Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Νέο Suzuki Swift Hybrid 82 PS

Ελλάδα 5:17
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Νέο Suzuki Swift Hybrid 82 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Νέο Suzuki Swift Hybrid 82 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πριν από περίπου σαράντα ένα χρόνια η Suzuki θα ξεκινούσε μια εμπορική περιπέτεια η οποία θα αποδεικνυόταν μια από τις σημαντικότερες στην ιστορία της, μια περιπέτεια με το όνομα Swift.

Advertisement
Advertisement

Πώς προσδιορίζεται στην εποχή μας ένα supermini; Η απάντηση φαίνεται απλή, αλλά δεν είναι. Ο λόγος αφορά στο γεγονός ότι οι εταιρείες δείχνουν να θέλουν να τα καταργήσουν ή να τα αλλάξουν προς χάρη της ηλεκτροκίνησης.

Στη Suzuki, όμως επιμένουν και συνεχίζουν να εφαρμόζουν τη φιλοσοφία κατασκευής που έχουν επί δεκαετίες: Τη δημιουργία αυτοκινήτων τα οποία είναι πρακτικά, σχετικά λιτά, καλοκατασκευασμένα, με ικανοποιητικό επίπεδο βασικού εξοπλισμού, τεχνολογικά σύγχρονα και κυρίως οικονομικώς προσιτά.

Από αυτόν τον κατασκευαστικό κανόνα τους δεν θα μπορούσε να εξαιρεθεί το Swift. Πριν από λίγους μήνες, στις αρχές Δεκέμβριου 2023, παρουσιάστηκε η τέταρτη γενιά του (από το 2004) ή η έκτη κατά σειρά από το 1983 -όταν παρουσιάστηκε με την ονομασία Cultus- και προοριζόταν για την ιαπωνική αγορά (σημ.: η ονομασία Swift υιοθετήθηκε το 1984 όταν το μοντέλο άρχισε να εξάγεται και σε άλλες χώρες).

Advertisement
Advertisement

Για τους ανθρώπους της Suzuki το supermini μοντέλο είναι επίσης σημαντικό με τα εκτός δρόμου οχήματά της. Το Swift έχει συμβάλλει κι αυτό με ουσιαστικό τρόπο στη δημιουργία της εταιρικής εικόνας της και της φήμης της στην αυτοκινητοβιομηχανία. Όπως ανακοινώθηκε, από το 2004 έως τώρα έχουν πουληθεί περισσότερες από 9.000.000 μονάδες του στις συνολικά 169 χώρες στις οποίες είναι διαθέσιμο.

Το καινούργιο Swift
…προσδιορίζεται με τον καλύτερο τρόπο από τον Μασάο Κομπόρι, Αρχιμηχανικός και υπεύθυνος για την εξέλιξή του. Ο ίδιος δήλωσε σχετικά: «Το Swift, πάντα σχεδιαζόταν ώστε να είναι ευχάριστο στην οδήγηση και το νέο μοντέλο δεν αποτελεί εξαίρεση.

»Όμως, προκειμένου να ανταποκρίνεται στα διαφορετικά στυλ τρόπου ζωής των ανθρώπων, στη νέα γενιά του δεν επικεντρωθήκαμε μόνο στη σχεδίαση και στην οδική συμπεριφορά του, στοιχεία που πάντα ήταν πλεονεκτήματά του.

Advertisement

»Προσπαθήσαμε να το κάνουμε πιο συναρπαστικό και να ικανοποιεί σε κάθε τομέα της καθημερινότητας. Αυτός ήταν ο βασικός κανόνας που εφαρμόσαμε από την αρχή της εξέλιξής του».

Τα λόγια του Κομπόρι αποκαλύπτουν τη φιλοσοφία η οποία εφαρμόστηκε για τη δημιουργία της νέας γενιάς του μοντέλου. Το αποτέλεσμα είναι πως το Swift διατηρεί την εικόνα με την οποία το έχουμε συνηθίσει αλλά είναι πιο ώριμο από ποτέ στην ως τώρα ιστορία του.

