Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η Ιταλία θα επενδύσει στη Stellantis;

Ελλάδα 5:15
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η Ιταλία θα επενδύσει στη Stellantis;

ΝΕΑ

Η Ιταλία θα επενδύσει στη Stellantis;

ΝΕΑ

Μια νέα εξέλιξη είναι προ το πυλών για τον Όμιλο Stellantis η οποία υποκρύπτει την υφέρπουσα χρόνια διαμάχη δύο μεγάλων ευρωπαϊκών κρατών.

Advertisement
Advertisement

Η σύσταση της Stellantis έφερε υπό κοινή εταιρική στέγη δύο ήδη μεγάλους ομίλους της Αυτοκινητοβιομηχανίας, το γκρουπ PSA και τη Fiat Chrysler Automobiles. Σε γεωγραφικό και πολιτικό επίπεδο, τη Γαλλία με την Ιταλία (κατ’ επέκταση και τις ΗΠΑ).

Στο ευρωπαϊκό πεδίο, οι δύο όμορες χώρες έχουν κοινά συμφέροντα αλλά και πολλά να χωρίσουν, όπως έχει αποδείξει η ιστορία αιώνων. Αυτή τη φορά, φαίνεται να στήνεται ένα νέο σκηνικό διαμάχης μεταξύ τους λόγω της Stellantis.

Από την ίδρυση του Ομίλου (Ιανουάριος 2021) το γαλλικό κράτος κατέχει ποσοστό 6% μέσω της Bpifrance («Banque Publique d’Investissement»), της δημόσιας τράπεζας επενδύσεων της χώρας. Αυτό σημαίνει ότι (η Γαλλία) έχει και μέλη στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ομίλου τα οποία έχουν δικαίωμα ψήφου.

Advertisement
Advertisement

Η Ιταλία, ως κράτος, δεν κατέχει μερίδιο κάτι που τη φέρνει σε υποδεέστερη θέση, συγκριτικά. Αυτό, πιθανόν να αλλάξει όπως δήλωσε ο Αντόλφο Ούρσο, ο Υπουργός Επιχειρήσεων και Made in Italy της χώρας (όπως χαρακτηριστικά ονομάζεται πλέον το συγκριμένο υπουργείο), κατά τη διάρκεια ανακοίνωσης των νέων μέτρων για τη στήριξη των πωλήσεων καινούργιων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ιταλία.

Ο Ούρσο, είπε ότι θα δοθούν περίπου 950.000.000 ευρώ ως επιδότηση για να αποκτήσουν οι συμπατριώτες του νέο ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο και να αυξηθεί η παραγωγή τους εντός της χώρας.

Advertisement

Πριν από λίγες ημέρες η Τζόρτζια Μελόνι, η Ιταλίδα Πρωθυπουργός, είχε ασκήσει κριτική στον Κάρλος Ταβάρες, τον Διευθύνων της Stellantis, για την απόφασή του να μεταφέρει μέρος της παραγωγικής διαδικασίας και από τη χώρα σε άλλα κράτη που έχουν μικρότερο κόστος.

O Ούρσο τόνισε: «Εάν ο Ταβάρες επιμείνει στην απόφασή του, η Ιταλία χρειάζεται να κάνει το ίδιο με τη Γαλλία η οποία αύξησε την επένδυσή της στη Stellantis. Τότε, θα μπορούν να ρωτούν κι εμάς (πριν λάβουν μια απόφαση).

Advertisement

»Η διαφορά μεταξύ της Γαλλίας με εμάς είναι ότι αυτή συμμετέχει στο μετοχικό κεφάλαιο και εμείς όχι. Κάντε ένα αίτημα προς εμάς και μπορούμε να το συζητήσουμε μαζί σας», κατέληξε ο Ιταλός Υπουργός.

Carlos Tavares (αριστερά), John Elkann.

Η ανισορροπία αντιπροσώπευσης στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ομίλου Stellantis αποτελεί θέμα τριβής μεταξύ της Γαλλίας και της Ιταλίας. Σε αυτόν, Πρόεδρος είναι ο Τζον Έλκαν, ο εγγονός του Τζιάνι Ανιέλι.

Ο Έλκαν είναι ο Διευθύνων Σύμβουλος της Exor, της εταιρείας χαρτοφυλακίου της οικογένειας Ανιέλι, η οποία κατέχει ποσοστό 13,99% του Ομίλου Stellantis. Ωστόσο, αυτό ανήκει σε νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου στο οποίο προΐσταται ιταλική οικογένεια και όχι στο ιταλικό κράτος καθαυτό. Πάντως, πέρυσι τον Ιούνιο ο Έλκαν είχε δηλώσει ότι η εταιρεία δεν έχει ανάγκη την προσθήκη και αυτού στη μετοχική σύνθεσή της.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Έρχεται η συγχώνευση του αιώνα για την Ευρώπη;
Ειδικές εκπτώσεις από τη Citroen, μέχρι τις 29 Φεβρουαρίου
Πρωτιά της Opel στα φουλ ηλεκτρικά