Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Αυτοκίνητο και ηλεκτρονικός υπολογιστής: Μια ιστορία δεκαετιών

Ελλάδα 9:55
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Αυτοκίνητο και ηλεκτρονικός υπολογιστής: Μια ιστορία δεκαετιών

ΝΕΑ

Αυτοκίνητο και ηλεκτρονικός υπολογιστής: Μια ιστορία δεκαετιών

ΝΕΑ

Στις ημέρες μας, η υπολογιστική δύναμη ενός σύγχρονου οχήματος είναι μεγάλη και έχουμε συνηθίσει στην ύπαρξη πολυάριθμων ηλεκτρονικών συστημάτων στον εξοπλισμό τους. Πότε ξεκίνησε η ενσωμάτωσή τους στα αυτοκίνητα;

Advertisement
Advertisement

Αν το καλοσκεφτούμε, η συνύπαρξη αυτοκινήτου και ηλεκτρονικού υπολογιστή πλησιάζει τον μισό αιώνα. Ήταν η εποχή όπου οι συσκευές αυτές άρχισαν να προσαρμόζονται στα δεδομένα ενός οχήματος, να έχουν την κατάλληλη διάσταση για να ενσωματωθούν σε αυτό και να είναι οικονομικά προσιτές.

Το πρώτο όχημα παραγωγής στο οποίο τοποθετήθηκε ένα ηλεκτρονικό σύστημα με την έννοια που έχουμε συνηθίσει στην εποχή μας ήταν η Aston Martin Lagonda Series II, η οποία παρουσιάστηκε το 1976 στο Λονδίνο. Το φουτουριστικό αμάξωμά της κάλυπτε ένα ταμπλό το οποίο διέθετε δύο οθόνες και διακόπτες αφής μέσω των οποίων ο οδηγός ενεργοποιούσε κάποιες από τις επιμέρους λειτουργίες.

Advertisement
Advertisement

Ωστόσο, το σύστημα αποδείχτηκε αναξιόπιστο, καθώς παρουσίαζε πολλά προβλήματα και σύντομα η βρετανική εταιρεία αντικατέστησε τους διακόπτες αφής με φυσικούς.

Δύο χρόνια αργότερα, το 1978, η Cadillac θα τοποθετήσει το σύστημα «Tripmaster» στη Seville. Αυτό ενημέρωνε τον οδηγό μέσω ψηφιακών ενδείξεων για τη μέση κατανάλωση καυσίμου, για την ποσότητά που υπήρχε στο ρεζερβουάρ του οχήματος καθώς και για τον υπολειπόμενο χρόνο ως το τέλος της διαδρομής.

Advertisement

Είχε εξελιχθεί από την General Motors (στην οποία ανήκει η Cadillac) σε συνεργασία με τη Motorola και η ικανότητα αποθηκευτικού χώρου του υπολογιστή ήταν… δύο kilobytes! Με τα σημερινά δεδομένα, είναι «ανύπαρκτη» όμως εκείνη την εποχή ήταν μεγάλη. Από τότε έως σήμερα δεν υπάρχει καμία σύγκριση σε αυτόν τον τομέα, ωστόσο έπρεπε να υπάρξουν αυτοί οι «πρόγονοι» για να φτάσουμε στα σημερινά συστήματα αυτοκινήτων με τεχνολογία ασύρματου διαδικτύου 4G ή 5G.

Advertisement

Τέλος, η πρώτη φορά που τοποθετήθηκε ένα πρωτόλειας μορφής ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα σε αυτοκίνητο ήταν στη δεκαετία του 1950. Συγκεκριμένα, το 1957 η AMC (American Motors Corporation) εφοδίασε το Rambler Rebel, το τότε νέο μοντέλο της, με σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού το οποίο ονομαζόταν «Electrojector» και είχε δημιουργήσει η αμερικανική εταιρεία Bendix Corporation.

Αυτό τοποθετήθηκε στον V8 κινητήρα τον οποίο διέθετε το μοντέλο και αύξανε τη μέγιστη ισχύ του στους 292 ίππους, από τους 259 ίππους που απέδιδε η εκδοχή του με τα καρμπυρατέρ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τι θέλουν οι οδηγοί από τα διασυνδεδεμένα αυτοκίνητά τους;
Νέα φορτηγά από τη Volvo με εξελιγμένη τεχνολογία
Toyota MyT: Η διασύνδεση με το αυτοκίνητο σε άλλο επίπεδο

Advertisement