Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΩΝΕΣ

Δημοπρασία για το Ιερό Δισκοπότηρο της Ferrari

Ελλάδα 14:31
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δημοπρασία για το Ιερό Δισκοπότηρο της Ferrari

ΑΓΩΝΕΣ

Δημοπρασία για το Ιερό Δισκοπότηρο της Ferrari

ΑΓΩΝΕΣ

Η Ferrari 312 PB θεωρείται το πιο επιτυχημένο αγωνιστικό αυτοκίνητο της Ιταλικής μάρκας και πρόκειται να δημοπρατηθεί, με τους εκτιμητές να κάνουν λόγο για τιμή- ρεκόρ.

Advertisement
Advertisement

Η 312 PB είναι του 1972 και μέχρι φέτος όπου είχαμε την επανεμφάνιση της Ferrari στους αγώνες αντοχής, ήταν το αγωνιστικό με τις περισσότερες επιτυχίες.

Τη σεζόν του 1972, η Scuderia κέρδισε όλους τους αγώνες στους οποίους χρησιμοποιήθηκε η 312 PB. Είναι χαρακτηριστικό του ιδιαίτερου αυτού αγωνιστικού, το ότι ο σχεδιαστής της Ferrari, Μάουρο Φοργκιέρι και η ομάδα του, χρησιμοποίησαν με πολλά στοιχεία από τα μονοθέσια της F1 εκείνης της περιόδου σε όλη τη διαδικασία της σχεδίασης της 312 ΡΒ.

Advertisement
Advertisement

Ο V12 των 450 ίππων, το κιβώτιο ταχυτήτων και τα μέρη του πλαισίου προέρχονται από το 312 B της προηγούμενης σεζόν (1971) και είναι χαρακτηριστικό το ότι ακόμα και ο ίδιος ο Έντζο Φεράρι, το ξεχώριζε από τα υπόλοιπα του είδους, λέγοντας πως είναι «Formula 1 for lovers» (μονοθέσιο της F1 για εραστές- υπερθεματίζοντας στο ότι το μοντέλο είναι διθέσιο). Μια από τις Ferrari 312 PB που σημείωσε ιδιαίτερη επιτυχία με δύο συνολικά νίκες, προωθείται μέσα στο μηνα σε δημοπρασία.

Το σασί της 312 που θα δημοπρατηθεί, φέρει τον αριθμό 0886 και από τα χαρτιά που το συνοδεύουν αποδεικνύεται πως αυτό το αυτοκίνητο χρησιμοποιήθηκε μόνο τη σεζόν του 1972 και επομένως είναι ένα από τα μόλις επτά που συμμετείχαν στο πρωτάθλημα. Με τους Ρόνι Πέτερσον και Tιμ Σένκεν να κερδίζουν τον πρώτο κιόλας αγώνα της σεζόν, μπροστά από τους Κλέη Ρεγκατσόνι και Μπράϊαν Ρέντμαν.

Advertisement

Το αυτοκίνητο με αριθμό πλαισίου 0886, σε τέσσερις αγώνες κατέκτησε δύο φορές τη νίκη.  Η καριέρα του 312 PB τελείωσε όταν η εργοστασιακή ομάδα αποσύρθηκε στα τέλη του 1973, καθώς ο Έντσο Φεράρι ήθελε να η αγωνιστική δραστηριότητα της εταιρείας να επικεντρωθεί στη Formula 1. Τo 1975, καταβάλλοντας το ποσό των 40.500 δολαρίων, το αυτοκίνητο πέρασε στην ιδιοκτησία της αμερικανίδας Χάρλεη Κλάξτον.

Advertisement

Αργότερα και μέχρι το 2010, μεσολάβησαν αρκετές αλλαγές χεριών για το θρυλικό αγωνιστικό, όταν και κατέληξε στα χέρια ενός συλλέκτη που τυγχάνει και αντιπρόσωπος της Ferrari στη νότια Γαλλία. Τώρα το 0886 προωθείται και πάλι για πώληση μέσω δημοπρασίας, με τη διαφορά πως οι προβλέψεις για την τιμή του έχουν φτάσει πλέον σε δυσθεώρητα ύψη.

Advertisement

Η εκτιμώμενη αξία από τον οίκο δημοπρασιών RM Sotheby’s είναι κάπου ανάμεσα στα 14 με 18 εκατομμύρια ευρώ. Στην τιμή αυτή περιλαμβάνεται ένα εκτεταμένο πακέτο ανταλλακτικών, συμπεριλαμβανομένου του αρχικού κινητήρα. Αλλάζοντας χέρια με κάποια από τις προσδοκώμενες τιμές, η 312 PB θα γίνει ένα από τα ακριβότερα αυτοκίνητα της Ferrari όλων των εποχών, βάζοντας υποψηφιότητα για την άτυπη πρώτη θέση της λίστας των φετινών δημοπρασιών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πόσα θα κερδίζατε αν είχατε επενδύσει στην Ferrari;
Η Ferrari δεν τελειώνει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης
Έλεος! Με εξακύλινδρο υβριδικό η διάδοχος της LaFerrari;