Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

125 χρόνια Skoda: Αυτή είναι η ιστορία του τσεχικού κολοσσού

Ελλάδα 3:29
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

125 χρόνια Skoda: Αυτή είναι η ιστορία του τσεχικού κολοσσού

ΝΕΑ

125 χρόνια Skoda: Αυτή είναι η ιστορία του τσεχικού κολοσσού

ΝΕΑ

Η τσεχική εταιρεία συνιστά μια από τις πιο αναγνωρίσιμες αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως. Χάρη στην πυγμή, το πάθος και τη διορατικότητα δύο ανθρώπων.

Advertisement
Advertisement

125 χρόνια ζωής συμπληρώνει η Skoda τον φετινό Δεκέμβριο, γεγονός που την αναδεικνύει σε μια εκ των πιο μακρόβιων εταιρειών αυτοκινήτου ανά τον κόσμο.

Οι απαρχές της τσεχικής εταιρείας εντοπίζονται λίγο πριν τα Χριστούγεννα του 1895, όταν οι Vaclav Laurin και Vaclav Klement ίδρυσαν ένα εργαστήρι επισκευής ποδηλάτων στην πόλη Mlada Boleslav. Εν συνεχεία και συγκεκριμένα από το 1925 δραστηριοποιήθηκαν στην παραγωγή μοτοσικλετών και αυτοκινήτων, τα οποία κοσμούντο από το λογότυπο “Skoda”.

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή.

Advertisement
Advertisement

Οι δύο ιδρυτές εμφορούντο από το αστείρευτο πάθος για την ποδηλασία, και ως εκ τούτου ανήγαγαν σε αυτοσκοπό τη δημιουργία προσιτών δίκυκλων, κατασκευασμένων από τα πιο ποιοτικά υλικά. Στην αρχή, η επιχείρηση απασχολούσε 3 ανθρώπους, ενώ ένα χρόνο μετά (1896), το προσωπικό απαρτιζόταν από 21 άνδρες. Ο ζήλος των 2 επικεφαλής της μάρκας τους ώθησε στην παραγωγή ποδηλάτων τόσο για παιδιά όσο και γυναίκες, ενώ δεν άργησαν να παράγουν και τρίκυκλα, προοριζόμενα για τη μεταφορά αγαθών και ανθρώπων.

Τον Νοέμβριο του 1899, παρουσίασαν τις πρώτες δύο L&K μοτοσικλέτες, τις Slavia A και Β, ενώ προκειμένου να επιτύχουν βέλτιστη ισορροπία τοποθέτησαν τη μηχανή στο κάτω μέρος του σκελετού. Η συγκεκριμένη διάταξη, αργότερα, υιοθετήθηκε από την πλειονότητα των εταιρειών.

Advertisement

Το ταλέντο του Vaclav Klement οδήγησε στη γιγάντωση της εταιρείας μοτοσικλετών, με τις τελευταίες να εξάγονται μαζικά σε Γερμανία και Μεγάλη Βρετανία, ενώ γρήγορα έγιναν προσφιλείς και στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Advertisement

Η ενασχόληση με το αυτοκίνητο

Η δραστηριοποίηση στον χώρο του αυτοκινήτου εκκινεί το 1905, όταν παρουσιάστηκε το πρώτο τετράτροχο υπό την ονομασία Laurin & Klement Voiturette. Η ελαφριά και ευέλικτη δομή του συνδυαζόταν με έναν 1.000αρη 2κύλινδρο κινητήρα, ενώ η τελική αντιστοιχούσε σε 40 χλμ./ώρα. Λίγο αργότερα και συγκεκριμένα το 1907 η εταιρεία των δύο ανδρών, L&K απογείωσε τη φήμη της κατασκευάζοντας το πρώτο 8κύλινδρο όχημα που αναπτύχθηκε επί ευρωπαϊκού εδάφους: Το Type FF. H μάρκα έδρεψε τους καρπούς των κόπων της, λογιζόμενη ως η μεγαλύτερη εταιρεία σε Αυστρία-Ουγγαρία, ενώ οι εξαγωγές αφορούσαν ποικίλες χώρες.

Advertisement

Τρεις δεκαετίες αργότερα, το 1925, η L&K ενώθηκε με μια σημαντική για την εποχή εταιρεία. Η εν λόγω συμμαχία έμελλε να παίξει καθοριστικό ρόλο στη δημιουργία της μάρκας που, σήμερα, άπαντες γνωρίζουν: Της Skoda Auto. Η τελευταία σύντομα δημιούργησε μια γραμμή συναρμολόγησης στην πόλη Mlada Boleslav, τα σπλάχνα της οποίας πέρασαν εμβληματικά μοντέλα όπως τα Popular, Rapid, Favorit και Superb.

Μετά τον Β’ Π.Π., η Skoda δημιούργησε και νέες εγκαταστάσεις σε Kvasiny και Vrchlabí. Το θρυλικό μοντέλο της εταιρείας, η Octavia, είδε το φως του ηλίου το 1959 και συνακολουθήθηκε από το επίσης γνωστό Felicia. Άλλα μοντέλα που εκτόξευσαν τη φήμη της μάρκας είναι τα Skoda 110 R, Skoda 130 RS και Skoda 100 MB.

Στιγμή-ορόσημο για την εταιρεία συνιστά το λανσάρισμα του Favorit (1989), ένα hatchback μοντέλο που κοσμείτο από καθαρές… Ιταλικές γραμμές, ήταν προσθιοκίνητο, ενώ ο κινητήρας τοποθετείτο κάτω από το καπό. Πέρα από την εμπορική του πορεία, αποτέλεσε τον κύριο λόγο που η Skoda μπήκε στο μικροσκόπιο του ομίλου VW, με την είσοδό της να επισημοποιείται τον Απρίλιο του 1991. Χάρη στη συνεργασία με το VW Group, η Skoda είχε την ευκαιρία να διευρύνει την γκάμα της με πιο πολυτελή μοντέλα, καθώς και SUV.

Τομή της σύγχρονης ιστορίας της αποτελεί το plug-in υβριδικό Superb iV και το αμιγώς ηλεκτρικό CITIGOe iV που αποτέλεσαν το σημαιοφόρο της μάρκας στην είσοδό της στον κόσμο του ηλεκτρισμού. Φέτος, έγινε η πρεμιέρα του πρώτου μοντέλο της Skoda που βασίζεται στην πλατφόρμα MEB (Enyaq iV).

Πέρα από τις τρεις εγκαταστάσεις της στα πάτρια εδάφη, διαθέτει εργοστάσια σε Κίνα, Ρωσία, Ινδία, Σλοβακία και Ινδία, ενώ επιχειρεί σε περισσότερες από 100 αγορές ανά τον κόσμο.

Όπως μαρτυρούν τα γεγονότα, η Skoda έχει εξελιχθεί σε μια από τις πιο σημαίνουσες εταιρείες αυτοκινήτου στον κόσμο, κάτι το οποίο θα ήταν αδύνατο χωρίς την πυγμή, τη διορατικότητα και το πάθος των Laurin και Klement.

Διαβάστε επίσης:

Έτοιμο το νέο Skoda Octavia vRS

Skoda: Υβριδικό το επόμενο Octavia vRS

Πόσο κοστίζει το ηλεκτρικό SUV Skoda Enyaq στην Ελλάδα