Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Skoda Kodiaq RS

Ελλάδα 11:56
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Skoda Kodiaq RS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Skoda Kodiaq RS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η πιο ισχυρή έκδοση του Skoda Kodiaq, είναι ένας «αυτοκινητιστικός μονόκερος», με ιδιαίτερα χαρίσματα και χαρακτηριστικά που το καθιστούν ιδιαίτερα ενδιαφέρον.

Advertisement
Advertisement

Η Skoda τα τελευταία χρόνια, φαίνεται να είναι πιο εύστοχη από ποτέ σε ό,τι αφορά στην τοποθέτησή της στην αγορά.

Το Kodiaq RS είναι άλλη μια περίπτωση που επιβεβαιώνει το παραπάνω. Βλέπετε αυτή τη στιγμή στην αγορά δεν υπάρχει άλλη τέτοια περίπτωση με σπορ χαρακτήρα, SUV αμάξωμα με θέσεις για επτά και δυναμικές επιδόσεις.

Είναι ένα αυτοκίνητο που πραγματικά ξεχωρίζει μιας και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, το καθιστούν με ένα πολύ γοητευτικό τρόπο, επιθυμητό.

Advertisement
Advertisement

Στην παρέα από το σχολείο, έχουμε τον Γιάννη. Ένας ωραίος χορτάτος τύπος, με τα γυμναστήρια του, την καλή του ζωή, τα ταξίδια του, την οικογένειά του- όλα λαμπερά και comme il faut. Ο Γιάννης μας λοιπόν, για όλη την παρέα είναι ο «κύριος όλα»- μια και δεν υπάρχει κάποιος τομέας που να υστερεί, έχοντας βέβαια δουλέψει πολύ για όλα αυτά σε όλη του τη ζωή, με δεδομένο πως και αυτός όπως και οι υπόλοιποι, είμαστε παιδιά μιας γειτονιάς στην ταπεινή Καλλιθέα.

Το Γιαννάρα λοιπόν τον θυμήθηκα με αφορμή το Kodiaq RS που «ταιριάζει» γάντι στην περιγραφή. Τα έχει όλα για τον οικογενειάρχη που μερικές φορές θα σηκώσει την πλάτη του εξαιρετικού καθίσματος και θα «πυροβολήσει», με αυξημένη ευστάθεια και με την αυτοπεποίθηση στον Όλυμπο. Εχέγγυο για αυτή, είναι το εξαιρετικό πλαίσιο με τη ρυθμιζόμενη σκληρότητα της ανάρτησης, μέσω των προγραμμάτων οδήγησης.

Advertisement

Το Kodiaq RS, γίνεται από «αρνάκι» στο πρόγραμμα Eco, έως «λύκος» στο Sport. Όπου με ένα μαγικό τρόπο, αλλάζει και ο ήχος του κινητήρα (τόσο μέσα που είναι το εύκολο με το Dynamic Sound Boost, όσο και απ’ έξω) και παραπέμπει στον εξωτικό πεντακύλινδρο turbo του ομίλου VW. Οι 245 ίπποι δεν είναι αυτό ακριβώς που χρειάζονται οι 2+ τόνοι (με οδηγό – συνοδηγό) για να βάλουν φωτιά στην άσφαλτο.

Advertisement

Τα καταφέρνουν όμως μια χαρά και οι επιταχύνσεις από στάση αλλά και εν κινήσει, το αποδεικνύουν καθότι δυναμικές. Η τετρακίνηση μπορεί να επιβραδύνει κάπως τις επιδόσεις αλλά από την άλλη, κάνει πολύ αποτελεσματικό το Kodiaq RS σε ολισθηρές συνθήκες και με αυξημένη ταχύτητα στο ψηφιακό κοντέρ. Ο ψηφιακός πίνακας, όπως και η κεντρική οθόνη, έχουν την ανανεωμένη εμφάνιση που προέκυψε μετά την τελευταία αναβάθμιση του μοντέλου.

Τα γραφικά και το λογισμικό είναι ανανεωμένα, δίνοντας το στίγμα της εναρμόνισης του μοντέλου στις πλέον σύγχρονες επιταγές. Αντίστοιχα, προκύπτει και η υπεροπλία του Kodiaq RS σε κάθε λογής ηλεκτρονικό σύστημα υποβοήθησης της οδήγησης, με το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης αλλά και το αυτόνομο παρκάρισμα να ξεχωρίζουν ανάμεσα στα άλλα (με τις σχετικές χρεώσεις).

Advertisement

Συνδεσιμότητα και διασύνδεση είναι και αυτά κορυφαία, με διαθέσιμες θύρες φόρτισης USB (Type C) και όχι μόνο να δίνουν λύσεις σε κάθε καθημερινή ανάγκη, μαζί με το αναβαθμισμένο infotainment. Στο τελευταίο, αξίζει να προσθέσει κανείς το ηχοσύστημα Canton με επιβάρυνση 420 ευρώ, για να αναβαθμίσει σημαντικά την εμπειρία της ακρόασης.

Σε επίπεδο εξοπλισμού, το «δικό μας» RS είχε και τη μεγάλη ηλιοροφή (1.030 € + 590 € για την ηλεκτρικά αναδιπλούμενη επένδυση), τις 20άρες ζάντες με πλαστικά (!) τάσια (500 €) και την τρίτη σειρά καθισμάτων- που και αυτή επιβαρύνει τον προϋπολογισμό κατά 1.000 ευρώ. Από εκεί και πέρα όμως, τη διεπαφή του αυτοκινήτου με τον οδηγό, αναλαμβάνει το hardware.

Το τιμόνι είναι ακριβές και ελαφρύ στις νορμάλ επιλογές προγράμματος της καθημερινότητας, σφίγγει λίγο στο Sport και σε κάθε περίπτωση δίνει αυτό που πρέπει σε επίπεδο αίσθησης. Αρωγός του κινητήρα στην προσπάθεια να προσφέρει επιδόσεις στον οδηγό που θα τις αναζητήσει, είναι το DSG με τις 7 σχέσεις, που είναι ταχύτατο στις εναλλαγές και δίνει τη δυνατότητα χειροκίνητης επιλογής με τα paddles πίσω από το τιμόνι.

Όλα τα παραπάνω, σε συνδυασμό με την ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης, δημιουργούν ένα πλαίσιο πολύ απολαυστικό για τον οδηγό. Πέραν της απόλαυσης, αυτό που καθίσταται σαφές από τα πρώτα χιλιόμετρα με το RS, είναι πως έχουμε να κάνουμε με μια αποτελεσματική συνταγή σε ό,τι αφορά στο στήσιμο.

Το πλαίσιο και η ανάρτηση υποστηρίζουν τη διάθεση του οδηγού για σπορ οδήγηση και μένουν μόνο οι αντικειμενικοί περιορισμοί του βάρους αλλά και των διαστάσεων. Με άλλα λόγια, το Kodiaq αγχώνει τον οδηγό σε κλειστά κομμάτια επαρχιακού δικτύου, αφού μπορεί να είναι ευέλικτο και… «απίκο» στις εντολές του οδηγού, αλλά όταν διασταυρωθεί με αντίθετα ερχόμενο αυτοκίνητο τίθεται χωροταξικό θέμα πάνω στην άσφαλτο.

Αντίθετα, σε ανοιχτά κομμάτια του εθνικού οδικού δικτύου, με πατημένες καμπές και μέτριες στροφές, το Kodiaq RS σε κάνει να τρίβεις τα μάτια σου με την αποτελεσματικότητά του. Η τετρακίνηση είναι «εκεί» για να συμβάλλει όσο πρέπει στην ευθυβολία και τη σταθερότητα, ενώ και τα φρένα μοιάζουν ακούραστα για να «βγάλουν τα κάστανα από τη φωτιά» σε κατηφορική διαδρομή με αλλεπάλληλες στροφές.

Οι ικανότητες του Kodiaq RS, σε ό,τι έχει να κάνει με την οδηγική απόλαυση, ξεπερνούν τις προσδοκίες που μπορεί να έχει ο οδηγός ενός μεγάλου SUV. Η αίσθηση του «ενός κομματιού» που ενισχύεται με την επιλογή του προγράμματος οδήγησης Sport, που φέρνει και την ανάρτηση στην πιο σφιχτή της ρύθμιση, είναι σίγουρα ένα από τα ατού του αυτοκινήτου σε κάθε περίπτωση.

Απτή απόδειξη των ικανοτήτων του συνόλου, είναι και το ρεκόρ στην πίστα του Nurburgring για την κατηγορία, όπου το Kodiaq RS σταμάτησε το χρονόμετρο στα 9:29,84′, στην έκδοση με τον diesel και τους 240 ίππους. Αυτό αποτελεί και τη «σφραγίδα» της σπορ διάθεσης του αυτοκινήτου, που βάσει της γενικότερης εικόνας αλλά και του μεγέθους του, μια τέτοια προέκταση του χαρακτήρα του μοιάζει με «κόντρα ρόλο».

Το Kodiaq RS, έχει και την υπόσταση του ευρύχωρου οικογενειακού, την οποία υποστηρίζει εξίσου πειστικά. Θέλοντας να εξυπηρετήσει τις μεταφορικές ανάγκες περισσότερων, το Kodiaq θέτει στη διάθεσή τους την 7θέσια διαμόρφωση, με τις δυο αναδιπλούμενες αλλά ικανοποιητικού μεγέθους θέσεις για παιδιά, που αποκαλύπτονται από το πάτωμα του χώρου αποσκευών.

Ο τελευταίος προφανώς περιορίζεται (στα 235 λίτρα) αλλά αυτή είναι μια παραχώρηση που επιβάλλεται στην προκειμένη περίπτωση. Έτσι όμως η Skoda υπερθεματίζει σε μια επιλογή που έχει και το χαρακτήρα της «τελευταίας των Μοϊκανών». Την εποχή που ο εξηλεκτρισμός έρχεται να αλλάξει όλα όσα ξέρουμε για τα αυτοκίνητα μέχρι σήμερα, το Kodiaq RS είναι μια πρόταση που σύντομα θα θεωρείται κλασική.

Τιμώντας τις παραδοσιακές αξίες της αυτοκίνησης, με ένα τρόπο που μάλλον θα μας λείψει στο άμεσο μέλλον, το Kodiaq RS είναι πολλά παραπάνω από απλά η πιο ισχυρή εκδοχή του πολύ ικανού SUV της Skoda. Η τιμή του των 57.200 ευρώ (χωρίς –μεταξύ άλλων- το εμβληματικό μπλε μεταλλικό χρώμα του αυτοκινήτου της δοκιμής μας) φαντάζει λογική για το μοναδικό μοντέλο της αγοράς με αυτά τα χαρακτηριστικά.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA Skoda Kodiaq RS
Κινητήρας: 1.984 cc
Ισχύς: 245 PS/5.250-6.500 rpm
Ροπή: 370 Nm/1.600-4.400 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,5 sec
Τελική ταχύτητα: 234 km/h
Μεικτή κατανάλωση (Εργοστασιακή/Δοκιμής): 8,6/10,2 l/100 km
Εκπομπές CO2: 196 gr/km
Βάρος: 1.815 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.699/1.882/1.685 mm
Μεταξόνιο: 2.790 mm
Χώρος αποσκευών: 230 (7θ) – 715 (5θ) lt
Τιμή: Από 57.200 €

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρώτα teaser για τα νέα Skoda Kodiaq και Superb
Νέα οικονομικότερη έκδοση για το Skoda Enyaq
Αυτά είναι τα νέα Skoda που θα δούμε μέχρι το 2026