Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

ΝΕΑ

Made in Germany: Αυτά είναι κάποια από τα καλύτερα

  • newsautoteam

Η Γερμανία είναι διάσημη ως η πατρίδα ορισμένων από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων στον κόσμο και εδώ έχουμε μια καλή δεκάδα από σημαντικά Γερμανικά μοντέλα.

 

Ως μια από τις πλέον παραγωγικές χώρες σε ότι έχει να κάνει με την αυτοκινητοβιομηχανία, η Γερμανία διαχρονικά μας έδινε αυτοκίνητα «αναφοράς» σε κάθε κατηγορία. Εδώ λοιπόν, συγκεντρώνουμε μια ενδεικτική δεκάδα από σημαντικά μοντέλα, για να τιμήσουμε την πραγματικά σημαντική προσφορά της Γερμανίας στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Γερμανικά αυτοκίνητα από το παρελθόν, που σε μερικές περιπτώσεις συναντάμε έως και σήμερα, ταξινομημένα με αλφαβητική σειρά:

 

Audi Quattro

Το Quattro είναι το αυτοκίνητο στο οποίο η Audi έχει βασίσει ολόκληρη την εξέλιξή της μέσα στα χρόνια, φτιάχνοντας γκάμα με τετρακίνητες εκδόσεις αυτοκινήτων σχεδόν σε κάθε κατηγορία. Με το αυτοκίνητο αυτό δημιούργησε όχι μόνο το όνομα αλλά και το θρυλικό σύστημα τετρακίνησης Quattro, το οποίο ήταν ο ακρογωνιαίος λίθος για την επιτυχία της εταιρείας και στο στίβο των αγώνων ράλι.

BMW ‘02

Τα 1502 και 1602 έφεραν στο προσκήνιο τη BMW με τρόπο πολύ δυναμικό εμπορικά, σημειώνοντας την πρώτη σημαντική επιτυχία που αποτέλεσε θεμέλιο για τη συνέχεια της εταιρείας. Υπό αυτό το πρίσμα, η σειρά «02», παίρνοντας τη σκυτάλη από την Neue Klasse που είχε παρουσιαστεί λίγα χρόνια πριν (1962), ήταν αυτή που ξεχωρίζει από την πλούσια ιστορία της Βαυαρικής εταιρείας. Η εξέλιξη της σειράς αυτής των μοντέλων, μας έφερε στα αδιαμφισβήτητα διαχρονικά διαμάντια που είχαν τον κωδικό «3» μπροστά και φτάνουν μέχρι τη σύγχρονη εποχή της BMW.

Mercedes E-Class

Κάποια στιγμή, E-Class ήταν μία στις πέντε Mercedes που πωλούνταν παγκοσμίως, ενώ ακόμα και σήμερα, παραμένει μέσα στη γκάμα ένα εξαιρετικά σημαντικό μοντέλο. Η ιστορία του μοντέλου ξεκινά στην πραγματικότητα από την Ponton του 1953 και στην πορεία είχε κάποιες γενιές πραγματικά εμβληματικές, όπως η W115 (1968) με τα κάθετα φωτιστικά σώματα εμπρός και τη μνημειώδη αξιοπιστία. Αυτή που ξεχωρίζει ωστόσο ως μορφή και όχι μόνο, είναι η W124 (1993) με την οποία καλύφθηκε η ανάγκη για «τριάκτινο άστρο» τόσο στην Ευρώπη, όσο και στην άλλη μεριά του Ατλαντικού.

NSU Ro80

Το NSU Ro80 αναδείχθηκε Αυτοκίνητο της Χρονιάς το 1968, σε μεγάλο βαθμό λόγω του «προχωρημένου» στυλ του και της χρήσης ενός περιστροφικού κινητήρα Wankel με δύο ρότορες. Ήταν αναμφίβολα ένα αυτοκίνητο μπροστά από την εποχή του, που μπορούσε να ταξιδεύει με ιδιαίτερη άνεση για τους επιβάτες του, σε υψηλές ταχύτητες. Δυστυχώς, αυτός ο κινητήρας αποδείχθηκε αναξιόπιστος και συνολικά μόνο 37.204 Ro80 κατασκευάστηκαν κατά τη διάρκεια της 11χρονης ζωής του προτού η Volkswagen στην οποία ανήκει αποφασίσει τον τερματισμό της χρήσης του ονόματος NSU. Το τιμούμε ακόμα και εμείς αλλά και όλοι οι λάτρεις του κλασικού αυτοκινήτου, για την τόλμη που επεδείκνυε συνολικά, σε μια εποχή που η καινοτομία ήταν προνόμιο των λίγων αυτοκινητοβιομηχανιών.

Opel Kadett

Η ιστορία του μοντέλου ξεκινά το 1936 και μόνο για το λόγο αυτό, αξίζει ειδικής μνείας για όσους θέλουν να λένε πως ασχολούνται με τα αυτοκίνητα και την κουλτούρα που «εξάγουν» οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανάλογα της χώρας προέλευσης. Στη χώρα μας, η γενιά που ξεχωρίζει, καθώς και πολλές πωλήσεις σημείωσε και πολύ κόσμο έμαθε να οδηγεί, είναι το Cadett C που έμεινε στην παραγωγή από το 1973 έως το 1979. Η απλή κατασκευή και η αντίστοιχη μηχανολογική προσέγγιση, η εύκολη και οικονομική συντήρηση σε συνδυασμό με την κομψή σχεδίαση και τον πλουραλισμό των εκδόσεων αμαξώματος, κατέστησαν τη συγκεκριμένη γενιά του μοντέλου της Opel, ένα από τα εμβληματικότερα μοντέλα στην ιστορία της μάρκας.

