικο ηχοσύστημα της Bowers & Wilkins.

Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί ένα larger than life σαλόνι, με εξαιρετικά σε γούστο και κορυφαία σε ποιότητα υλικά. Και βέβαια πολύ μεγάλους χώρους για τέσσερις επιβάτες (το τούνελ πίσω είναι αρκετά ψηλό για έναν πέμπτο ενήλικα) και τις αποσκευές τους (παρά το σχετικά μικρό άνοιγμα).

Στα συν και τα εξαιρετικά καθίσματα για οδηγό-συνοδηγό, τα οποία βάζουν υποψηφιότητα για τον απολύτως κορυφαίο συνδυασμό μεταξύ άνεσης και σωστής στήριξης του σώματος.

Οδηγώντας το S90 T8, το πρώτο και κυρίαρχο στοιχείο που εντοπίζει κανείς είναι η άνεση και η πανταχού παρούσα ικανότητα της Volvo να σε βάζει μεμιάς στο δικό της οικοσύστημα. Όλα στρέφονται γύρω από την δημιουργία ενός περιβάλλοντος χαλαρής και VIP μετακίνησης, από την κορυφαία σε χαρακτηριστικά ανάρτηση μέχρι την χωρίς εκρήξεις παροχή της δύναμης.

Η δύναμη αυτή βρίσκεται πάντα στο παρασκήνιο και χρειάζεται ένα απλό πάτημα του γκαζιού να εκδηλωθεί με καταιγιστικό τρόπο, με το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο να συμμετέχει αρμονικά, όντας αρκετά γρήγορο στα κατεβάσματα και έξυπνο στο να παρακολουθεί τον ρυθμό και τον τρόπο οδήγησης (αν και μας έλειψαν κάποιες στιγμές και τα paddles στο τιμόνι).

Το αστείρευτο γκάζι δεν προσφέρεται για υπερβολές και οδηγικές ακρότητες, αφού τόσο η φιλοσοφία του αυτοκινήτου όσο και το μέγεθός και το αυξημένο βάρος του δεν συνηγορούν σε αυτό. Το ζητούμενο εδώ είναι ο συνδυασμός άνεσης και ταχύτητας στο μεγάλο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο. Εκεί που το S90 πραγματικά διαπρέπει και το κάνει με τον δικό του μοναδικό τρόπο, αρκετά διαφορετικά και με περισσότερο στιλ από τους Γερμανούς.

Νιώθεις αλλιώς ταξιδεύοντας με το S90. Και είναι όλη αυτή η σκανδιναβική αρμονία στις κινήσεις και μία χαρακτηριστική “ανάλαφρη” διάσταση στον τρόπο που εκμηδενίζει τις αποστάσεις που το κάνουν μία πιο ελκυστική επιλογή από την γερμανική τριάδα σε αυτή την διαδικασία.

Μπορεί να του λείπει η σπορ ακρίβεια μιας 5άρας (ιδίως στο τιμόνι) ή η high-tech υπεροψία μιας E-Class. Όμως το S90 δημιουργεί έναν άλλον κώδικα επικοινωνίας με οδηγό και επιβάτες, λίγο πιο “έντεχνο” και πιο ψαγμένο.

Mοναδική άξια λόγου παρατήρηση, η λίγο πιο έντονη ηχητική παρουσία του δίλιτρου κινητήρα στην καμπίνα σε φάση έντονης επιτάχυνσης. Κάτι που όμως γίνεται σπάνια αντιληπτό, καθώς με το S90 κινείσαι μονίμως με κεκτημένες ταχύτητες και με έναν ξεκάθαρα αρχοντικό τρόπο, ο οποίος δεν συνάδει με σπασμωδικές αντιδράσεις και νευρικές κινήσεις.

Για όσους επιμένουν πάντως για κάτι πιο σπορτίφ, υπάρχει και το οδηγικό πρόγραμμα “Polestar”, που κάνει το driveline εμφανώς πιο άμεσο στις αντιδράσεις του και αναδεικνύει τις αρετές του πλαισίου και των αναρτήσεων. Υπάρχει αρκετή “ψυχή” κάτω από τα πέντε μέτρα και τους 2 τόνους του S90. Όμως, εδώ το νόημα είναι διαφορετικό και είναι κρίμα και άδικο να ζητά κανείς από μια τέτοια limo να μάχεται με φουρκέτες και οριακά γλιστρήματα με τα τέσσερα.

Σε ό,τι έχει να κάνει με την κατανάλωση, τα πράγματα είναι άκρως εντυπωσιακά για ένα αυτοκίνητο αυτού του όγκου και της δεδομένης ισχύος. Ως συνήθως, με τα plug-in δεν μπορείς να έχεις μία ξεκάθαρη εικόνα, αλλά σενάρια με βάση την εκάστοτε χρήση του αυτοκινήτου.

