Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Suzuki Across PHEV E-CVT

Ελλάδα 7:05
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Suzuki Across PHEV E-CVT

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Suzuki Across PHEV E-CVT

ΔΟΚΙΜΕΣ

Είναι το μεγαλύτερο, το δυνατότερο, το πιο τεχνολογικά προηγμένο αλλά και το ακριβότερο μοντέλο που έχει «φορέσει» τα σήματα της Suzuki στην ιστορία της Ιαπωνικής μάρκας. Το οδηγούμε πολύ, εντυπωσιαζόμαστε και αναφέρουμε.

Advertisement
Advertisement

Όχι, δεν κάνετε λάθος. Πρόκειται για μια ακόμα περίπτωση rebadging, όπου το μοντέλο είναι το τρέχον Toyota RAV4 που έχει «ντυθεί» με τα σήματα της Suzuki.

Εδώ λοιπόν, το RAV4 το λέμε Across και έχουμε μπροστά μας μια εξαιρετική περίπτωση, σίγουρα πρωτόγνωρη για τα δεδομένα της Suzuki. Κατ’ αρχήν, η επιβλητική του εμφάνιση το κάνει να ξεχωρίζει, ενώ οι μυημένοι «ξαφνιάζονται» με την ύπαρξη του σήματος της Suzuki στο εμπρός και στο πίσω μέρος. Στα πλαϊνά, τα ανάγλυφα αυτοκόλλητα είναι κοινά με το μοντέλο της Toyota και μένει μόνο η φωτεινή υπογραφή των LED’s ημέρας να κάνει μια μικρή διαφορά ανάμεσα στα δύο.

Advertisement
Advertisement

Για τους παρατηρητικούς και τους λάτρεις του «βρείτε τις διαφορές» να πούμε πως υπάρχουν μερικές τέτοιες υπάρχουν στο άνοιγμα του μπροστινού μέρους και στη διαμόρφωση της μάσκας, με το Suzuki να έχει σημαντικά μεγαλύτερο ενιαίο άνοιγμα κάτω από το μεγάλο σήμα της μάρκας. Αντίστοιχα, μόνο με αντιπαραβολή εικόνων των δύο μοντέλων, μπορεί να διακρίνει κανείς και διαφορετική γραμμή στη διαμόρφωση του «αλουμινένιου» φιλέτου στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα.

Στην καμπίνα, οι διαφορές είναι ακόμα μικρότερες– έως και αμελητέες, με το σήμα στο κέντρο του τιμονιού να κάνει πάλι τη διαφορά. Αυτό σημαίνει πως ποιοτικά το Across είναι σε εξαιρετικό επίπεδο, ενώ ανάλογα πολύ δυνατό είναι και σε ότι αφορά στην εργονομία και τη λειτουργικότητα. Δίπλα από τον επιλογέα του E-CVT κιβωτίου ταχυτήτων, είναι η συστοιχία των διακοπτών που αφορούν στις επιλογές που έχει στη διάθεσή του ο οδηγός, με τα προγράμματα οδήγησης, την τετρακίνηση και τον «αποκλεισμό» του βενζινοκινητήρα από την κίνηση του αυτοκινήτου.

Advertisement

Ο βενζινοκινητήρας είναι ένας τετρακύλινδρος με χωρητικότητα 2,5 λίτρων που «από μόνος του» αποδίδει 185 ίππους. Είναι προφανώς πολιτισμένος και με τη βοήθεια του κιβωτίου των ταχυτήτων «μιας σχέσης», δεν εμφανίζει θέματα που έχουν να κάνουν με την ελαστικότητα. Η βοήθεια που δέχεται από τους ηλεκτροκινητήρες –ένας σε κάθε άξονα- είναι σημαντική και συνδυαστικά, συντίθεται ένα σύνολο που είναι αμοιβαία αποτελεσματικό σε ότι έχει να κάνει με τις επιδόσεις, την απόδοση και την αποδοτικότητα.

Συνολικά η ισχύς που έχει ο οδηγός στη διάθεσή του για να πορεύεται, είναι 306 ίπποι. Εύκολα εκμεταλλεύσιμοι και πανταχού παρόντες, σχεδόν «εξαφανίζουν» το βάρος που χωρίς τον οδηγό είναι πάνω από 2 τόνους και δίνουν ύφος GT στις μετακινήσεις. Είναι χαρακτηριστική η ευκολία με την οποία το Across δείχνει 200 στο κοντέρ του (με την τελική του επισήμως να είναι 180 χλμ./ώρα), κάτι που σε κάνει διαρκώς να απορείς για την ακρίβεια της ένδειξης μια και η γραμμική αύξηση της ταχύτητας παραπέμπει σε αυτοκίνητα με σαφώς πιο σπορ προσανατολισμό.

Advertisement

Η ανάρτηση του Across είναι όσο μαλακή πρέπει για να έχουν εξαιρετικό επίπεδο άνεσης οι επιβάτες (που κάθονται στα αναπαυτικά καθίσματα με τη δερμάτινη επένδυση) στη διάθεσή τους. Οι χώροι είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί, δίνοντας επαρκή απόσταση της οροφής από τα κεφάλια και των πλατών των εμπρός καθισμάτων από τα γόνατα των πίσω επιβατών, ακόμα και αν το ανάστημά τους είναι πάνω από 1,80 μέτρα και οι πέντε. Αντίστοιχα, ο χώρος των αποσκευών με το κανονικό σχήμα, έχει διαθέσιμο όγκο κάτω από 500 λίτρα, που όμως είναι αρκετός σε κάθε περίπτωση- ενώ έχει και την ευκολία της ηλεκτρικής πόρτας για τη διευκόλυνση της φόρτωσης.

