Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1: Η πιο ακριβή σεζόν όλων των εποχών!

Ελλάδα 1:56
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1: Η πιο ακριβή σεζόν όλων των εποχών!

FORMULA 1

F1: Η πιο ακριβή σεζόν όλων των εποχών!

FORMULA 1

Παρά την ακύρωση του κινεζικού Grand Prix, η επερχόμενη σεζόν θα είναι η μεγαλύτερη στην ιστορία του σπορ. Με 23 αγώνες σε -σχεδόν- κάθε γωνιά του πλανήτη, όμως, τα κόστη εκτοξεύονται!

Advertisement
Advertisement

Τα logistics είναι ένας τομέας ο οποίος δεν απασχολεί ιδιαίτερα τους περισσότερους φίλους του σπορ. Κάθε αγωνιστικό τριήμερο τα πάντα είναι έγκαιρα στη θέση τους. Για να γίνει αυτό, όμως, χρειάζεται οργάνωση. Και φυσικά, χρειάζεται χρήμα. Πολύ χρήμα.

Για την σεζόν του 2023, μάλιστα, οι ομάδες θα ξοδέψουν περισσότερα χρήματα από ποτέ για να βρεθούν στα Grand Prix του πρωταθλήματος. Υπάρχουν αρκετοί λόγοι για αυτό. Αρχικά είναι η μετά-covid εποχή στην οποίαν ζούμε και εξακολουθεί να επιφυλάσσει διαφόρων ειδών εκπλήξεις στον τομέα των μεταφορών.

Advertisement
Advertisement

Έπειτα, είναι οι υψηλές τιμές των καυσίμων και ο πληθωρισμός. Οι υπεύθυνοι των ομάδων αναμένουν αύξηση κόστους της τάξεως του 40% στον τομέα των logistics σε σχέση με πέρσι. Για να μην αναφερθούμε καν στο αποτύπωμα άνθρακα ενός σπορ το οποίο διατείνεται ότι πασχίζει για την πράσινη ενέργεια.

Ευθύνες και στο ίδιο το σπορ

Φυσικά, για αυτήν την κατάσταση ευθύνη έχει και η ίδια η F1. Εάν δούμε τη διάρθρωση των αγώνων στο καλεντάρι θα παρατηρήσουμε πολλές… περίεργες επιλογές. Πιο κραυγαλέα περίπτωση από όλες είναι η σειρά των αγώνων μετά το GP στο Μπακού.

Advertisement

Οι ομάδες θα πρέπει να ταξιδέψουν μέσα σε τρεις ημέρες από το Αζερμπαϊτζάν στο Μαϊάμι των ΗΠΑ. Έπειτα να κατευθυνθούν προς την Ευρώπη, για να επιστρέψουν στα μέσα Ιουνίου στην Βόρεια Αμερική για τον αγώνα του Μόντρεαλ. Θα έπρεπε οι αγώνες σε Μαϊάμι και Καναδά να βρίσκονται μαζί στο πρόγραμμα. Εκτός τις διευκόλυνσης που θα παρείχε κάτι τέτοιο στο προσωπικό των ομάδων, θα ήταν και πιο φθηνό.

Παρόμοιο πρόβλημα παρουσιάζεται και με την θέση του Κατάρ στο πρόγραμμα. Οι ομάδες θα φτάσουν εκεί από την Ιαπωνία και θα αναχωρήσουν μετά τον αγώνα για το Τέξας. Ουσιαστικά η F1 θα κάνει τον… γύρο του κόσμου σε έναν μήνα!

Advertisement

Η ακύρωση του αγώνα στην Κίνα ίσως επέφερε ένα οικονομικό πλήγμα στο σπορ. Εντούτοις μπορεί να έκανε και πιο εύκολη την ζωή των ανθρώπων που είναι επιφορτισμένοι με τις μεταφορές των ομάδων από το ένα μέρος στο άλλο. «Η εναέρια κυκλοφορία αντιμετωπίζει ακόμη προβλήματα λόγω του covid-19» υποστηρίζει ο Beat Zehnder της Alfa Romeo. «Ακόμη δεν έχει λυθεί το ζήτημα της επιστροφής μας από την Μελβούρνη. Όλες οι πτήσεις την επομένη του αγώνα είναι κλεισμένες εδώ και πολύ καιρό».

Το πιθανότερο είναι ότι η F1 θα βρει -όπως συνηθίζει- έναν τρόπο να λύσει αυτά τα προβλήματα. Θα ήταν, όμως, πιο εύλογο εάν το σπορ κατάφερνε να βάλει και τους αγώνες σε μία πιο λογική σειρά.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1: Οι πιο… value for money οδηγοί του 2022!
Ferrari: Γιατί θα χάσει χορηγίες στην F1;
Verstappen: Δεν καταλαβαίνω γιατί συγκρουόμαστε με τον Lewis