Γιατί η Stellantis βρίσκεται στα χαρακώματα με τη Μελόνι;
ΝΕΑΓιατί η Stellantis βρίσκεται στα χαρακώματα με τη Μελόνι;
ΝΕΑΤο βέβαιο είναι ότι η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία, δια του Ομίλου, δεν διάγει και τις πλέον ήρεμες ημέρες της.
Η πρόσφατη αντιπαράθεση της Ιταλίδας πρωθυπουργού, Τζόρτζια Μελόνι και του διευθύνοντος συμβούλου της Stellantis, Κάρλος Ταβάρες, αποκάλυψε μια νέα σκληρή πραγματικότητα…
WHAT CAR
Οι πάλαι ποτέ εγχώριες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, έχουν παγκοσμιοποιηθεί, έτοιμες να εκμεταλλευτούν την πλεονάζουσα ικανότητα της ΕΕ, σε μονάδες παραγωγής αυτοκινήτων, προσβλέποντας στις καλύτερες δυνατές κρατικές συμφωνίες.
Η Stellantis, που δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση του γαλλικού ομίλου PSA και της Fiat Chrysler Automobiles, αντιπροσωπεύει σχεδόν το σύνολο της ιταλικής παραγωγής αυτοκινήτων.
Καθώς οι ευρωπαϊκές πωλήσεις της Fiat έχουν μείνει στάσιμες, η Stellantis έχει μεταφέρει την παραγωγή σε άλλες χώρες του εκτεταμένου παγκόσμιου δικτύου της.
Το ποσοστό χρησιμοποίησης της παραγωγικής ικανότητας του Ομίλου στα ευρωπαϊκά εργοστάσιά της διαμορφώθηκε στο 56% πέρυσι, από 64% το 2019 και πολύ κάτω από το ποσοστό 71% του Ομίλου Volkswagen, σύμφωνα με στοιχεία της GlobalData που δημοσιεύτηκαν από το Reuters.
Η διαμάχη με την Μελόνι
Η Stellantis χρησιμοποιεί αυτή την παραγωγική ικανότητα, για να πιέσει τη Ρώμη και να εξασφαλίσει την καλύτερη δυνατή κρατική συμφωνία. Όπως συνέβη στις ΗΠΑ, όπου η αμερικανική κυβέρνηση επιχορηγεί τον Όμιλο, προκειμένου να διατηρήσει σε λειτουργία το εργοστάσιο της Jeep στο Ιλινόις.
Στην Ιταλία τα πράγμα είναι διαφορετικά, αφού η Μελόνι ορμώμενη και από τις εθνικιστικές αντιλήψεις της, κατηγόρησε τη Stellantis ότι ουσιαστικά «εξυπηρετεί μόνο τα γαλλικά συμφέροντα και προσπαθεί να συγκαλύψει την εξαγορά της από το Παρίσι».
Μάλιστα, η ιταλική κυβέρνηση ζήτησε από τον Ταβάρες να επαναφέρει την Fiat στις 1,5 εκατομμύρια μονάδες παραγωγής, για να εισπράξει την απάντηση του CEO: «Δεν φοβόμαστε αυτό το νούμερο, αλλά σημασία έχουν και οι πωλήσεις και αυτό είναι και ένα πολιτικό ζήτημα».
Στα χαρτιά, πάντως, η παραγωγή της Stellantis στις δύο χώρες μοιάζει ισορροπημένη, καθώς στη Γαλλία κατασκευάστηκαν 735.00 οχήματα και στην Ιταλία 750.000. Το πρόβλημα για την Ιταλία, είναι ότι δεν υπάρχει άλλη αυτοκινητοβιομηχανία μαζικής παραγωγής.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ντεμπούτο αυτό το καλοκαίρι για το νέο Fiat Panda
Ιδού τα νέα αυτοκίνητα που έρχονται στην Ελλάδα
Το νέο Fiat Panda θα φτιάχνεται στη Σερβία