Το αυξημένο βάρος του αυτοκινήτου είναι που προκαλεί την εμφάνιση κλίσεων στις στροφές υπό πίεση αλλά και πάλι, η πολύ καλή ρύθμιση των ηλεκτρονικών του μοντέλου, δεν θα αφήσουν ποτέ τον οδηγό να εκτεθεί και να αισθανθεί άβολα. Η σταθερότητα του αυτοκινήτου μεταφέρεται ως σιγουριά στα χέρια και όχι μόνο του οδηγού, με απόλυτα θετικό πρόσημο. Μικρή ανακολουθία στη συνολικά πολύ σύγχρονη διάθεση του αυτοκινήτου απέναντι στον οδηγό του, είναι η αίσθηση των φρένων που μοιάζει αρκετά παρωχημένη αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να κριθεί ως προβληματική (κάτι που συμβαίνει σε άλλες περιπτώσεις πολυτελών υβριδικών SUV) ενώ τα φρένα με τους αεριζόμενους δίσκους εμπρός και τους απλούς πίσω, δείχνουν και μεγάλη αντοχή σε σκληρή χρήση.

Advertisement

Μιλώντας περί σύγχρονης διάθεσης, ερχόμαστε και στα προγράμματα οδήγησης «Normal», «Eco», «Sport» και «EV Mode» που προσφέρει το Across. Αυτά δίνουν την απαραίτητη προσαρμογή στις εκάστοτε συνθήκες για τη μεταφορά της ισχύος, ενώ υπάρχει και το «Trail», το οποίο παραμετροποιεί τη γενικότερη λειτουργία του συστήματος με τον ηλεκτρονικό έλεγχο του διαφορικού πίσω, για κίνηση εκτός δρόμου. Η επανάσταση για τα δεδομένα του συστήματος αλλά και της Suzuki με τα μέχρι στιγμής δεδομένα που προκύπτουν από τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας της, έχει να κάνει με τον τρόπο που το υβριδικό σύστημα «προσγειώνει» την κατανάλωση σε επίπεδα ιδιαίτερα χαμηλά.

Κάνοντας χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας και μόνο, για την καθημερινή κίνηση του αυτοκινήτου και τις συνηθισμένες διαδρομές, τα νούμερα της κατανάλωσης του υγρού καυσίμου, καταβαραθρώνονται. Με το ηλεκτρικό σύστημα να μπορεί να κινήσει για 75 εργοστασιακά χιλιόμετρα (στην πράξη +60 χλμ. στο χαλαρό) το αυτοκίνητο και με τελική ταχύτητα σε αυτό το mode τα 135 χλμ./ώρα, πρακτικά οι ανάγκες της καθημερινότητας καλύπτονται και με το παραπάνω. Οπότε η χρήση της αμόλυβδης για τις εκτός αστικού περιβάλλοντος διαδρομές, έρχεται να διαμορφωθεί ως ένας πολύ χαμηλός μέσος όρος στο τέλος της εβδομάδας- ή του μήνα.

Χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια, για να μην πούμε πως είχαμε τελείως αντίθετη διάθεση, ο μέσος όρος της κατανάλωσης που σημειώσαμε κατά τις ημέρες που είχαμε το αυτοκίνητο στη διάθεσή μας, ήταν 6,3 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης. Είναι απόλυτα ασφαλές να θεωρούμε πως με ελάχιστη προσπάθεια, η τιμή που μπορεί να δει κανείς αντίστοιχα, θα είναι αρκετά κάτω από τα 6 λίτρα και αυτό για ένα αυτοκίνητο με τις διαστάσεις αλλά και τις ικανότητες του Across στο δρόμο, είναι αν μη τι άλλο, θαύμα.

Αυτό που δεν είναι θαύμα, είναι η τιμή αγοράς του. Τα 56 και πλέον χιλιάρικα που απαιτούνται για την απόκτηση του Across, είναι αρκετά υψηλό ποσό για κάποιον που θα ακουμπά το κλειδί με το σήμα της Suzuki στο τραπέζι. Είναι μεν περί τα 3 χιλιάρικα φθηνότερο από το αντίστοιχο «πρωτότυπο» RAV4 αλλά δεν νομίζουμε πως η διαφορά αυτή είναι ικανή να «τραβήξει» τον κόσμο από τις εκθέσεις της Toyota. Αντικειμενικά πάντως, σε αυτά τα επίπεδα τιμής (πάνω από 50 χιλιάδες ευρώ) κυμαίνονται όλες οι αξιόλογες υβριδικές προτάσεις της αγοράς με τα αντίστοιχα χαρακτηριστικά- να μπορούν να οδηγηθούν και ως αμιγώς ηλεκτρικά. Οπότε από αυτή την άποψη, το Across είναι αρκετά εύστοχο.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Suzuki Across PHEV E-CVT
Κινητήρας: 2.487 cc
Ισχύς (συνδυαστική): 306 PS στις 6400 rpm
Ροπή: –
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Ε-CVT
Επιτάχυνση 0-100km/h: 6,0 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση: 6,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 22 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.635 x 1.855 x 1.690 mm
Μεταξόνιο: 2.690 mm
Βάρος: 2.015 kg
Χώρος αποσκευών: 490 lt
Τιμή: Από €56.280

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Suzuki Beans: Ένα Jimny που φτιάχνει καφέ
Στην Ελλάδα το πιο ακριβό Suzuki (+τιμή)
Οι Suzuki και Daihatsu συμπράττουν με την Toyota για την ηλεκτροκίνηση