Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ακρίβεια και Κινέζοι: Το πάρτι των Γερμανών δείχνει να τελειώνει!

Ελλάδα 9:05
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ακρίβεια και Κινέζοι: Το πάρτι των Γερμανών δείχνει να τελειώνει!

ΝΕΑ

Ακρίβεια και Κινέζοι: Το πάρτι των Γερμανών δείχνει να τελειώνει!

ΝΕΑ

Η «τέλεια καταιγίδα» φτάνει για την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία η οποία φαίνεται να αντιμετωπίζει σοβαρά δομικά προβλήματα.

Advertisement
Advertisement

Μεγάλος σκεπτικισμός επικρατεί τους τελευταίους μήνες στην Γερμανία, καθώς από παντού φτάνουν μηνύματα για μείωση της ζήτησης και περιορισμό του ενθουσιασμού για τα ηλεκτρικά από όλες τις πλευρές.

Στην αρχή μόνο η VW βρέθηκε στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Η πτώση της ζήτησης και οι υποτονικές πωλήσεις ευθύνονται για τη μείωση της παραγωγής του ID.4. Μάλιστα όπως είδαμε πρόσφατα, το αφεντικό της εταιρίας έκανε μία αγωνιώδη δήλωση, ενώ προετοίμασε τα στελέχη για περικοπές 11 δις. ευρώ μέσα στα επόμενα χρόνια.

Στα χρόνια της κρίσης 2020 έως 2022 με την έλλειψη προϊόντων ημιαγωγών και τα προβλήματα στις αλυσίδες εφοδιασμού, η ζήτηση των πελατών υπερέβαινε τον όγκο παραγωγής. Έτσι οι κατασκευαστές μπορούσαν να ανταποκριθούν στην ζήτηση και ανάλογα να προσαρμόζουν -προς τα πάνω- τις τιμές τους.

Advertisement
Advertisement

Η BMW, για παράδειγμα, προσάρμοσε πρόσφατα τις τιμές προς τα πάνω για μεμονωμένες σειρές μοντέλων σχεδόν κάθε τρίμηνο. Η αύξηση των τιμών ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακή στη Mercedes, όπου οι αναβαθμίσεις των μοντέλων και η κατάργηση των φθηνών εισαγωγικών μοντέλων σε ορισμένες σειρές οδήγησαν σε πενταψήφιες αυξήσεις των τιμών από τη μια μέρα στην άλλη.

Η αγορά όμως πλέον βρίσκεται σε έντονη αναστάτωση και η ζήτηση μειώνεται για διάφορους λόγους. Η αύξηση των τιμών και η πτώση των πραγματικών μισθών λόγω του πληθωρισμού κάνουν τους ιδιώτες αγοραστές απρόθυμους να σκεφτούν την αγορά ενός νέου αυτοκινήτου.

Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τα ακριβά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι νέες παραγγελίες σημειώνουν κατακόρυφη πτώση κάτι που ενισχύεται από την λήξη της επιδότησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων για τους ιδιώτες αγοραστές από τον Σεπτέμβριο.

Advertisement

Ειδικοί αναλυτές στην Γερμανία σημειώνουν ότι το πάρτι τελείωσε για τα καινούργια αυτοκίνητα όπως και για τα μεταχειρισμένα. Η εφημερίδα Handelsblatt αναφέρει επίσης ότι η ζήτηση για μεμονωμένα μοντέλα στην πλατφόρμα MEB της Volkswagen, η οποία χρησιμοποιείται από την Audi, την Cupra, τη Skoda και τη VW, είναι έως και 70 τοις εκατό κάτω από το στόχο.

Με την ολοένα και πιο έντονη την παρουσία των Κινέζων ανταγωνιστών, οι οποίοι κερδίζουν μερίδιο αγοράς με χαμηλές τιμές, η κατάσταση αυτή δεν θα γίνει ευκολότερη στο μέλλον.

Advertisement

Η VW δεν έχει βρει ακόμη απάντηση στην εκτίναξη των πωλήσεων της Tesla, ειδικά με το Model Y, το οποίο ήταν ο κυρίαρχος στις γερμανικές στατιστικές ηλεκτρονικών πωλήσεων το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Η Mercedes, εν τω μεταξύ, δεν δυσκολεύεται μόνο λόγω της υποτονικής ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα. Η στρατηγική πολυτέλειας που διακηρύσσει η μάρκα φέρνει σε εξαιρετικά δύσκολη θέση τους αντιπροσώπους της.

Το Business Insider παραθέτει μια τετρασέλιδη επιστολή από μια ένωση εμπόρων της Mercedes που επικρίνει τις μαζικές αυξήσεις των τιμών, κάτι που έχει ωθήσει τους πελάτης της προς τους ανταγωνιστές.

Advertisement

Επιπλέον, οι απότομες αυξήσεις των τιμών έχουν οδηγήσει σε μια σειρά ακυρώσεων από πελάτες στόλου, επειδή τα ακριβότερα μοντέλα δεν συμμορφώνονται πλέον με τις πολιτικές εταιρικών αυτοκινήτων των εταιρειών.

Εν ολίγοις, τα πολύ ακριβά προϊόντα, η χλιαρή ζήτηση, και οι μειωμένες επιδοτήσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είναι σαν να ετοιμάζεται η τέλεια καταιγίδα που θα μπορούσε να καταπιεί ολόκληρη την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Και η επιμονή με τα ηλεκτρικά την κάνουν ακόμα χειρότερη.

Το μόνο που μένει για να «δέσει το γλυκό» είναι και η άφιξη των Κινέζων σε μεγάλους αριθμούς. Και τότε τα πράγματα θα είναι χωρίς επιστροφή. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ποιοί στριμώχνουν τους Γερμανούς;
«Καιγόμαστε!»: Δραματική δήλωση του προέδρου της VW
Τέλος τα μεταχειρισμένα από Γερμανία για Ελλάδα