Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Διχασμένος ο όμιλος Volkswagen για τα συνθετικά καύσιμα

Ελλάδα 3:25
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Διχασμένος ο όμιλος Volkswagen για τα συνθετικά καύσιμα

ΝΕΑ

Διχασμένος ο όμιλος Volkswagen για τα συνθετικά καύσιμα

ΝΕΑ

Πολλοί πιστεύουν ότι τα e-fuells θα είναι η λύση του μέλλοντος. Όμως ακόμα και μέσα στην ίδια την εταιρία δεν έχουν αποφασίσει ακόμα αν είναι όντως έτσι.

Advertisement
Advertisement

Μεγάλη συζήτηση έχει ξεσπάσει τελευταία σχετικά με τα συνθετικά καύσιμα και το κατά πόσον είναι η λύση για την σωτηρία του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Πολλοί την βλέπουν σαν μια τεχνολογία που θα αφορά λίγους ενώ κάποιοι άλλοι πιστεύουν ότι μπορεί να δώσει μία εναλλακτική απάντηση στην ηλεκτροκίνηση.

Οι διχασμένες αυτές απόψεις εμφανίζονται ακόμα και μέσα στις ίδιες τις εταιρίες. Όπως για παράδειγμα στο γκρουπ VW, όπου οι γνώμες διίστανται για το που μπορούν να οδηγήσουν τα συνθετικά καύσιμα.

Σε μία μεγάλη συνέντευξη που έδωσε στην Automotive News, ο πρόεδρος της VW, Thomas Schafer, μίλησε για την πορεία του εξηλεκτρισμού της VW, και για τα πολλά νέα μοντέλα της οικογένειας ID. που ετοιμάζονται.

Advertisement
Advertisement

Αναφερόμενος στα συνθετικά καύσιμα, η δήλωσή του ήταν μάλλον αναπάντεχη. Απαντώντας στην ερώτηση για την γνώμη του σχετικά με την εξαίρεση των αυτοκινήτων με e-fuels από την απαγόρευση του 2035, ο Schafer είπε ότι η συζήτηση για τα συνθετικά καύσιμα είναι ένας “περιττός θόρυβος”. Και συμπλήρωσε ότι οι μέρες του κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι μετρημένες και δεν θα ζήσει πέρα από τα μέσα της επόμενης δεκαετίας.

Ο ίδιος υποστήριξε ότι η κύρια παραγωγή της VW θα είναι ηλεκτρικά, τα οποία θα αντιπροσωπεύουν το 80% των πωλήσεων μέχρι το 2030. Η εταιρία μάλιστα σκοπεύει να είναι εντελώς ηλεκτρική σε δέκα χρόνια από τώρα.

Advertisement

Όσο για τα συνθετικά καύσιμα ήταν ξεκάθαρος: “Γιατί να ξοδέψουμε τεράστια ποσά σε μία παλιά τεχνολογία (τους κινητήρες εσωτερικής καύσης με συνθετικά καύσιμα) η οποία δεν έχει κανένα πρακτικό όφελος;” αναρωτήθηκε.

Παρά τον σκεπτικισμό του Schafer, η Porsche η οποία ανήκει και αυτή στο γκρουπ VW, έχει πάρει ξεκάθαρη θέση υπέρ των συνθετικών καυσίμων. Η Porsche μάλιστα έχει προχωρήσει αρκετά, έχοντας ξεκινήσει την παραγωγή σε δικό της εργοστάσιο στην Χιλή, όπου μπορεί να βγάζει 550 εκατομμύρια λίτρα στα μέσα της δεκαετίας.

Advertisement

Η Porsche βέβαια έχει εντελώς διαφορετική φιλοσοφία και μία πολύ ιδιαίτερη γκάμα αυτοκινήτων, η οποία θα μπορούσε να υποστηρίξει τα e-fuels. Αυτό όμως δεν συμβαίνει με την VW, τα αυτοκίνητα της οποίας είναι πιο ευρείας κατανάλωσης, οπότε δεν θα μπορούσε να επενδύσει σε μία τεχνολογία με ακριβά καύσιμα και δύσκολες μεθόδους παραγωγής.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τα συνθετικά καύσιμα ίσως να είναι το μέλλον!
Ξεκάθαρα: Τι σημαίνει η απόφαση της ΕΕ για τους θερμικούς κινητήρες;
Porsche: Ξεκινά τη δοκιμή συνθετικών καυσίμων το 2022

 

Advertisement