Menu
Live η κίνηση | Τιμές Καυσίμων Podcasts | Car Of The Year 2024
        array(0) {
}
    

ΝΕΑ

Αυτοκίνητο: Η Ελλάδα εκτός επενδυτικού χάρτη

  • του Τάκη Τρακουσέλλη (newsauto@newsauto.gr)

Ακόμα μία μεγάλη μονάδα παραγωγής αυτοκινήτων θα κατασκευαστεί σε άλλη χώρα της Ε.Ε., προσφέροντας χιλιάδες θέσεις εργασίας. Η Ελλάδα παραμένει εκτός, παρά τις όποιες προσπάθειες έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια…

Τα νέα δεδομένα που έχει φέρει η ηλεκτροκίνηση στην αυτοκινητοβιομηχανία, δημιουργεί και μεγάλες ευκαιρίες για χώρες που έχουν μείνει πίσω στην βιομηχανική παραγωγή οχημάτων.

Η Ελλάδα, αν και είχε τις ευκαιρίες της -κυρίως την δεκαετία του ’80- έμεινε πίσω, παρά τη γεωπολιτική θέση που έχει η Ελλάδα. Οι πολιτικές Κυβερνήσεων, όπως του ΠΑΣΟΚ της δεκαετίας του ’80 με την επωδό «δε θα γίνουμε σερβιτόροι και εργάτες της Ευρώπης», έδιωξε τις όποιες προσπάθειες πήγαν να γίνουν και φυσικά έβγαλε από τον επενδυτικό χάρτη της αυτοκινητοβιομηχανίας την Ελλάδα, σε μία περίοδο που τότε ο συγκεκριμένος ο κλάδος επαναπροσδιόριζε τις επενδύσεις του επι ευρωπαϊκού εδάφους.

Σε μία τέτοια κατάσταση είναι και σήμερα η αυτοκινητοβιομηχανία, με τους μεν Κινέζους να οργώνουν τα Ευρωπαϊκά κράτη για να στήσουν μεγάλες μονάδες παραγωγής, τις δε υπάρχουσες αυτοκινητοβιομηχανίες να αναζητούν μονάδες παραγωγής εξαρτημάτων για τα ηλεκτρικά τους, όπως μπαταρίες, κινητήρες κλπ.

Μέσα σε όλα τα παραπάνω που βρίσκεται η Ελλάδα; Προς το παρόν, πουθενά. Μόλις προχθές άρθρο του newsauto αποκάλυπτε πως η Ουγγαρία είναι η χώρα που προκρίθηκε από την τεράστια κινεζική BYD για την παραγωγή αυτοκινήτων επι Ευρωπαϊκού εδάφους. Μία μεγάλη επένδυση που θα συνεισφέρει πολλά δις το χρόνο στο ΑΕΠ της χώρα και δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας.

Άλλη μια χαμέμνη ευκαιρία για τη χώρα μας δηλαδή.

Σημειώστε πως -όπως έχουμε ξαναγράψει στο newsauto- σχεδόν σε όλα τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης υπάρχουν αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες παράγουν αυτοκίνητα, ελαφρά και βαρέα φορτηγά, λεωφορεία, κινητήρες εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρες και μπαταρίες.

Στην Ευρώπη λειτουργούν 301 εργοστάσια παραγωγής εκ των οποίων τα 194 βρίσκονται εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τα 134 παράγουν επιβατικά αυτοκίνητα, τα 41 κατασκευάζουν ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (βαν), τα 52 κατασκευάζουν βαρέα φορτηγά, τα 66 παράγουν λεωφορεία, τα 72 κινητήρες και τα υπόλοιπα 18 μπαταρίες.

Τα περισσότερα εργοστάσια παραγωγής βρίσκονται στην Γερμανία όπου λειτουργούν 44 μονάδες εκ των οποίων τα 22 κατασκευάζουν επιβατικά αυτοκίνητα, τα 7 ελαφρά φορτηγά, τα 3 βαρέα φορτηγά, τα 3 λεωφορεία, τα 13 κινητήρες και τα υπόλοιπα 6 μπαταρίες.

Στην δεύτερη θέση βρίσκεται η Γαλλία με 30 μονάδες. Στην τρίτη θέση η Ιταλία με 24 εργοστάσια παραγωγής και ακολουθούν η Πολωνία με 18 μονάδες παραγωγής και η Ισπανία με 14 εργοστάσια.

Εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης λειτουργούν 107 εργοστάσια παραγωγής εκ των οποίων τα 33 βρίσκονται στη Ρωσία, τα 31 στη Βρετανία, τα 17 στην Τουρκία, τα 6 σε Ουκρανία, Ουζμπεκινστάν, Καζακστάν, τα 4 στη Λευκορωσία, τα 3 στη Σερβία και ένα στα Σκόπια!

ΑΚΟΜΑ:
BYD: Εργοστάσιο και στην Ευρώπη
Στην Ελλάδα μονάδα παραγωγής τανκς
Stellantis: Νέα μονάδα παραγωγής μπαταριών

 

 

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Οι υπόλοιπες ειδήσεις στο Πρώτο ΘΕΜΑ