FORMULA 1

F1: Οι ομάδες αντιδρούν στην Andretti-Cadillac

Ελλάδα 6:23
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

F1: Οι ομάδες αντιδρούν στην Andretti-Cadillac

FORMULA 1

F1: Οι ομάδες αντιδρούν στην Andretti-Cadillac

FORMULA 1

Με την αρχή του νέου έτους κυκλοφόρησαν και τα μεγάλα νέα την σύμπραξης των Andretti και Cadillac για συμμετοχή στην F1. Τα νέα αυτά, όμως, δεν ενθουσίασαν τους πάντες.

Advertisement
Advertisement

Από ότι φαίνεται, μάλιστα, λιγότερο από όλους ενθουσιάστηκαν οι ήδη συμμετέχουσες ομάδες στο πρωτάθλημα. Σύμφωνα με το Reuters μία «ισχυρή πλειοψηφία» των ομάδων δεν επιθυμεί την είσοδο νέας ομάδας στο πρωτάθλημα.

Το διεθνές πρακτορείο δεν κατονομάζει την πηγή του. Ωστόσο, τα όσα αναφέρονται εκεί απηχούν τις απόψεις που είχε εκφράσει ο Toto Wolff στα πλαίσια του GP στο Μαϊάμι πέρσι. Τότε ο Wolff -με την σιωπηρή έγκριση της Ferrari- είχε πει ουσιαστικά ότι περισσότερες ομάδες στο grid σημαίνουν απλώς μικρότερο μερίδιο κερδών. Βέβαια, στην παρούσα συμφωνία ομόνοιας προβλέπεται ένα τίμημα εισόδου ύψους 200 εκατομμυρίων δολαρίων για κάθε νεοεισερχόμενο.

Advertisement
Advertisement

Τα χρήματα αυτά πηγαίνουν απευθείας στις ομάδες που βρίσκονται ήδη στο πρωτάθλημα ακριβώς για να αντισταθμιστεί μια πιθανή μείωση των κερδών με την αύξηση του αριθμού των ομάδων. Όμως, φαίνεται ότι το ποσό αυτό δεν ικανοποιεί πλέον τα μεγάλα κεφάλια του σπορ.

Η Formula 1 βιώνει μία πρωτοφανή οικονομική άνθιση τα τελευταία δύο χρόνια. Κατά συνέπεια, οι ομάδες θεωρούν ότι η αξία του προϊόντος έχει αυξηθεί σε σχέση με το 2020 όταν και είχε θεσπιστεί το τίμημα των 200 εκατομμυρίων.

Υπενθυμίζουμε ότι η προσπάθεια της Andretti είχε συναντήσει αντιδράσεις από την αρχή. Επισήμως. μόνο οι Alpine και McLaren είχαν στηρίξει τον φάκελο των Αμερικανών. Οι υπόλοιποι υποστήριζαν αρχικά ότι στην Andretti έλειπε η σύμπραξη με κάποιον μεγάλο κατασκευαστή που θα έδινε ώθηση στην F1.

Advertisement

Τώρα η Andretti βρήκε τον μεγάλο κατασκευαστή στην General Motors όπου και ανήκει η Cadillac. Όμως και πάλι οι ομάδες δεν δείχνουν να έχουν πειστεί. Και αυτό παρά την πρόσφατη διακήρυξη Sulayem ότι η ομοσπονδία πρόκειται να διευκολύνει τις διαδικασίες για την είσοδο νέων ομάδων.

Ρήγμα μεταξύ FIA και Formula 1;

Advertisement

Κρίσιμο ρόλο αναμένεται να παίξει η στάση της Formula 1, δηλαδή της Liberty Media. Ο CEO του σπορ, Stefano Domenicali δεν έχει προβεί σε δηλώσεις μετά την ανακοίνωση της σύμπραξης Andretti-Cadillac. Είχε ξεκαθαρίσει, όμως, τον Σεπτέμβριο ότι η F1 δεν έχει ως προτεραιότητα την αύξηση του αριθμού των ομάδων.

Σημαίνει αυτό, άραγε, ότι υπάρχει ρήγμα μεταξύ των FIA και F1; Ή μήπως πρόκειται απλώς για ένα  «παζάρι» ώστε να αυξηθεί το τίμημα εισόδου της νέας ομάδας στο πρωτάθλημα; Και με ποιο ποσό θα ήταν ικανοποιημένο το Piranha Club εν τέλει;

Advertisement

Όπως και αν έχει το πράγμα, ο πρόεδρος Sulayem φαίνεται να εμμένει στην θέση που εξέφρασε στις 2 Ιανουαρίου. «Η FIA έχει δεχτεί συμμετοχές μικρότερων ομάδων στο παρελθόν» υποστήριξε ο πρόεδρος της FIA στο twitter πριν λίγες ημέρες. «Προκαλούν έκπληξη οι αντιδράσεις για την συμμετοχή των Andretti και Cadillac στην F1. Θα έπρεπε να ενθαρρύνουμε νέες συμμετοχές, ιδίως όταν γίνονται υπό την αιγίδα μεγάλων οργανισμών όπως η General Motors» υπογράμμισε.

Το εάν τελικά θα εισακουστεί ο πρόεδρος της FIA μένει να φανεί. Ωστόσο, φαίνεται ότι για την ώρα η προσπάθεια της Andretti βρίσκει για άλλη μια φορά σε τοίχο. Έναν τοίχο που έχουν υψώσει οι περισσότερες ομάδες του πρωταθλήματος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ferrari: Γιατί θα χάσει χορηγίες στην F1;
Verstappen: Δεν καταλαβαίνω γιατί συγκρουόμαστε με τον Lewis
F1: Η πιο ακριβή σεζόν όλων των εποχών!