Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Αποστολή στο Άμστερνταμ: Toyota KENSHIKI Forum 2020

Ελλάδα 7:37
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Αποστολή στο Άμστερνταμ: Toyota KENSHIKI Forum 2020

ΝΕΑ

Αποστολή στο Άμστερνταμ: Toyota KENSHIKI Forum 2020

ΝΕΑ

Σε ένα ιδιαίτερο συνέδριο στο Άμστερνταμ, η Toyota αποκάλυψε ορισμένα από τα σχέδιά της για την επόμενη 20ετία.

Advertisement
Advertisement

Ήταν η πρώτη φορά που η Toyota διοργάνωσε μια εκδήλωση τέτοιου είδους, κατά τη διάρκεια της οποίας υπήρχε «συμπυκνωμένη» όλη η «διάθεση» της Ιαπωνικής εταιρείας για να προσφέρει πολύ αισιόδοξα μηνύματα για το μέλλον. Όπου μέλλον, βάλτε τα επόμενα 20 χρόνια, με δεδομένη και τη διασπορά των νέων που αφορούν τον Ιαπωνικό κολοσσό, σε τέσσερις βασικού ς άξονες. Κάπως έτσι προσδιορίζεται και το ύφος του συνεδρίου, που ήταν χωρισμένο σε 4 workshops αφιερωμένα ξεχωριστά σε κάθε ένα από τους 4 πυλώνες πάνω στους οποίους θα κινηθεί η Toyota τα επόμενα χρόνια. Αναμφίβολα το μέλλον για την Toyota θα είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον, μια και όπως ακούσαμε να λέει ο Dr. Johan van Zyl, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Toyota Ευρώπης στο λόγο με τον οποίο το ξεκίνησε το KENSHIKI Forum 2020, μέχρι το 2025 η εταιρεία θα έχει περισσότερα από 40 υβριδικά/ ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο στόλο της, με τουλάχιστον τα 10 από αυτά, να είναι αμιγώς ηλεκτρικά.

Advertisement
Advertisement

TOYOTA

Στα μελλοντικά σχέδια της Toyota ήταν αφιερωμένο το πρώτο workshop που παρακολουθήσαμε κατά τη διάρκεια του KENSHIKI Forum. Ιδιαίτερα ενδιαφέρον από κοντά το νέο Yaris που αναμένεται να έρθει στην Ελλάδα τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Η ιαπωνική εταιρία που είναι πρωτοπόρος στο χώρο των υβριδικών αυτοκινήτων έριξε το βάρος στο νέο κινητήριο 3κύλινδρο hybrid σύνολο των 1,5 λίτρων (αντικαθιστά το 4κύλινδρο).

Advertisement

Οι προβλέψεις από την εταιρεία, κάνουν λόγο για αύξηση της διάθεσης της υβριδικής έκδοσης, από το 60% των Yaris που πωλούνται σήμερα, στο 80% με τη νέα έκδοση του μοντέλου. Ο υβριδικός 1.500άρης βενζίνης είναι ελαφρύτερος σε βάρος και καταλαμβάνει μικρότερο χώρο, έχει δεχτεί και επεμβάσεις προκειμένου να περιοριστούν τα κινούμενα μέρη του και οι τριβές. Ο νέος κινητήρας είναι 15% πιο ισχυρός από τον προηγούμενο (116 ίπποι) και 20% πιο οικονομικός από αυτόν, όπως επίσης εμφανίζει και 20% λιγότερες εκπομπές CO2. Στόχος των τεχνικών, ήταν το νέο μικρότερο και ελαφρύτερο υβριδικό σύστημα να προσφέρει στο αυτοκίνητο 80% μηδενικές εκπομπές στην κίνηση εντός πόλης και αντίστοιχα ηλεκτρική λειτουργία έως τα 120 km/h στον αυτοκινητόδρομο-με την κατανάλωση για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης, να διαμορφώνεται στα 2,9 λίτρα.

