Ferrari: Οι υπόλοιπες ομάδες ερωτούν την FIA για τη νομιμότητα του νέου S-duct
FORMULA 1Ferrari: Οι υπόλοιπες ομάδες ερωτούν την FIA για τη νομιμότητα του νέου S-duct
FORMULA 1Η Ferrari ήταν, ίσως, εκείνη η ομάδα η οποία αποκάλυψε τα περισσότερα από το μονοθέσιο της για το 2023. Και ορισμένα τμήματά του έχουν ήδη εγείρει τις πρώτες ερωτήσεις από τον ανταγωνισμό.
Σύμφωνα με το ιταλικό site, Formu1a.uno, η Scuderia έχει ενημερωθεί από την FIA ότι έχουν αρχίσει να φτάνουν οι πρώτες ερωτήσεις από τις υπόλοιπες ομάδες σχετικά με τη νομιμότητα του αποκαλούμενου S-duct που εθεάθη κατά την παρουσίαση τη SF-23.
WHAT CAR
Πρόκειται για μία αεροδυναμική διάταξη η οποία βρίσκεται εκατέρωθεν του cockpit. Στις φωτογραφίες είναι ευδιάκριτες οι δύο οπές της. Εκείνη της εισόδου αέρα βρίσκεται κάτω από τις αεροεισαγωγές των ψυγείων. Έπειτα ο αέρας διοχετεύεται με ένα εσωτερικό σύστημα ψηλά και πίσω για να εξέλθει από μία δεύτερη οπή που σχηματίζεται λίγο κάτω από το headrest.
Η συγκεκριμένη λύση θυμίζει πολύ το S-duct του ρύγχους το οποίο επίσης είχε χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά από την Ferrari στο παρελθόν. Με την διάταξη αυτήν, ο εισερχόμενος αέρας ενεργοποιείται και έτσι μειώνονται οι ανεπιθύμητοι στροβιλισμοί στην επιφάνεια του μονοθέσιου.
Λογικά, η Ferrari είχε ήδη πάρει την άδεια της FIA για να παρουσιάσει την λύση αυτή στο μονοθέσιο της. Ωστόσο, φαίνεται ότι αρκετές ομάδες εξεπλάγησαν και έσπευσαν να ερωτήσουν σχετικά την ομοσπονδία. Η διαδικασία αυτή είναι συνήθης σε τέτοιου είδους ζητήματα.
Από την Ferrari δηλώνουν βέβαιοι ότι τα πάντα επάνω στο νέο μονοθέσιο είναι σύννομα. Φημολογείται, μάλιστα, ότι η Scuderia διαθέτει μερικές ακόμη σχεδιαστικές καινοτομίες οι οποίες δεν φάνηκαν στην παρουσίαση της SF-23.
Αύξηση της κάθετης δύναμης;
Υπήρξε, όμως, κάτι ακόμη που έκανε εντύπωση στην παρουσίαση της νέας Ferrari. Συγκεκριμένα, κατά το shakedown που διεξήχθη αμέσως μετά στην πίστα του Fiorano, οι πίσω πτέρυγες στις SF-23 των Leclerc και Sainz ήταν μέσου και όχι υψηλού αεροδυναμικού φορτίου.
Αυτό είναι κάτι που δεν συνηθίζεται σε τέτοιες περιπτώσεις. Ιδίως σε ένα σιρκουί με κλειστή χάραξη όπως εκείνο της Scuderia. Η πτέρυγα που χρησιμοποιήθηκε ήταν εκείνη που είχε συστήσει για πρώτη φορά πέρσι η Ferrari στο GP του Καναδά.
Ενδέχεται η Ferrari να μην ήθελε, απλώς, να αποκαλύψει περισσότερα σχετικά με το νέο της μονοθέσιο. Λογικά, στις δοκιμές του Μπαχρέιν οι οποίες ξεκινούν αύριο θα δούμε αρκετές αλλαγές επάνω στο κόκκινο μονοθέσιο. Αρκετοί ισχυρίζονται, όμως, ότι η χρήση αυτής της πτέρυγας καταδεικνύει την περισσότερη κάθετη δύναμη που είναι σε θέση να παράγει το πάτωμα της SF-23.
Εάν ισχύει κάτι τέτοιο τότε θα πρόκειται για μία πολύ μεγάλη βελτίωση σε σχέση με την περσινή Ferrari. Και αυτό παρά το ότι, έπειτα από τις αλλαγές για φέτος, τα πατώματα παράγουν θεωρητικά λιγότερη κάθετη δύναμη. Όπως και να έχει το πράγμα, στο Μπαχρέιν θα αποδειχθεί το κατά πόσον ισχύει αυτό το σενάριο.
Άλλωστε, πολλοί ισχυρίζονται ότι η Ferrari είχε στραφεί στην εξέλιξη του φετινού μονοθέσιου πολύ νωρίτερα από ότι πιστεύουν οι περισσότεροι. Συγκεκριμένα, μετά τις όχι ικανοποιητικές αναβαθμίσεις για το γαλλικό GP η Ferrari αποφάσισε να επικεντρωθεί στην SF-23. Έτσι πολλές λύσεις που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν και στην F1-75, θα παρουσιαστούν για πρώτη φορά στη νέα Ferrari.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
FIA: Διευκρινίσεις για την απαγόρευση δηλώσεων στους οδηγούς
Alfa Romeo: Δεν είναι σίγουρη η αποχώρησή της από την F1
Honda: Ομάδες την έχουν ήδη προσεγγίσει για το 2026