Advertisement

Εξωτερικά, διακρίνεται από τα νέας σχεδίασης φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, από τα LED φώτα ημέρας (διαμόρφωσης «L»), τη μεγαλύτερων διαστάσεων κάθετη μάσκα, τους πιο έντονα μορφοποιημένους θολούς των τροχών και τον αδρότερο πίσω προφυλακτήρα, σε σχέση με πριν. Επιπλέον, τα πίσω φώτα έχουν σχεδιαστεί σαν να δίνουν μια τρισδιάστατη όψη όταν ανάβουν.

Άλλα στοιχεία που το κάνουν να διακρίνεται από την προηγούμενη γενιά είναι πως το εταιρικό έμβλημα της Suzuki τοποθετείται πλέον στην άκρη του καπό και όχι στη μάσκα. Το τελευταίο διακρίνεται σαφώς και μοιάζει σαν ένα κέλυφος το οποίο καλύπτει τον χώρο του κινητήρα.

Επίσης, οι εξωτερικές χειρολαβές στις πίσω πόρτες, πλέον, υπάρχουν εξέχουσες σε αυτές και δεν είναι ενσωματωμένες στην πίσω κολώνα του αμαξώματος, όπως πριν.

Advertisement

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε η εταιρεία, η σχεδίαση του αμαξώματος στο νέο μοντέλο έγινε έτσι ώστε να βελτιωθεί και η αεροδυναμική του. Έτσι, ο αντίστοιχος αεροδυναμικός δείκτης CdA έχει μειωθεί στο 0,67 από 0,73 πριν. Επιπλέον, έχει προσεχθεί περισσότερο η διοχέτευση του αέρα προς το πλάι του αμαξώματος αλλά και κάτω από το πάτωμα.

Το καινούργιο Swift βασίστηκε σε μια αναβαθμισμένη εκδοχή της πλατφόρμας Heartect η οποία χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 2014. Αυτή, επιτρέπει τη διατήρηση της κατασκευαστικής φιλοσοφίας η οποία θέλει το μοντέλο να διατηρεί τα διαχρονικά βασικά χαρακτηριστικά ενός supermini.

Ποια είναι αυτά; Ότι το μήκος του πρέπει να είναι μικρότερο των τεσσάρων μέτρων και να είναι όσο το δυνατόν πιο ελαφρύ γίνεται. Οι Ιάπωνες τηρούν αυτή την παράδοση σε αντίθεση με τους Ευρωπαίους.

Κατά συνέπεια, το αμάξωμα της νέας γενιάς του Swift φτάνει τα 3,86 μέτρα, δηλαδή είναι κατά 20 χλστμ. πιο μακρύ από το αντίστοιχο της προηγούμενης. Το μεταξόνιό του είναι ίδιο με πριν (σημ.: 2,45 μέτρα). Το βάρος του είναι 919 κιλά, στη βασική εξοπλιστική έκδοση.

Η αναβαθμισμένη πλατφόρμα επέτρεψε την αύξηση της δυσκαμψίας του πλαισίου όπως και της παθητικής ασφάλειας για τους επιβάτες. Επίσης, διευκόλυνε την τοποθέτηση του κινητήρα και των υπόλοιπων μηχανικών μερών του οχήματος με τρόπο που να αυξηθεί ο εσωτερικός διαθέσιμος χώρος, συγκριτικά με πριν, παρά το γεγονός ότι το μεταξόνιο είναι ταυτόσημο.

Επιπλέον, τα στελέχη της Suzuki αναφέρουν ότι κατά τη διάρκεια της εξέλιξης του καινούργιου Swift δόθηκε σημασία στη μείωση του θορύβου που φτάνει στο εσωτερικό κατά την κίνηση του οχήματος.

Για τον λόγο αυτό έχει τοποθετηθεί περισσότερο και πιο αποδοτικό ηχομονωτικό υλικό στο εσωτερικό των εμπρός κολώνων του αμαξώματος, στο ταμπλό και στην κονσόλα, όπως και πιο παχιά μοκέτα στο πάτωμα.

Νέος κινητήρας
Το καινούριο μοντέλο διαθέτει τον νέο τρικύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα χωρητικότητας 1,2 λίτρων ο οποίος έχει την κωδική ονομασία «Z12 και εξελίχθηκε για να είναι πιο οικονομικός σε κατανάλωση καυσίμου και να έχει μικρότερη εκπομπή ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα συγκριτικά με τον κωδικής ονομασίας «K12D» που αντικαθιστά.

Το καινούργιο κινητήριο σύνολο είναι υποτετράγωνο, έχει υψηλή σχέση συμπίεσης (σημ.: 13,9:1), αποδοτικότερο σύστημα ψεκασμού πολλαπλών σημείων και σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής (VVT) το οποίο πλέον έχει ακόμα μία ενδιάμεση θέση μεταβολής της γωνίας περιστροφής του εκκεντροφόρου εισαγωγής, συγκριτικά.

Σε ό,τι αφορά στη μέγιστη ισχύ του πρέπει να διευκρινίσουμε το εξής: Η πραγματική απόδοσή του είναι 83 ίπποι (82,8 ίπποι, για την ακρίβεια), δηλαδή όση και πριν, με τον τετρακύλινδρο.

Ωστόσο, επειδή στο Μεξικό (όπου επίσης διατίθεται το μοντέλο), η ισχύς του είναι 82 ίπποι, οι Ιάπωνες έχουν ζητήσει από τους επίσημους αντιπροσώπους τους σε όλο τον κόσμο να αναφέρεται παντού ότι η απόδοσή του είναι 82 ίπποι, για λόγους ομοιομορφίας, Μάρκετινγκ και για να μην δημιουργείται όποια παρανόηση.

Πάντως, στον καινούργιο κινητήρα έχει αυξηθεί η μέγιστη ροπή του κατά 5 Nm, συγκριτικά (σημ.: 112 Nm έναντι 107 Nm), γεγονός που είναι δεδομένο (και δεν υπόκειται σε όποιον άλλο εταιρικό έλεγχο).

Σύμφωνα με τη Suzuki, σε αυτόν έχει βελτιωθεί η ροή του αέρα προς τους κυλίνδρους, όπως και η περιδίνησή του εντός αυτών. Έτσι, τα καλύτερα χαρακτηριστικά λειτουργίας του νέου κινητήρα έχουν ως αποτέλεσμα να είναι οικονομικότερος σε κατανάλωση έως και 8%, όπως και να βελτιωθούν οι επιδόσεις επιτάχυνσης του καινούργιου Swift, σε σχέση με πριν.

Φυσικά, αυτός συνδυάζεται με ήπιο σύστημα υβριδικής διάταξης 12 Volt. O ηλεκτροκινητήρας είναι ενσωματωμένος στον θερμικό και λειτουργεί μόνο ως σύστημα start/stop και γεννήτρια για την παραγωγή ενέργειας για τις μπαταρίες ιόντων λιθίου ιόντων. Η μέγιστη ισχύς του είναι τρεις ίπποι και η μέγιστη ροπή του 60 Nm.

Τώρα, οι συσσωρευτές είναι 3 Ah (αντί 10 Ah πριν) και είναι τοποθετημένοι κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού. Όπως ανακοινώνει η εταιρεία, το συνολικό βάρος του ήπιου υβριδικού συστήματος είναι μικρότερο από επτά κιλά.

Η ανάρτηση του αυτοκινήτου αποτελείται από γόνατα τύπου MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο εμπρός και από ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Σύμφωνα με τη Suzuki, έχουν γίνει αλλαγές για να βελτιωθεί τόσο η οδική συμπεριφορά του μοντέλου όσο και η άνεση για τους επιβάτες.

Για τον λόγο αυτό έχει τοποθετηθεί αντιστρεπτική ράβδος μεγαλύτερης διαμέτρου σε σχέση με πριν και τα ελαστικά παρεμβύσματα στις βάσεις είναι από τεφλόν για να αυξάνουν την αντοχή και την παρεχόμενη αίσθηση στον οδηγό. Επίσης, ο καινούργιος κινητήρας εδράζεται με υδραυλικές βάσεις.

Στη δικίνητη έκδοση του Swift, τα αμορτισέρ στο πίσω μέρος έχουν μεγαλύτερη διαδρομή, συγκριτικά, για να προσφέρουν καλύτερη απορροφητικότητα και άνεση. Να σημειώσουμε ότι κάτω από τον ημιάκαμπτο άξονα έχει τοποθετηθεί πλαστικό κάλυμμα για να συμβάλλει θετικά στη βελτίωση της αεροδυναμικής.

Αναβαθμισμένη είναι και η ηλεκτρική υποβοήθηση του τιμονιού για να έχει ο οδηγός καλύτερη αίσθηση και πληροφόρηση από τον δρόμο.

Η ροπή μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου πέντε σχέσεων. Η κλιμάκωσή του είναι «κοντή» στις τρεις πρώτες σχέσεις, οι δύο τελευταίες είναι overdrive και η τελική σχέση μετάδοσης επίσης, είναι αρκετά «κοντή».

Οδηγώντας το νέο Suzuki Swift
Η σχεδίαση και η γενικότερη εικόνα του καινούργιου Swift ίσως ξενίζει όσους φίλους του σε σχέση με αυτό που είχαν συνηθίσει ως τώρα. Όμως, το αυτοκίνητο δείχνει πιο ώριμο και αυτό κάποιος το καταλαβαίνει καλύτερα όταν το δει από κοντά.

Πλησιάζοντάς το, επιβεβαιώνεται το γεγονός ότι παραμένει ένα σχετικά μικρών διαστάσεων. Σε αυτό συμβάλλει και το γεγονός ότι το πλάτος του αμαξώματός του είναι φτάνει το 45% του μήκος του.

Στο εσωτερικό του, τα δεδομένα δεν έχουν αλλάξει σημαντικά σε σχέση με πριν, αναφορικά με το γενικότερο στυλ. Φυσικά, η διαμόρφωση του ταμπλό είναι καινούργια και αυτό είναι πιο έντονα σμιλευμένο.

Χαρακτηριστικά στοιχεία του είναι ο πίνακας οργάνων με κλασική διάταξη και αναλογικές ενδείξεις για ταχύμετρο και στροφόμετρο και με μια μικρή κάθετη έγχρωμη οθόνη 4,2 ιντσών μεταξύ αυτών. Η έγχρωμη οθόνη αφής στο κέντρο είναι 9,0 ίντσες και τοποθετημένη με τρόπο που να είναι στραμμένη προς τον οδηγό σε γωνία 8 μοιρών.

Το επίπεδο εξοπλισμού είναι καλύτερο από πριν καθώς έχει αναβαθμιστεί η τεχνολογική σουίτα «Suzuki Safety Support», όπως ονομάζεται, ιδίως σε ό,τι αφορά στα συστήματα προειδοποίησης και υποβοήθησης του οδηγού.

Τώρα, αναλόγως του επιπέδου εξοπλισμού, περιλαμβάνονται σύστημα ασύρματης σύνδεσης smartphone Android Auto και Apple CarPlay, το ανανεωμένο σύστημα DSBS II που προειδοποιεί για ενδεχόμενη σύγκρουση με άλλο όχημα, με ποδηλάτη ή πεζό, σύστημα διατήρησης του αυτοκινήτου στην επιλεγμένη λωρίδα κυκλοφορίας και προειδοποίησης για ακούσια αποχώρηση από αυτή.

Επίσης, σύστημα πλοήγησης, σύστημα που παρακολουθεί τις αντιδράσεις του οδηγού, την προσοχή που δείχνει στον δρόμο και τη συχνότητα που ανοιγοκλείνει τα βλέφαρά του, επιφάνεια ασύρματης φόρτισης smartphone, αναβαθμισμένο σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, κ. ά.

Πέραν αυτών, έχει βελτιωθεί και το σύστημα υποβοήθησης πέδησης για να είναι πιο αποτελεσματικό σε περίπτωση έντονου φρεναρίσματος. Εμπρός, υπάρχουν αεριζόμενοι δίσκοι και πίσω ταμπούρα. Ένα ακόμα στοιχείο που μας άρεσε είναι ότι στο νέο μοντέλο έχει διατηρηθεί το κλασικό χειρόφρενο (με τον μοχλό να ανεβοκατεβαίνει) και δεν υπάρχει διακόπτης και ηλεκτρομηχανικό σύστημα.

Η ποιότητα των υλικών εντός της καμπίνας του αυτοκινήτου δείχνει καλύτερη από πριν, αν και σε ορισμένα σημεία του ταμπλό και των θυρών το πλαστικό δεν συνάδει με τη γενικότερη εικόνα βελτίωσης του νέου Suzuki.

Στον τομέα της ευρυχωρίας το καινούργιο Swift κρίνεται θετικά. Οι πίσω επιβάτες έχουν ικανοποιητικό ωφέλιμο χώρο για τα πόδια τους όπως και πάνω από το κεφάλι τους, ακόμα κι αν το ανάστημα τους είναι άνω του μέσου όρου.

Τα καθίσματα είναι σχετικά μαλακά, τόσο εμπρός όσο και πίσω και τέσσερις ενήλικες θα μετακινηθούν με σχετική άνεση για τα δεδομένα του αυτοκινήτου. Γενικά, η διαρρύθμιση του εσωτερικού είναι καλή.

Στον δρόμο, η νέα ρύθμιση της ανάρτησης και του συστήματος διεύθυνσης έχει κάνει το Swift να είναι πιο άμεσο στην κατευθυντικότητά του. Ο κινητήρας του έχει τη χαρακτηριστική χροιά του τρικύλινδρου όμως χάρη στην καλή δουλειά που έχει γίνει στον τομέα της ηχομόνωσης δεν γίνεται πολύ αισθητή ακόμα και στις μεσαίες σ.α.λ. του κινητήρα.

Η ισχύς του κινητήρα είναι απλώς ικανοποιητική ωστόσο συμβαίνει κάτι αξιοπρόσεκτο. Το νέο Swift κινείται με καλό ρυθμό χάρη τόσο στην κοντή κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων του όσο και λόγω της βελτιωμένης οδικής συμπεριφοράς. Σε ό,τι αφορά στην αίσθηση του, το κιβώτιο είναι καλό στη λειτουργία του αλλά δεν αρέσκεται στις γρήγορες αλλαγές σχέσεων (όπου ο οδηγός καταλαβαίνει να καθυστερεί στιγμιαία στην εμπλοκή των ταχυτήτων).

Εντός πόλης, το αυτοκίνητο είναι ευκολοδήγητο και η καλή περιμετρική ορατότητά του επιτρέπει στον οδηγό να γνωρίζει συνεχώς τι υπάρχει γύρω από το αυτοκίνητο. Μάλιστα, το σύστημα start/stop ενεργοποιείται χωρίς αυτός να χρειάζεται να ασκεί περισσότερη πίεση στο πεντάλ του φρένου, όπως συμβαίνει σε άλλες περιπτώσεις.

Στο ταξίδι, παραμένει σχετικά ήσυχο και μόνο όταν αυξηθεί η ταχύτητα κίνησης ακούγεται αεροδυναμικός θόρυβος, ενώ αυξάνεται και αυτός από τα ελαστικά και τον δρόμο. Σε κάθε περίπτωση, το νέο Swift είναι άνετο και ευτυχώς -για τον χαρακτήρα του- οι άνθρωποι της Suzuki δεν επέλεξαν να ρυθμίσουν πιο σκληρά την ανάρτησή του.

Η οδική συμπεριφορά του είναι καλή ακόμη κι αν ο οδηγός θέλει να κινηθεί πιο σβέλτα. Το καλό σε αίσθηση τιμόνι και η ανάρτηση κάνουν το νέο supermini να είναι ευχάριστο στον δρόμο και να ακολουθεί σαφώς την πορεία που αυτός επιλέγει στις στροφές.

Το μικρότερο βάρος του καινούργιου Suzuki, συγκριτικά με αυτό των άμεσων ανταγωνιστών του, «κρύβει» τη σχετικά μικρή απόδοση του κινητήρα του, ο οποίος είναι γραμμικός στην απόδοση της ροπής του από περίπου τις 1.800 σ.α.λ. έως και περίπου τις 4.500 σ.α.λ.

Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση καυσίμου η μέση τιμή που μετρήσαμε ήταν 6,1 λίτρα/100 χλμ. Δεν είναι κοντά στην μέση τυποποιημένη της έκδοσης, όμως αποδεικνύεται καλή. Να σημειώσουμε ότι το ντεπόζιτο βενζίνης έχει χωρητικότητα 37 λίτρων.

Το καινούργιο Suzuki Swift μάς άρεσε για δύο βασικούς λόγους: Ο πρώτος έχει να κάνει με το αυτοκίνητο καθαυτό. Είναι καλοκατασκευασμένο (σημ.: παράγεται στην Ιαπωνία), έχει όλα αυτά που χρειάζεται ο οδηγός και οι συνεπιβάτες του, χωρίς να είναι φορτωμένο με επιπλέον εξοπλισμό που θα άλλαζε την προσωπικότητά του, είναι λιτό, ευκολοδήγητο και διασκεδαστικό στον δρόμο.

Ο δεύτερος λόγος αφορά στην επιλογή των στελεχών της Suzuki να διατηρήσουν τον χαρακτήρα του οχήματος και κυρίως να διατηρήσουν το μοντέλο στην γκάμα τους, όταν άλλοι κατασκευαστές επιλέγουν να καταργήσουν τα αντίστοιχα οχήματά τους.

Το εξηλέκτρισαν για να πληροί τις νόρμες προστασίας του περιβάλλοντος και να είναι σύγχρονο, αλλά με τρόπο που να ενισχύεται η κατασκευαστική υπόστασή του.

Ναι, στο νέο Swift κάποιος δεν θα βρει «ψηφιακό περιβάλλον» στο ταμπλό, εντυπωσιακές ενδείξεις και πολυάριθμα υπομενού στο σύστημα πολυμέσων, σύστημα παραμετροποίησης της ροπής του κινητήρα και πολλά άλλα. Όμως, θα βρει ένα αυτοκίνητο που θα τον ικανοποιεί και σταδιακά θα το συνηθίσει τόσο ώστε να μην θέλει να το αποχωριστεί.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Νέο Suzuki Swift Hybrid 82 PS

Κινητήρας: Τρικύλινδρος, 1.197 cc
Ισχύς: 82 PS στις 5.700 rpm
Ροπή: 112 Nm στις 4.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 12,5 sec
Τελική ταχύτητα: 165 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 4,4/6,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 98 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 3.860/1.735/1.495 mm
Μεταξόνιο: 2.450 mm
Βάρος: 919 kg
Χώρος αποσκευών: 265-980 lt
Τιμή: Από 18.450 ευρώ (1.2 GL Hybrid 2WD)