Για παράδειγμα, αν φορτίζεις κάθε ημέρα, μπορείς να κάνεις τα πρώτα 40-45 χιλιόμετρα με την μπαταρία και τα υπόλοιπα υβριδικά, κρατώντας την κατανάλωση κοντά στα 2,5 λίτρα για τα πρώτα 100 χιλιόμετρα. Αν αδειάσει η μπαταρία (δεν αδειάζει ποτέ εντελώς), το σύστημα εξακολουθεί να λειτουργεί υβριδικά, και μάλιστα με ιδιαίτερα αποτελεσματικό τρόπο.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σε ταξίδι από Αθήνα στην Πάτρα, με “άδεια” μπαταρία, η μέση κατανάλωση μόλις που άγγιξε τα 8 λτ/100 χλμ. κινούμενοι σβέλτα αλλά με λογικές ταχύτητες. Τιμή πραγματικά εντυπωσιακή για τα δεδομένα μίας πολυτελούς λιμουζίνας, η οποία ανά πάσα στιγμή έχει το γκάζι και το τσαγανό να γράψει στα παλαιότερα της φόρτισής της τα όρια ταχύτητας.

Μέσα στην πόλη οι τιμές είναι εξίσου αξιοθαύμαστες, με το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας να δουλεύει υποδειγματικά, αν και θα θέλαμε να έχει κάποια στάδια στον βαθμό της εμπλοκής του.

Συνοψίζοντας, το plug-in S90 Τ8 είναι μία σπάνια περίπτωση αυτοκινήτου, με κορυφαία τεχνολογικά και οδηγικά χαρακτηριστικά. Το ηλεκτρικό του υπόβαθρο είναι απόλυτα “χωνεμένο” και δουλεμένο στην εντέλεια.

Αναδεικνύει στον μέγιστο βαθμό τις παραδοσιακές αξίες της μάρκας, όπως την πολυτέλεια, την τεχνολογική πληρότητα και την λουσάτη μετακίνηση. Σε συνδυασμό πάντα με την σφραγίδα του εναλλακτικού, όχι μόνο τύποις αλλά και ουσία.

Το θέμα που έχει να αντιμετωπίσει είναι ο διμέτωπος αγώνας απέναντι στην γερμανική νομενκλατούρα από τη μια και την κυριαρχία των SUV από την άλλη. Ως προς την πρώτη μάχη, και μόνο το στιλ και η κυρίαρχη αίσθηση του διαφορετικού, του δίνουν σταθερή πρωταγωνιστική θέση στο σύγχρονο τοπίο των luxury sedan. Πολλώ δε μάλλον που απευθύνεται σε ένα κοινό που θέλει να ξεχωρίζει από την πεπατημένη και να το δείχνει.

Όσο για την μάχη με τα SUV, η αγορά έχει δώσει τις απαντήσεις και το παιχνίδι για τις limo δείχνει εξαιρετικά δύσκολο. Σε ό,τι μας αφορά, αν είχαμε να επιλέξουμε ανάμεσα στο S90 και το XC90, η πλάστιγγα θα έγερνε ξεκάθαρα προς το πρώτο, όντας ένα αυτοκίνητο πολύ πιο εστιασμένο και απολαυστικό στον δρόμο.

Σε κάθε περίπτωση, το S90 T8 αποτελεί μία επίδειξη δύναμης και βιομηχανικής πυγμής από την Volvo, που ξεκαθαρίζει ότι η ηλεκτρική εποχή όχι μόνο της ταιριάζει, αλλά θα αναδείξει ακόμα περισσότερο τον premium χαρακτήρα της.

Kαι όλα αυτά με ένα αυτοκίνητο με καθηλωτικό γκάζι, με απίστευτη οικονομία σε καύσιμο και με μία διάχυτη πολυτέλεια που δεν κραυγάζει αλλά δείχνει την μεγάλη της κλάση σε όσους ξέρουν να εκτιμήσουν.

Ένα αυτοκίνητο για μυημένους στην υψηλή σουηδική τέχνη του “ούτε πολύ λίγο, ούτε υπερβολικό”. Απλά μία Βολβάρα που εκφράζει το “ακριβώς σωστό”.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Volvo S90 T8 Recharge AWD
Κινητήρας: 1.969 cc
Συνδυαστική ισχύς: 392 PS στις 6.000 rpm,
Συνδυαστική ροπή: 640 Nm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Aυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 5,1 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση: 8,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 40 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.969 x 1.879 x 1.446 mm
Μεταξόνιο: 2.941 mm
Βάρος: 2.094 kg
Χώρος αποσκευών: 461 lt
Τιμή: Από €75.731

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Volvo XC40 Recharge P6
Volvo P1800 Restomod: Από την Ευρώπη στις ΗΠΑ (+video)
Η Volvο εισάγει τη φωτορεαλιστική απεικόνιση

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto