Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Akio Toyoda: «Το σπορ αυτοκίνητο πρέπει να μυρίζει βενζίνη»

Ελλάδα 22:23
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Akio Toyoda: «Το σπορ αυτοκίνητο πρέπει να μυρίζει βενζίνη»

ΝΕΑ

Η Toyota επιμένει με τους συμβατικούς κινητήρες και το αφεντικό της βάζει στον «πάγο» τα ηλεκτρικά σπορ μοντέλα.

Advertisement
Advertisement

Ποιος να το έλεγε πριν μερικά χρόνια, ότι ο θεματοφύλακας των πιο όμορφων στιγμών της αυτοκίνησης θα ήταν ο γίγαντας Toyota. H παγκόσμια εταιρεία με τα δεκάδες μοντέλα για κάθε αγορά, έχει αναλάβει πλέον «εργολαβικά» την στήριξη του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ιδίως στα σπορ μοντέλα.

Ο Akio Toyoda, πρόεδρος της Toyota και «master driver» της εταιρείας, έριξε κρύο νερό σε όσους περίμεναν ότι η Gazoo Racing θα περάσει σύντομα στην ηλεκτροκίνηση.

Για τον ίδιο, ένα σπορ αυτοκίνητο πρέπει να μυρίζει βενζίνη και να κάνει θόρυβο. Η δήλωση αυτή, όσο ρομαντική κι αν ακούγεται, αποτελεί επί της ουσίας άρνηση για την ηλεκτροκίνηση στον πιο παθιασμένο κλάδο της Toyota,μ τουλάχιστον στο άμεσο μέλλον.

Advertisement
Advertisement

Παρά τις παγκόσμιες πιέσεις προς την ηλεκτροκίνηση, ο Toyoda -εγγονός του ιδρυτή Kiichiro Toyoda- παραμένει πιστός στην αναλογική εμπειρία οδήγησης.

Από το GR Yaris και το GR Corolla μέχρι την αναμενόμενη αναβίωση του MR2 και της Celica, ο ίδιος έχει καθορίσει τη σπορ ταυτότητα της εταιρείας με παραδοσιακούς όρους: ήχος, κραδασμοί, οσμή καυσίμου, χειροκίνητο κιβώτιο.

Το πρωτότυπο Toyota FT-Se του 2023, που πολλοί είχαν ερμηνεύσει ως πρόγευση ενός ηλεκτρικού MR2, φαίνεται πως πάει για το ράφι.

Advertisement

Η GR φαίνεται να επενδύει στον κινητήρα 2.0 λίτρων turbo τεχνολογίας rally που εξελίσσεται στο πρωτότυπο mid-engine GR Yaris. Όχι σε μπαταρίες.

«Για μένα, ένα σπορ αυτοκίνητο είναι κάτι που έχει τη μυρωδιά της βενζίνης και έναν θορυβώδη κινητήρα», είπε ξεκάθαρα ο Toyoda στο Auto News. Αν και αναγνωρίζει ότι υπάρχουν μηχανικοί στην Toyota που θέλουν να εξελίξουν ηλεκτρικά σπορ μοντέλα, ο ίδιος δεν βλέπει προς το παρόν κανένα λόγο να το κάνει.

Advertisement

Ωστόσο, ο Toyoda αφήνει ένα μικρό παράθυρο ανοιχτό. Αν ποτέ η Toyota καταφέρει να κατασκευάσει ένα ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο σε προσιτή τιμή, τότε μπορεί και να το εγκρίνει.

«Η Toyota είναι μια εταιρεία μαζικής παραγωγής. Πρέπει να σκεφτούμε την προσιτή τιμή ακόμα και στα αμιγώς ηλεκτρικά», δήλωσε. Μέχρι τότε, η GR παραμένει ένα από τα τελευταία προπύργια των θερμικών κινητήρων στον κόσμο των mainstream κατασκευαστών.