Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Οι Κινέζοι που θέλουν να κατακτήσουν τον κόσμο

Ελλάδα 0:13
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οι Κινέζοι που θέλουν να κατακτήσουν τον κόσμο

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Οι Κινέζοι που θέλουν να κατακτήσουν τον κόσμο

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Οι Κινέζοι τεχνολογικά -και όχι μόνο- έχουν κάνει πολλά βήματα προς την κατάκτηση της αγοράς.

Advertisement
Advertisement

Ο χώρος του αυτοκινήτου δεν είναι κάτι που θα μπορούσε να λείπει από το… παλμαρέ τους.

Συγκεκριμένα εννέα όμιλοι έχουν συγκεντρώσει τα φώτα των νέων τεχνολογιών και τεράστιο όγκο πωλήσεων που αυξάνεται χρόνο με το χρόνο. Πάμε δούμε τι έχουν καταφέρει λοιπόν μέχρι σήμερα και να τις μάθουμε καλύτερα καθώς θα υπάρξει και συνέχεια. Άλλωστε οι Κινέζοι είναι αυτοί που πιστεύουν πολύ στην επόμενη μέρα της ηλεκτροκίνησης και έχουν επενδύσει πολλά δις στις σχετιζόμενες τεχνολογίες.

9. GAC Group

O όμιλος που μέτρησε 450.000 αυτοκίνητα το 2021, επενδύει στα ηλεκτρικά το τελευταίο διάστημα και καμαρώνει για πολλές συνεργασίες. Μεταξύ αυτών, η Mitsubishi, η Toyota, η Honda και o όμιλος Stellantis, ενώ δεν αποκλείεται να δραστηριοποιηθεί και σε ευρωπαϊκό έδαφος.

8. BYD

Ο όμιλος που δεν έχει κάποια πολύ γνωστή συνεργασία με ευρωπαϊκή εταιρεία, μετρά 19 χρόνια ζωής, αλλά πολλές επιτυχίες κυρίως με SUV που λανσάρονται στη Νότια Αμερική και τη Μέση Ανατολή. Το 2021 πούλησε 740.000 αυτοκίνητα, βάζοντας πρόσφατα στη γκάμα PHEV και ηλεκτρικά. Τα αρχικά BYD σημαίνουν Build your dreams.

7. Dongfeng

O όμιλος εστιάζει περισσότερο σε μικρά επαγγελματικά οχήματα και το 2021 πούλησε 762.000 αυτοκίνητα. Η παρουσία του στη γηραιά ήπειρο είναι αμυδρή, ενώ οι κοινοπραξίες με Honda, Nissan, Kia και Peugeot-Citroen αποτελούν παράσημο για την εταιρεία.

6. FAW

O όμιλος μετρά σχεδόν 70 χρόνια ιστορίας και το όνομα του έχει συνδεθεί με το κράτος της Κίνας καθώς έχει κατασκευάσει πολλά αυτοκίνητα για αυτό το σκοπό. Πέρσι πούλησε 962.000 «κομμάτια», ενώ έχει δώσει τα χέρια με εταιρείες όπως η VW, η GM και η Toyota. Nαυαρχίδα της FAW είναι το  SUV E-HS9 που λανσάρεται στη Νορβηγία.

5. Chery

Μπορεί η Chery να ιδρύθηκε μόλις το 1997, ωστόσο έχει τεράστια απήχηση στις λιγότερο ανεπτυγμένες αγορές όπως αυτή της Αιγύπτου ή της Βραζιλίας. Το 2021 πούλησε 962.000 αυτοκίνητα, ενώ συνεργάζεται με την ιταλική DR που συναρμολογεί δικά της μοντέλα στη γειτονική χώρα.

4 . SAIC

Η εταιρεία που κατέχει μεταξύ άλλων την MG είναι η δεύτερη μεγαλύτερη δύναμη της Κίνας (μετά τη Geely) στην ευρωπαϊκή αγορά. Συνεργάζεται με την Iveco, τη VW και την General Motors, ενώ το 2021 πούλησε 1,11 εκ. αυτοκίνητα.

Advertisement
Advertisement

3. Motors GW

Ο όμιλος βρίσκεται πίσω από την πιο γνωστή μάρκα SUV στην Κίνα, ενώ μέσω των ρετρό ηλεκτρικών πόλης ORA φιλοδοξεί να πλησιάσει και την ευρωπαϊκή αγορά. Πούλησε πέρσι 1,28 εκ. οχήματα και τα πηγαίνει εξαιρετικά στη Νότια Αμερική και τη Μέση Ανατολή μέσω της Haval.

2. Geely

Ο πιο γνωστός κινεζικός όμιλος έχει υπό την αιγίδα του τη Volvo και την Polestar, ενώ εδώ και χρόνια καυχιέται για την απόκτηση της Lotus. Πέρσι ξεπέρασε τα 2 εκ. πωλήσεις παγκοσμίως και έχει μεγάλες βλέψεις και όσον αφορά τα επαγγελματικά.

1.  Changan

O όμιλος είδε τις πωλήσεις του να εκτοξεύονται κατά 15% το 2021 σε σχέση με το 2020, αριθμώντας 2,3 εκ. αυτοκίνητα. Μεγάλο όπλο της εταιρεία το group της Tata, αλλά και οι συνεργασίες με Ford και Mazda που βοήθησαν σημαντικά στο να γίνει η πιο αγαπητή μάρκα στην εγχώρια αγορά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Συμμαχία της Renault με την Geely για νέα μοντέλα
Και άλλη μάρκα από την Geely, απέναντι στην Tesla
H Waymo προσφέρει αυτόνομες διαδρομές (+video)