Advertisement

Στην ίδια πλατφόρμα με το Yaris, η Toyota θα βασίσει και το νέο SUV της στην κατηγορία B. Η πλατφόρμα GA-B  θα είναι αυτή που θα χρησιμοποιηθεί και για την νέα πρόταση της Toyota για το SUV/ Crossover μοντέλο που βάσει μεγέθους θα τοποθετηθεί κάτω από το C-HR. Προφανώς το νέο αυτό μοντέλο θα κάνει χρήση της ίδιας γκάμας μηχανικών μερών με το Yaris, αλλά προς το παρών δεν υπήρξε κάτι παραπάνω ως πληροφορία σχετικά με το νέο αυτό μοντέλο, πέραν του επίσημου σκίτσου που έχει ήδη δοθεί στη δημοσιότητα.

Advertisement

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε και η νέα έκδοση του Mirai, του μοντέλου της Toyota που χρησιμοποιεί τεχνολογία κυψελών καυσίμου και δείχνει αν μη τι άλλο πόσο σοβαρά αντιμετωπίζει η Ιαπωνική εταιρεία την προοπτική χρήσης του υδρογόνου ως καύσιμο για τα αυτοκίνητα. Η εξέλιξη του μοντέλου είναι μια διαδικασία που για την Toyota δεν σταματάει σε μικρές βελτιώσεις από γενιά σε γενιά του μοντέλου αλλά περιλαμβάνει σημαντικές αναβαθμίσεις που επιτρέπουν την χρήση του αυτοκινήτου σε πραγματικές συνθήκες χωρίς να χρειάζεται να αλλάξει ο οδηγός συνήθειες. Είναι χαρακτηριστικό πως από τα νέα δεδομένα του Mirai, η μεγαλύτερη βελτίωση έγκειται στο χρόνο ανεφοδιασμού που κυμαίνεται από τα 3 έως τα 5 λεπτά της ώρας, καθώς και η αυτονομία του που έχει φτάσει πλέον να είναι 500 χιλιόμετρα.

GR

Ανάμεσα στα μοντέλα που έχουν δεχτεί τις περιποιήσεις της Gazoo Racing στο συνέδριο KENSHIKI, είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά και την νέα GR Supra. Το μοντέλο που η Toyota χαρακτηρίζει ως το πρώτο που εξελίσσεται από την Toyota Gazoo Racing με την κλασσική διάταξη που θέλει τον κινητήρα εμπρός και την κίνηση πίσω. Οι αναλογίες του αμαξώματος είναι εξαιρετικές, ενώ τη μεγάλη διαφορά σε ότι έχει να κάνει με την οδική του συμπεριφορά, κάνει η κατανομή του βάρους που είναι «μοιρασμένη» στο ιδανικό 50:50 ανά άξονα. Τo νέο δίλιτρο τετρακύλινδρο turbo μοτέρ συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Η απόδοση φτάνει τους 258 ίππους και 40,8 kgm ροπής. Με τα δεδομένα αυτά, η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ. ολοκληρώνεται μόλις σε 5,2 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου είναι τα 250 χλμ./ώρα.

Στο KENSHIKI Forum ωστόσο και στο workshop της Gazoo Racing, όλη την προσοχή των δημοσιογράφων τράβηξε το Yaris. Το αυτοκίνητο έχει ένα πολύ «ψαγμένο» υπόβαθρο αφού έχει εξελιχθεί από κοινού μεταξύ της Toyota Gazoo Racing και της Tommi Makinen Racing, η οποία είναι υπεύθυνη για την εμπλοκή της Ιαπωνικής μάρκας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Μάλιστα, το μοντέλο αυτό θα είναι και η βάση για την εξέλιξη του επόμενου Yaris WRC, ενώ θα μπορεί να ομολογκαριστεί και για τοπικούς αγώνες ράλι. Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο του νέου GR Yaris είναι φυσικά η «καρδιά» του και πιο συγκεκριμένα, ο ολοκαίνουργιος 1.600άρης 3κύλινδρος turbo κινητήρας του.

Πρόκειται για μοτέρ που λαμβάνει μια σειρά από επεμβάσεις και βελτιώσεις στα «σωθικά» του, έχοντας χωρητικότητα 1.618 κ.εκ. και απόδοση 261 ίππων ισχύος με 360 Nm ροπής. Συνδυάζεται δε αποκλειστικά με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Με 3 προγράμματα αναφορικά με τη μετάδοση της κίνησης, το Toyota Yaris GR Four υπόσχεται μοναδικές συγκινήσεις για την κατηγορία.

