Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Έρχονται με φόρα τα ηλεκτρικά «αγροτικά»!

Ελλάδα 6:35
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Έρχονται με φόρα τα ηλεκτρικά «αγροτικά»!

ΝΕΑ

Έρχονται με φόρα τα ηλεκτρικά «αγροτικά»!

ΝΕΑ

Η ηλεκτροκίνηση έχει κερδίσει σημαντικό μερίδιο αγοράς στα επιβατικά μοντέλα των εταιρειών. Ωστόσο, η επόμενη έντονα αναπτυσσόμενη κατηγορία φαίνεται να είναι αυτή των pickup μοντέλων.

Advertisement
Advertisement

Ξεκίνησε ως μια κίνηση εντυπωσιασμού και επίδειξης τεχνολογικής καινοτομίας και εταιρικής ισχύος αλλά θα εξελιχθεί διαφορετικά, όπως δείχνουν τα δεδομένα. Ο λόγος για τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα «αγροτικά», δηλαδή τα pickup μοντέλα.

Η αρχή έγινε από τις ΗΠΑ, φυσικά. Εκεί όπου ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα αυτής της κατηγορίας δεν έχει κανένα νόημα και συσχέτιση με την επικρατούσα αυτοκινητική κουλτούρα. Πώς να πείσεις τον μέσο Αμερικανό (sic) να αλλάξει το τετράτροχο εργαλείο του με τον θηριώδη (και θορυβώδη) κινητήρα του με ένα αντίστοιχο ηλεκτροκίνητο;

Όπως θυμόμαστε, το άρμα της ηλεκτροκίνησης στη συγκεκριμένη κατηγορία ανέλαβε να σύρει ένα όχημα που έχει ταυτιστεί με τον αμερικανικό τρόπο άσκησης πολιτικής (και με το στρατιωτικό σκέλος αυτής): Το Hummer.

Advertisement
Advertisement

To Hummer Pickup EV που κατασκεύασε η GMC ήταν αυτό που έδειξε ένα νέο πεδίο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Αρχικά, έμοιαζε ως μια πράξη εντυπωσιασμού τόσο προς το αγοραστικό κοινό όσο και προς τους εμπορικούς ανταγωνιστές.

Σύντομα, όμως, το παράδειγμα της ακολούθησαν και άλλες εταιρείες. Η Ford (με το F-150 Lighting), η Rivian (με το TR1) και η Ram (με το 1500 REV) είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτής της προσπάθειας.

Τους Αμερικανούς μιμήθηκαν και οι Κινέζοι και μάλιστα σε μεγαλύτερο βαθμό σε ό,τι αφορά στον αριθμό των αντίστοιχων μοντέλων. Στην Ευρώπη, γνωρίζουμε περισσότερο το Maxus T90.

Advertisement

Όμως υπάρχουν και άλλα τα οποία (προς το παρόν) διατίθεται στην εγχώρια αγορά ή πρόκειται να παρουσιαστούν εντός της χρονιάς. Π.χ. τα Foton Tunland, GWM Poer ή το JAC T9 Hunter.

Πέραν αυτών, αμιγώς ηλεκτροκίνητα pickup προετοιμάζουν οι θεωρούμενες από τους Ευρωπαίους ως παραδοσιακές εταιρείες στη συγκεκριμένη κατηγορία. Ήδη η Toyota έχει ανακοινώσει την εξέλιξη και παραγωγή του Hilux EV και η Nissan του αμιγώς ηλεκτροκίνητου Navara. Εκτός αυτών, το ίδιο θα κάνει και η Isuzu.

Advertisement

To Isuzu D-MAX EV παρουσιάζεται σύντομα
Όπως ανακοινώθηκε, η Isuzu θα αποκαλύψει την έκδοση παραγωγής του αμιγώς ηλεκτροκίνητου D-Max στο τέλος Μαρτίου, στην Ταϊλάνδη.

Πέρυσι, η Isuzu Motors Limited παρουσίασε το πρωτότυπο της αμιγώς ηλεκτροκίνητης έκδοσης του D-MAX, φανερώνοντας την πρόθεση των στελεχών της να δημιουργήσουν τη συγκεκριμένη εκδοχή του μοντέλου της.

Τώρα, έγινε γνωστό ότι ο Σίνσκε Μινάμι, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, θα παρουσιάσει επίσημα την έκδοση παραγωγή του pickup οχήματος στην 45η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Μπανγκόκ (Ταϊλάνδη), η οποία θα διεξαχθεί μεταξύ 27 Μαρτίου-7 Απριλίου.

Advertisement

Όπως έγινε γνωστό, το ηλεκτροκίνητο D-MAX θα διατίθεται και στην ευρωπαϊκή αγορά. Σύμφωνα με τις ως τώρα πληροφορίες θα διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες, άρα θα είναι μόνιμα τετρακίνητο. Το εμπρός ηλεκτρομοτέρ αποδίδει 54 ίππους και μέγιστη ροπή 108 Nm το πίσω 122 ίππους και μέγιστη ροπή 217 Nm.

Η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς είναι 177 ίπποι και η μέγιστη συνδυαζόμενη ροπή 325 Nm. Οι μπαταρίες του είναι ιόντων λιθίου και έχουν ενεργειακή χωρητικότητα 66,9 kWh. Το αμιγώς ηλεκτροκίνητο D-MAX έχει τη δυνατότητα μεταφοράς φορτίου έως έναν τόνο και ικανότητα έλξης έως 3,5 τόνους.

Όπως έχει ανακοινώσει η Isuzu το αμιγώς ηλεκτροκίνητο D-MAX θα αρχίσει να διατίθεται στην ευρωπαϊκή αγορά από το 2025, σε συγκεκριμένες χώρες της Γηραιάς Ηπείρου αρχικά. Όπως έγινε γνωστό, η πρώτη από αυτές θα είναι η Νορβηγία.

Φυσικά, αναμένεται να έχει καλή εμπορική πορεία στην Ταϊλάνδη και την Αυστραλία, δηλαδή εκεί όπου οι πωλήσεις των pickup μοντέλων παραδοσιακά είναι υψηλές και η εταιρεία έχει καλό μερίδιο αγοράς.