Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Εκτεθειμένοι οι Ευρωπαίοι από τις κυρώσεις στην Ρωσία

Ελλάδα 21:10
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Εκτεθειμένοι οι Ευρωπαίοι από τις κυρώσεις στην Ρωσία

ΝΕΑ

Εκτεθειμένοι οι Ευρωπαίοι από τις κυρώσεις στην Ρωσία

ΝΕΑ

Οι κυρώσεις στην Ρωσία δεν είναι μία απλή υπόθεση καθώς μεγάλες εταιρίες όπως η Renault, η VW και η Stellantis έχουν μεγάλα ανοίγματα εκεί και σίγουρα θα βρεθούν σε εξαιρετικά δύσκολη θέση.

Advertisement
Advertisement

Το ενδεχόμενο σοβαρών κυρώσεων των Δυτικών προς την Ρωσία θα προκαλέσει ισχυρές αναταράξεις στις μεγάλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, κάποιες εκ των οποίων είναι αρκετά εκτεθειμένες στη ρωσική επικράτεια.

Οι όποιες κυρώσεις θα έχουν αντίκτυπο κατά κύριο λόγο στην Renault, στην VW και στην Stellantis που δραστηριοποιούνται έντονα εκεί και έχουν μεγάλες μονάδες παραγωγής στην Ρωσία.

Το γκρουπ Renault έχει την μεγαλύτερη έκθεση, καθώς διαθέτει το πλειοψηφικό πακέτο της AvtoVAZ, του κατασκευαστή δηλαδή των Lada, που κυριαρχεί στην Ρωσία. Το γκρουπ έχει δύο τεράστια εργοστάσια στην Ρωσία με την αγορά της χώρας να είναι η μεγαλύτερη μετά την Γαλλία.

Advertisement
Advertisement

Προς το παρόν δεν είναι ξεκάθαρο πως οι κυρώσεις θα επηρεάσουν τις εταιρίες, αν και το προηγούμενο του Ιράν το 2018 είχε σημαντικές επιπτώσεις τόσο στο γκρουπ PSA όσο και στην Renault.

Ήδη η μετοχή της Renault είχε πτώση κατά 4,2% την Τρίτη. Ενώ ο CEO της AvtoVAZ ανακοίνωσε ότι αναζητά εναλλακτικές πηγές για ανεφοδιασμό σε κρίσιμα εξαρτήματα αν ισχύσουν οι κυρώσεις.

Advertisement

Στην χώρα δραστηριοποιούνται επίσης η VW και η Stellantis, καθώς και άλλες εταιρίες που έχουν μονάδες συναρμολόγησης. Τα πιο σημαντικά εργοστάσια είναι στην πόλη της Kaluga, 180 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά της Μόσχας, που είναι το κέντρο της ρωσικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Advertisement

Η VW παράγει εκεί το Tiguan και το Polo, μαζί με το Skoda Rapid. Κατασκευάζει επίσης κινητήρες του Audi Q7 και Q8. Η συνολική παραγωγή της το 2021 ήταν 118.000 αυτοκίνητα με το ετήσιο δυναμικό να φθάνει στις 150.000 μονάδες.

Τα οικονομικά συμφέροντα της VW ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ στο εργοστάσιο της Kaluga το οποίο άνοιξε το 2007 και πάνω από 2 δισ. ευρώ σε όλες τις δραστηριότητές της στην Ρωσία.

Το γκρουπ Stellantis έχει και αυτό εργοστάσιο στην Kaluga σε συνεργασία με την Mitsubishi. Μόλις τον περασμένο μήνα η εταιρία είχε ανακοινώσει ότι θα αρχίσει να εξάγει επαγγελματικά van από το εργοστάσιο της Ρωσίας.Το εργοστάσιο ξεκίνησε το 2017 και παράγει van με τα σήματα της Peugeot, Citroen και Opel.

Advertisement

H Μercedes-Benz έχει επίσης επενδύσει πάνω από 250 εκατομμύρια ευρώ για την κατασκευή εργοστασίου βόρεια της Μόσχας το οποίο κατασκευάζει E-Clas και κάποια SUV. Το εργοστάσιο ξεκίνησε το 2019 και απασχολεί πάνω από 1.000 εργάτες.

Η BMW έχει εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρονικών συστημάτων από το 1999 ενώ ακύρωσε πλάνα της για εργοστάσιο συναρμολόγησης το 2020.

Η Ford ήταν η πρώτη ξένη εταιρία που επένδυσε σε εργοστάσιο στην Ρωσία, στην Αγία Πετρούπολη από το 2002, αν και από το 2019 έχει εγκαταλείψει την χώρα. Η Ford έκλεισε επίσης δύο εργοστάσια συναρμολόγησης αυτοκινήτων και κινητήρων ενώ παραμένει ενεργή στην παραγωγή van σε συνεργασία όμς με ρώσική εταιρία, την Sollers.

Η ρωσική αγορά αυτοκινήτου το 2021 έκλεισε στα 1.66.780 αυτοκίνητα, με πέντε από τα δέκα αυτοκίνητα της πρώτης δεκάδας να ανήκουν στο γκρουπ Renault. Ανάμεσά τους και το Lada Vesta που είναι το πιο δημοφιλές αυτοκίνητο της αγοράς, με 113.698 μονάδες το 2021.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Γιατί η Stellantis θα εισάγει van στην Ευρώπη από την Ρωσία;
Ρωσία: Δυναμική είσοδος στην ηλεκτροκίνηση – Τι κίνητρα δίνει
Επίσημο: Ετοιμάζεται το αυτοκίνητο του Βλαντίμιρ Πούτιν!