Το default (Normal) είναι για καθημερινή χρήση με κατανομή της ροπής (36,7 kgm) εμπρός- πίσω σε ποσοστό 60-40, το Sport “στέλνει” το 70% πίσω και το 30% μπροστά, ενώ υπάρχει και το Track που μοιράζει τη ροπή σε ποσοστό 50:50 και προορίζεται για χρήση πίστας. Στη χώρα μας, το Yaris GR-Four αναμένεται το δεύτερο εξάμηνο του 2020, με τιμή που δεν έχει ακόμα προσδιοριστεί αλλά θα είναι σίγουρα αρκετά υψηλή.

Lexus

Περνώντας στο workshop της Lexus στο KENSHIKI Forum, είχαμε τη δυνατότητα να δούμε από κοντά το LF-30. Ένα θηριώδες πρωτότυπο, έτσι όπως ακριβώς έχουμε τα πρωτότυπα στο μυαλό μας: γεμάτο πρωτοποριακές λύσεις για την αυτοκίνηση του αύριο. Το LF-30 βρέθηκε για πρώτη φορά στην Ευρώπη και στη διάρκεια του forum της Toyota, είχαμε τη δυνατότητα να το περιεργαστούμε από κοντά. Το πρωτότυπο συγκεντρώνει μια σειρά από νέες τεχνολογίες που αλλάζουν τελείως τη μορφή της αυτοκίνησης.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι τεράστιες ζάντες που “μπαίνουν” μέσα στο προφίλ του ελαστικού με τα προφανή οφέλη μιας τέτοιας εφαρμογής στη στιβαρότητα του ελαστικού σε συνθήκες αυξημένου φορτίου. Η τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας και ο έλεγχος των διαφόρων λειτουργιών με χειρονομίες, είναι κάποιες από τις εντυπωσιακές λεπτομέρειες που εισάγονται με το συγκεκριμένο πρωτότυπο.

Φυσικά,χάρη στην εξελιγμένη ηλεκτροκίνηση, ο οδηγός μπορεί να αποφασίσει αν θέλει την κίνηση να μεταδίδεται σε κάποιο από τα ζεύγη των τροχών ή και στους τέσσερις, ανάλογα με την επιθυμία του οδηγού ή με τις δεδομένες απαιτήσεις των εκάστοτε συνθηκών που θα κληθεί να αντιμετωπίσει στη διαδρομή.

KINTO

Η Toyota επιβεβαίωσε επίσημα την πρόθεσή της να μπει στο χώρο της παροχής υπηρεσιών μετακίνησης καθώς και σε αυτές διαμοιρασμού οχημάτων μέσω συνδρομητικής υπηρεσίας. Πρόκειται για μια από τις κινήσεις της Toyota που θα την οδηγήσουν στη μετεξέλιξη της από κατασκευαστή αυτοκινήτων σε εταιρία κινητικότητας. Προβλέποντας πως στο μέλλον οι μετακινήσεις θα είναι περισσότερο θέμα υπηρεσίας και λιγότερο ιδιοκτησίας οχήματος, η Toyota κάνει κάποια βήματα προς την κατεύθυνση της θεμελιώδους αυτής αλλαγής.

Στην Ευρώπη, από την Toyota θα δούμε μια νέα «ομπρέλα» υπηρεσιών, με την ονομασία Kinto, με την οποία θα καλύπτεται μια σειρά από δράσεις που θα περιλαμβάνουν από διαμοιρασμό οχημάτων (vehicle sharing) έως και απλή μετακίνηση- προσωπική ή οικογενειακή. Παράλληλα, για την καλύτερη δυνατή λειτουργία των παραπάνω, προβλέπεται και η δημιουργία μιας συνδρομητικής πλατφόρμας. Το όνομα Kinto προέρχεται από μια δημοφιλή σειρά κινουμένων σχεδίων στην Ιαπωνία. Σε αυτή, Kinto ονομάζεται ένα σύννεφο με το οποίο οι χαρακτήρες της σειράς μετακινούνται και αναμένεται να χρησιμοποιηθεί ο παραλληλισμός αυτός και στα διαφημιστικά spots της νέας αυτής υπηρεσίας.