Porsche 911

Είναι ίσως το μοντέλο που έχει ταυτιστεί περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο με την εταιρεία που το κατασκευάζει, μια και είναι πρακτικά αδύνατο να μη σκεφτεί κανείς την 911 όταν θα αναφερθεί στο όνομα της Porsche. Με τη χαρακτηριστική σιλουέτα να είναι αμετάβλητη από το 1964 έως και σήμερα, η 911 είναι το αυτοκίνητο που έκανε την Porsche αυτό που είναι σήμερα, ενώ μπορεί να ισχυριστεί κάποιος πως ξεκίνησε ως μηχανολογικό «λάθος» (λόγω του κινητήρα που «κρέμεται» πίσω από τον πίσω άξονα) που με την επιμονή της μια εταιρεία το έχει κάνει ορόσημο στην κατηγορία του. Για πολλούς, η τελευταία «πραγματική» 911 ήταν η αερόψυκτη 993 (μέχρι το 1997) αν και η πραγματική εμπορική «άνθηση» του μοντέλου, ξεκίνησε αμέσως μετά, με την παρουσίαση της 996 που έφερε την 911 στη σύγχρονη εποχή.

Smart Fortwo

Το Smart Fortwo παρουσιάστηκε ως bubble car και στην αρχή κατακρίθηκε, ενώ άργησε πολύ και η αποδοχή του από το κοινό. Όταν όμως τα παραπάνω ξεπεράστηκαν, το Smart ξεκίνησε μια ιδιαίτερα επιτυχημένη πορεία που συνεχίζεται έως σήμερα. Με το μεγάλο του πλεονέκτημα να είναι πως το μήκος του επέτρεπε να παρκάρει κάθετα ανάμεσα σε άλλα αυτοκίνητα, το Smart έγινε πολύ δημοφιλές σε μεγάλα αστικά κέντρα. Τα πρώτα Smart είναι ένα turbo τρικύλινδρο κινητήρα 0,6 λίτρων χωρητικότητας που έκανε το μικρό μοντέλο ικανό να φτάνει τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 17,2 δευτερόλεπτα.

Trabant

Η Trabant κυκλοφόρησε το πρώτο της αυτοκίνητο το 1957 ως αυτοκίνητο για τους κατοίκους της Ανατολικής Γερμανίας, αν και αναφορές της εποχής, κάνουν λόγο για χρόνο αναμονής από την παραγγελία έως την παράδοση του αυτοκινήτου που έφτανε έως και τα 13 χρόνια! Αν δεν ήταν το κρατικό μονοπώλιο στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων κατά την κομμουνιστική εποχή στην ανατολική Γερμανία που είχε η Trabant, δύσκολα το συγκεκριμένο θα έκανε αξιόλογη εμπορική πορεία μια και ήταν κάτω του μετρίου ακόμα και για τα δεδομένα του 1957 που παρουσιάστηκε. Ωστόσο, δεν μπορούμε να παραγνωρίσουμε το γεγονός πως αποτέλεσε το όχημα για εκατομμύρια οικογένειες (3,7 εκ. Trabant πουλήθηκαν έως το 1991 που έμεινε στην παραγωγή) εντός και εκτός ανατολικής Γερμανίας, δίνοντάς τους την ελευθερία της κίνησης που το αυτοκίνητο προσέφερε ανέκαθεν.

Volkswagen Beetle

Το αντίστοιχο για την υπόλοιπη Γερμανία και όχι μόνο, ήταν το Beetle. Μιλάμε για το μοντέλο που αν εξαιρέσουμε τις συνθήκες και την «υποστήριξη» που είχε από το καθεστώς στα πρώτα του χρόνια, ήταν η επιλογή όλων όσοι ήθελαν ένα οικονομικό μέσο για τις μετακινήσεις τους. Κάνοντας πράξη το νόημα του ονόματος της εταιρείας, που σημαίνει σε ελεύθερη μετάφραση «το αυτοκίνητο του λαού» το Beetle από το 1946 που άρχισε η παραγωγή του στη μορφή που το γνώρισε όλος ο κόσμος, έως το 2003 που τερματίστηκε η παραγωγή στην Αργεντινή, το Beetle έχει ξεπεράσει τα 21 εκατομμύρια σε πωλήσεις.

Volkswagen Golf

Το Golf έχει εξελιχθεί με τα χρόνια σε κάτι αντίστοιχο της Porsche 911, μια και ως όνομα, έχει γίνει τόσο δυνατό brand name που σχεδόν έχει ξεπεράσει σε δημοτικότητα αυτό της μητρικής εταιρείας. Με την πάροδο των γενεών –βρισκόμαστε αισίως στην 8η γενιά του και έπεται συνέχεια– το Golf εξελίχθηκε σε ένα «πολυμορφικό» μοντέλο ικανό να καλύψει μια μεγάλη «βεντάλια» αναγκών από τους υποψήφιους αγοραστές του. Υποχρεώσεις οικογενειακού αυτοκινήτου αλλά και σπορ εκδόσεις (GTI, R κ.ο.κ.) για να έχουν όλοι αυτό που ζητούν, με μια σειρά από παραλλαγές (cabrio, τετρακίνητα, station wagon, υβριδικά, ηλεκτρικά, κλ.π.) που καλύπτουν το προαναφερθέν εύρος, στο Golf μπορεί η πλειοψηφία των αγοραστών αυτοκινήτου να βρει ότι χρειάζεται.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Μυθική κόντρα τετρακίνητων από Ιαπωνία και Γερμανία (+video)
Αυτές είναι οι 8 πόλεις που οι άνθρωποι θέλουν να κινούνται χωρίς ΙΧ!
Παρκαδόροι… ρομπότ; Γίνεται! (+video)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto