Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Και άλλη μάρκα από την Geely, απέναντι στην Tesla

Ελλάδα 21:31
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Και άλλη μάρκα από την Geely, απέναντι στην Tesla

ΝΕΑ

Και άλλη μάρκα από την Geely, απέναντι στην Tesla

ΝΕΑ

Έναρξη εργασιών στο εργοστάσιο της Zeekr, με τις πρώτες παραδόσεις του «001» να είναι προγραμματισμένες για τα τέλη του τρέχοντος έτους.

Advertisement
Advertisement

Να εκθρονίσει την ηγέτιδα δύναμη στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης, Tesla θέλει η μητρική εταιρεία της Volvo. Πρόκειται για τον κινεζικό όμιλο Geely, που πρόσφατα διεύρυνε το χαρτοφυλάκιό του δημιουργώντας ένα premium brand υπό την ονομασία “Zeekr”.

Η νέα εταιρεία μόλις ανακοίνωσε πως το ολοκαίνουριο Zeekr 001, που παρουσιάστηκε τον περασμένο Απρίλιο, άρχισε να κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις της κινεζικής πόλης Νιγκμπό. Όσον αφορά τις παραδόσεις, αυτές θα ξεκινήσουν στα τέλη του έτους στην εγχώρια αγορά, για να πάρουν σειρά οι εξαγωγές σε επιλεγμένες αγορές του πλανήτη, στις αρχές του 2022.

Ραχοκοκαλιά του αμιγώς ηλεκτρικού shooting brake είναι η αρχιτεκτονική Sustainable Experience Architecture (SEA), που επιτρέπει over-the-air αναβαθμίσεις, και για την κίνησή του Zeekr 001 φροντίζουν δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας σε κάθε άξονα) συνδυαστικής απόδοσης 544 ίππων.

Advertisement
Advertisement

Φιλόδοξες είναι οι υποσχέσεις και για την αυτονομία, που φτάνει έως και τα 700 χλμ., με την ηλεκτρική ενέργεια να αποθηκεύεται σε μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 100 kWh. Όσοι βρίσκουν τα παραπάνω χιλιόμετρα… περιττά, τότε καλούνται να στραφούν στη μικρότερη συστοιχία μπαταριών, χωρητικότητας 86 kWh.

Η φόρτιση από το 10 στο 80% σε ταχυφορτιστή ολοκληρώνεται σε 30 λεπτά, την ίδια ώρα που η προσθήκη 120 χλμ. απαιτεί μόλις 5 λεπτά. Αξίζει, μάλιστα, να σημειωθεί ότι η Zeekr ετοιμάζει το δικό της δίκτυο φορτιστών στην Κίνα με μονάδες μέγιστης ισχύος 360 kW, που σε πρώτο στάδιο θα τοποθετηθούν σε 10 μεγάλα αστικά κέντρα.

Όπως προαναφέρθηκε, η Geely μέσω της Zeekr θέλει να εξελιχθεί στο αντίπαλο δέος της Tesla, και σε μεταγενέστερο στάδιο να σημειώσει ακόμα πιο ισχυρές εμπορικές επιδόσεις.

Advertisement

Το στρατηγικό της πλάνο αφορά, επίσης, την αποκήρυξη του παραδοσιακού τρόπου πώλησης (μέσω αντιπροσωπειών) και την υιοθέτηση ενός διαφορετικού συστήματος λιανικής, κατευθείαν από το εργοστάσιο.

Ο ιδιοκτήτης της Geely, Li Shufuy, κατέχει μερίδιο ύψους 10% στην Daimler και από το 2022 απέκτησε το 50% της smart, ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο την παρουσία της εταιρείας του στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τα εργοστάσια φαντάσματα της ηλεκτρικής Κίνας
Ξεκινά η λειτουργία του Gigafactory της Tesla στο Βερολίνο
Κίνα: Φόβοι για διαρροή ευαίσθητων δεδομένων από αυτοκίνητα