Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsMOTO

Aθάνατο Toyota: Το Probox είναι 20 χρόνια στην παραγωγή και συνεχίζει!

  • newsautoteam

Ένα από τα παράδοξα της παγκόσμιας αυτοκίνησης είναι το Toyota Probox το οποίο σαν να έχει καταπιεί το μαγικό φίλτρο καταφέρνει να επιβιώνει εδώ και δύο δεκαετίες. Και συνεχίζει απτόητο. Kαι πολύ φθηνό!

Συνήθως ένα μοντέλο έχει μία τυπική διάρκεια ζωής 6=7 ετών, μέχρι να αντικατασταθεί από το επόμενο (όχι, δεν ξεχνάμε το Lancia Ypsilon, αλλά εκεί είναι ειδικές οι περιστάσεις). Σε σπάνιες περιπτώσεις να κρατήσει λίγο παραπάνω, το πολύ μία δεκαετία.

Όχι όμως και το Toyota Probox, το αυτοκίνητο highlander της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, που ήδη έχει συμπληρώσει είκοσι χρόνια και συνεχίζει.

Μοιάζει παράδοξη όλη αυτή η πορεία του συγκεκριμένου μοντέλου για τις μέρες μας, ιδίως όταν πριν λίγο καιρό η Toyota έδειξε μεμιάς τουλάχιστον 15 καινούργια ηλεκτρικά μοντέλα που θα παρουσιάσει μέχρι το 2030. Τι την κάνει λοιπόν να διατηρεί στη ζωή ένα αυτοκίνητο που δείχνει από μακριά ότι έχει συμπληρώσει εδώ και καιρό τα ένσημα για την συνταξιοδότησή του;

Η απάντηση είναι μάλλον απλή. Με το Probox η Toyota έχει στην γκάμα της για την εγχώρια αγορά ένα πολύ φθηνό και ευρύχωρο αυτοκίνητο, ικανό να τραβήξει καταναλωτές (περισσότερο εμπόρους και μικρομεταφορείς) που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν κάτι πολύ πιο σύγχρονο και ακριβό.

Το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε στο μακρινό 2002 και υπό κανονικές συνθήκες θα πρέπει ήδη να βρισκόταν στην τρίτη ή στην τέταρτη γενιά του. Όμως το Probox συνεχίζει ατάραχο, με την τελευταία “ανανέωση” να έχει γίνει το 2017, και αυτή ιδιαίτερα περιορισμένη.

Οι βελτιώσεις υπήρξαν εντελώς υποτυπώδεις, με την προσθήκη μιας νέας έκδοσης εξοπλισμού GX, η οποία προσθέτει στο Probox πολύ “προχωρημένα” στοιχεία όπως τα ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός (όχι πίσω, μην ξοδευόμαστε), ηλεκτρικά αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέπτες, φιμέ πίσω παράθυρα και παροχή ρεύματος ως το απόλυτο τεχνολογικό highlight.

Το ταμπλό είναι μία καρτ-ποστάλ από το μακρινό παρελθόν, διαθέτοντας τα απολύτως βασικά. Δεν υπάρχει προφανώς σύστημα πολυμέσων ενώ ακόμα και το ηχοσύστημα δεν είναι στάνταρ. Οι διακόπτες είναι απλοί στην σχεδίαση και την χρήση τους θυμίζοντας πολύ παλαιότερες εποχές.

Τουλάχιστον οι χώροι στο μήκους 4.195 χιλιοστών αμάξωμα είναι αρκετά μεγάλοι, χάρη στο μεταξόνιο των 2,55 μέτρων.

Κάτω από το ξεχασμένο από τον χρόνο αμάξωμα, βρίσκονται μερικά σαφώς πιο ενδιαφέροντα πράγματα. Για παράδειγμα δεν θα μπορούσε να λείπει η υβριδική τεχνολογία, με βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων και συνδυαστική ισχύ στους 100 ίππους. Υπάρχει επίσης κιβώτιο CVT, έκδοση με κινητήρα βενζίνης 1,3 λίτρων 95 ίππων και 1,5 λίτρων με 109 ίππους, ενώ παρέχεται και δυνατότητα τετρακίνησης.

Από την τελευταία του ανανέωση έχει αποκτήσει κάποια από τα συστήματα του Toyota Safety Sense, όπως σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, προειδοποίηση αναχώρησης από την λωρίδα και αυτόματη μεγάλη σκάλα.

Όλα αυτά κοστολογούνται στην Ιαπωνία στα 11.500 ευρώ με την πιο ακριβή έκδοση να βρίσκεται στα 15.600 ευρώ. Όχι και άσχημα αν υπολογίσει κανείς ότι ένα ευρωπαϊκό σούπερ μίνι αγγίζει πλέον -ή και ξεπερνά- τα 20.000 ευρώ στην Ελλάδα.

Δυστυχώς το Probox απευθύνεται μόνο στην ιαπωνική αγορά, διαφορετικά μπορούμε να φανταστούμε την επιτυχία που θα έκανε στην χώρα μας, ιδίως με την υπογραφή της Toyota.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Toyota: Σύγχρονα αυτοκίνητα, χρόνια μετά την αγορά τους
Toyota bZ4X: Hγετική είσοδος και στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα
Και η Toyota στο «χορό» των ηλεκτρικών pickup

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto