
Πόσο κοντά είναι τα ανακοινωθέντα νούμερα των κατασκευαστών με τις πραγματικές τιμές κατανάλωσης ενέργειας των ηλεκτρικών οχημάτων;
Όσο αυξάνεται η δημοφιλία των ηλεκτρικών, τόσο πληθαίνουν και οι αντίρροπες φωνές, σχετικά με την τιμή τους, την επάρκεια των φορτιστών σε ευκόλως προσβάσιμα σημεία, αλλά και την αυτονομία των οχημάτων.
Από την άλλη, ελάχιστοι είναι οι οδηγοί που έχουν εστιάσει στην κατανάλωση ενέργειας των ηλεκτρικών. Όπως συμβαίνει και με τα αυτοκίνητα diesel και βενζίνης (λίτρα/100 χλμ.), οι κατασκευαστές ανακοινώνουν κάποιες τιμές για την κατανάλωση ενέργειας (kWh/100 χλμ.) η μέτρηση των οποίων γίνεται σε κύκλο WLTP, με στόχο την προσομοίωσης μιας ρεαλιστικότερες συμπεριφοράς οδήγησης και συνεπώς στην επίτευξη πιο ρεαλιστικών αποτελεσμάτων.
Όπως, ωστόσο, έχουμε διαπιστώσει και κατά τις αναρίθμητες δοκιμές μοντέλων, τα νούμερα των κατασκευαστών σπάνια είναι απόλυτα αντιπροσωπευτικά των πραγματικών καταναλώσεων, με μια (έστω μικρή) απόκλιση να είναι κανόνας. Ποιο είναι, όμως, το εύρος αυτής της απόκλισης;
Απάντηση στο παραπάνω ερώτημα επιχείρησε να δώσει ένας αναγνώστης του ειδησεογραφικού Μέσου “Clean Technica”, ο οποίος δημιούργησε έναν πίνακα 66 μοντέλων, αναδεικνύοντας όσα είναι τα λιγότερο «ενεργοβόρα».
Πρέπει, βέβαια, να υπογραμμιστεί ότι τα ευρήματα του αναγνώστη δεν είναι προϊόν πρωτογενούς έρευνας, αλλά έχει συλλέξει τιμές από δοκιμές μοντέλων οι οποίες είναι δημοσιευμένες στο διαδίκτυο Youtube.
Όπως μπορείτε να δείτε στο υπολογιστικό φύλλο, έλαβε υπόψη διάφορες παραμέτρους όπως είναι η ταχύτητα και η θερμοκρασία. Παράλληλα, οι τιμές που ανακοινώνει έχουν προσαρμοστεί στη μέση θερμοκρασία της χώρας του (Ολλανδία) ήτοι στους 10 βαθμούς Κελσίου.
Την καλύτερη, λοιπόν, κατανάλωση ενέργειας πέτυχε το VW e-Up με 136 kWh/100 χλμ., με την πρώτη πεντάδα να συμπληρώνεται από τα VW e-Golf (149 kWh/100 χλμ.), Hyundai Ioniq 5 (150 kWh/100 χλμ.), Tesla Model 3 (152 kWh/100 χλμ.) και Mini Cooper SE (163 kWh/100 χλμ.)
Στον πίνακα (ΔΕΙΤΕ ΤΟΝ ΕΔΩ) οι τιμές κατανάλωσης έχουν καταγραφεί σε Wh/km, αλλά για λόγους διευκόλυνσης έχουμε κάνει τη μετατροπή σε kWh/100 χλμ.
Ακολουθεί το top 10:
Μοντέλο | Μπαταρία (kWh) | Αυτονομία (WLTP) | Κατανάλωση (kWh/100 km) |
VW e-Up (δεν πωλείται) | 36,8 | 258 | 13,6 |
VW e-Golf (δεν πωλείται) | 35,8 | 232 | 14,9 |
Hyundai Ioniq 5 | 38 | 311 | 15 |
Tesla Model 3 | 82 | 580 | 15,2 |
Mini Cooper SE | 32,6 | 230 | 16,3 |
Nissan Leaf | 40 | 270 | 16,4 |
BMW i3s | 42 | 260 | 16,4 |
Kia e-Niro | 64 | 455 | 16,7 |
Fiat 500e | 37,5 | 320 | 16,9 |
Renault Zoe | 52 | 385 | 17 |
Ένα μειονέκτημα της ανάλυσης είναι ότι το δείγμα των εξετασθέντων μοντέλων δεν είναι αρκετά μεγάλο και επομένως είναι αδύνατον να εξαχθούν επιστημονικά έγκυρα συμπεράσματα.
Παρ’ όλα αυτά, συνιστά μία από τις πιο αξιόλογες προσπάθειες για την άντληση όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστικών στοιχείων σχετικά με την πραγματική κατανάλωση ενέργεια των ηλεκτρικών.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τα 5 πιο γρήγορα αυτοκίνητα στον κόσμο
Ιδού τα 10 φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα (τιμές)
Τώρα και Made in Turkey ηλεκτρικά μηχανάκια
Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto
Οι υπόλοιπες ειδήσεις στο Πρώτο ΘΕΜΑ