Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Μαϊάμι: Η κατάκτηση της Αμερικής;

Ελλάδα 17:04
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Μαϊάμι: Η κατάκτηση της Αμερικής;

FORMULA 1

F1 GP Μαϊάμι: Η κατάκτηση της Αμερικής;

FORMULA 1

Στα ύψη έφτασε η τηλεθέαση του αγώνα στο Μαϊάμι από το αμερικανικό κοινό. Η πρώτη φετινή επίσκεψη της F1 στις ΗΠΑ προσέλκυσε πάνω από 2 εκατομμύρια τηλεθεατές. Κατάφερε, μάλιστα, στο νεανικό κοινό να ξεπεράσει τον αγώνα NASCAR του Darlington που διεξήχθη την ίδια ημέρα!

Advertisement
Advertisement

Όλα δείχνουν ότι η F1 επανήλθε στις ΗΠΑ για να καθιερωθεί. Οι προσπάθειες κατά το παρελθόν -ήδη από τα 80s- ήταν πολλές αλλά στο τέλος πάντα αποτυχημένες. Αυτή τη φορά, όμως, φαίνεται πως οι ιθύνοντες του σπορ έχουν βρει την σωστή συνταγή για να “ανοίξουν” την αμερικανική αγορά.

Το συμπέρασμα προκύπτει αβίαστα από τα νούμερα τηλεθέασης που πέτυχε το πρώτο GP στο Μαϊάμι, την προηγούμενη Κυριακή. 2,07 εκατομμύρια Αμερικανοί παρακολούθησαν τόσο το pre-race show όσο και τον αγώνα στα δίκτυα ABC και ESPN. Ήταν η μεγαλύτερη τηλεθέαση που έχει πετύχει ποτέ live αγώνας F1 στις ΗΠΑ. Ακόμη πιο σημαντικό είναι το γεγονός πώς από τους τηλεθεατές αυτούς, οι 700 χιλιάδες ανήκουν στην κρίσιμη εμπορικά ηλικία μεταξύ 18 και 49 ετών!

Advertisement
Advertisement

Την Κυριακή είχε διεξαχθεί, επίσης, και ο αγώνας του NASCAR Cup Series στο Darlington. Του μεγαλύτερου θεσμού, δηλαδή, στον αμερικανικό μηχανοκίνητο αθλητισμό. Η συνολική τηλεθέαση του αγώνα στο Darlington μπορεί να ήταν μεγαλύτερη από του GP στο Μαϊάμι, με 2,6 εκατομμύρια τηλεθεατές να τον παρακολουθούν. Όμως, μόλις 517 χιλιάδες εξ αυτών ήταν ηλικιακά κάτω των 50 ετών.

Γιατί τώρα και όχι πριν;

Ποιοι είναι οι λόγοι, όμως, που έχουν οδηγήσει σε αυτό το -ασύλληπτο μέχρι πριν λίγα χρόνια- αποτέλεσμα; Αρχικά, θα πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι η συνολική στρατηγική της Liberty για την προώθηση του πρωταθλήματος είναι εξαιρετικά επιτυχημένη. Κυρίως από την άποψη της δέσμευσης στον στόχο της αμερικανικής αγοράς.

Advertisement

Δεν αρκεί απλώς ένας αγώνας τον χρόνο-ακόμη και αν πρόκειται για την Indianapolis- ώστε να “ρίξεις” έναν τόσο μεγάλο πελάτη. Οι της Liberty το κατάλαβαν αυτό από νωρίς. Έτσι, από τη στιγμή που ανέλαβαν το σπορ, προσπάθησαν να βρουν ελκυστικά νέα GP στις ΗΠΑ. Ο πρώτος αγώνας στο Μαϊάμι μπορεί να έγινε μόλις προχθές. Η προσπάθεια, όμως, είχε ξεκινήσει ήδη από το 2018. Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσεται και ο νέος αγώνας του Las Vegas.

Εξίσου σημαντική ήταν και η στόχευση του κοινού που επιθυμούσε να προσελκύσει η F1. Η Liberty δεν μπήκε καν στον κόπο να πείσει τους παλιούς hardcore οπαδούς των NASCAR και IndyCar να ασχοληθούν και με την F1. Αντιθέτως, έφτιαξε το δικό της νεανικό κοινό. Επένδυσε στην σύμπραξη με το Netflix για το Drive to Survive και δικαιώθηκε.

Advertisement

Δεν είναι τυχαίος, επίσης, ο εξαιρετικά χαμηλός μέσος όρος ηλικίας των 27 ετών που έχουν οι οδηγοί στην F1. Την ίδια στιγμή ο μέσος οδηγός του NASCAR είναι πάνω από 31 και της IndyCar Series, 35. Το νεανικό κοινό ταυτίζεται ευκολότερα με έναν συνομήλικο οδηγό. Με έναν οδηγό ο οποίος στον ελεύθερο του χρόνο μπορεί να παίζει και εκείνος video games ή να παρακολουθεί τις ίδιες ταινίες.

Advertisement

Τέλος, ήταν εξαιρετική και η όλη προώθηση του αγώνα στο Μαϊάμι. Τόσο εντός του ίδιου του event όσο και στα social media. Επιστρατεύτηκαν μερικές από τις μεγαλύτερες διασημότητες του αμερικανικού αθλητισμού και της showbiz από την F1 για τον σκοπό αυτό. Πείτε ότι θέλετε για τις υπερβολές των Αμερικανών. Έχουν, όμως, αποτέλεσμα.

Νούμερο ένα και στις ΗΠΑ;

Η Formula 1 έχει ακόμη δρόμο, φυσικά, ώστε να γίνει το νούμερο ένα πρωτάθλημα και στις ΗΠΑ. Όλες οι ενδείξεις είναι, όμως, θετικές. Πλέον, η τηλεθέαση ενός GP συγκρίνεται με εκείνην ενός αγώνα NASCAR, ενώ έχει ξεπεράσει ήδη από πέρσι κατά πολύ εκείνην ενός αγώνα IndyCar. Επιπλέον, όταν το 35% του κοινού σου (έναντι 20% στο NASCAR) ανήκει στη δυναμική ηλικιακή ομάδα κάτω των 50 ετών, αυτό σημαίνει ότι βαδίζεις στον σωστό δρόμο.

Ασφαλώς, υπάρχουν ακόμη κάποια prime events στο NASCAR που βρίσκονται εκτός συναγωνισμού για την ώρα. Αγώνες όπως τα 500 μίλια της Dayton ή ο αγώνας στην Talladega, με πάνω από 8 και 4 εκατομμύρια τηλεθεατές αντίστοιχα. Όμως, εδώ έρχεται το Grand Prix του Vegas για να αλλάξει τα δεδομένα. Ή τουλάχιστον έτσι ευελπιστούν οι άνθρωποι της Liberty. Η συνέχεια… επί της οθόνης!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 GP Μαϊάμι: Γκολφ και δείπνο
F1 GP Μαϊάμι: Ο παράγοντας Verstappen
Formula 1 – Liberty: O Αμερικάνικος τρόπος