Aura: Το «βιώσιμο» roadster με αυτονομία 645 χλμ.
MobilityAura: Το «βιώσιμο» roadster με αυτονομία 645 χλμ.
MobilityΤο βρετανικό πρωτότυπο Aura, είναι μια σπουδή για τη βιωσιμότητα των μελλοντικών αυτοκινήτων, που ξεφεύγει από τα τετριμμένα και προσεγγίζει την αυτοκίνηση με σαφώς πιο ρομαντική διάθεση.
Πρόκειται για ένα Βρετανικό σπορ μοντέλο αμιγώς ηλεκτρικό από ανακυκλώσιμα υλικά, που υπόσχεται αυτονομία 645 χιλιομέτρων.
WHAT CAR
Η ιδιαίτερα προσεγμένη από απόψεως αεροδυναμικής συμπεριφοράς και άκρως φουτουριστική ιδέα πίσω από το πρωτότυπο Aura, αποσκοπεί στη δημιουργία ενός ξεχωριστού roadster που επιδιώκει να επαναφέρει τη ρομαντική προσέγγιση των μελλοντικών μετακινήσεων στο προσκήνιο. Στη δημιουργία του concept συμμετείχαν 4 εταιρείες.
Η Astheimer που είχε την ευθύνη του σχεδιασμού, η Potenza προμήθευσε τις μπαταρίες και τους ηλεκτροκινητήρες, η BAMD Composites ανέλαβε τα πάνελ του αμαξώματος και τις επενδύσεις από… vegan υλικά στο εσωτερικό, ενώ η Conjure φρόντισε για τα συστήματα διεπαφής μεταξύ ανθρώπου και μηχανής (HMI). Η χρηματοδότηση του πρωτοτύπου, που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε κατά τη διάρκεια των lockdown εξαιτίας της πανδημίας προήλθε από το Office for Zero Emission Vehicles (OZEV) μέσω του δικτύου οχημάτων Niche (NVN).
Το μοντέλο περιγράφεται ως «το πρώτο ηλεκτρικό μεγάλης αυτονομίας της Βρετανίας» και αξίζει να αναφερθεί πως η εξέλιξη ξεκίνησε την 1η Οκτωβρίου 2020, λιγότερο από ένα χρόνο πριν το δημόσιο ντεμπούτο του στην έκθεση Cenex-LCV. Το Aura σχεδιάστηκε ως «αποδοτικό και δυνατό, για να καλύπτει τις απαιτήσεις για επιδόσεις και μεγάλη αυτονομία». Το αμάξωμά του είναι κατασκευασμένο από ελαφριά και βιώσιμης προέλευσης συνθετικά υλικά.
Η σχεδίασή του έχει διαμορφωθεί χρησιμοποιώντας τεχνολογία CFD για τη βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής απόδοσης. Οι πίσω τροχοί καλύπτονται για να μειώσουν την αεροδυναμική αντίσταση, ενώ ο προεξέχων πίσω διαχύτης είναι προσεκτικά διαμορφωμένος για να μεγιστοποιείται η απόδοσή του. Το πρωτότυπο παρουσιάζεται και με ελαστικά μειωμένης αντίστασης, που συμβάλλουν στον περιορισμό των τριβών.
Το μοντέλο εφοδιάζεται με δύο μπαταρίες 44kWh, οι οποίες έχουν τοποθετηθεί χωριστά για να βελτιστοποιηθεί η κατανομή του βάρους. Η μια βρίσκεται στο μπροστινό μέρος, κάτω από το μακρύ καπό, και η δεύτερη είναι ενσωματωμένη στο πάτωμα της πλατφόρμας του αυτοκινήτου. Οι κατασκευαστές επισημαίνουν πως με αυτή την ιδιαιτερότητα, εκτός των δυναμικών χαρακτηριστικών που βελτιώνονται, καθίσταται και πιο εύκολη η πρόσβαση στις μπαταρίες για λόγους συντήρησης.
Ο κινητήρας που κινεί το Aura, είναι τοποθετημένος πίσω και στέλνει την ισχύ του στους πίσω τροχούς. Χωρίς να έχουμε λεπτομέρειες αναφορικά με την απόδοση ή τις προσδοκώμενες επιδόσεις, αυτό που επισημαίνουν οι εταιρείες που συνέβαλαν στην κατασκευή του μοντέλου, είναι πως επιτυγχάνεται απόλυτα ο στόχος της μεγαλύτερης αυτονομίας. Τα 645 χιλιόμετρα της αυτονομίας με μια φόρτιση, είναι μια επίδοση που μπορεί να κάνει το μοντέλο –αν φτάσει στη διαδικασία της παραγωγής- να ξεχωρίσει.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Με Gasly-Tsunoda και το 2022 η AlphaTauri
Canoo Electric – Ένα φουτουριστικό pickup (video)
Το Rivian R1T μετατρέπεται σε… αμφίβιο! (+video)