Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Μονακό: Πρίγκιπας Σαρλ!

Ελλάδα 17:31
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Μονακό: Πρίγκιπας Σαρλ!

FORMULA 1

F1 GP Μονακό: Πρίγκιπας Σαρλ!

FORMULA 1

Ο Σαρλ Λεκλέρ κατάφερε, επιτέλους, να κατακτήσει τον αγώνα της πατρίδας του με μία απόλυτα κυριαρχική εμφάνιση. Η Ferrari έκανε το 1-3 με τον Σάινθ να τερματίζει πίσω από τον Πιάστρι.

Advertisement
Advertisement

Για τον Μονεγάσκο ο αγώνας της πατρίδας του πάντα έβρισκε έναν τρόπο να του ξεφεύγει. Ωστόσο φέτος το σενάριο ήταν διαφορετικό. Ο Σαρλ έκανε τα πάντα σωστά από την Παρασκευή. Πήρε μία υπέροχη pole εχθές και σήμερα επισφράγισε την κυριαρχία του με μία άνετη νίκη.

Ο Λεκλέρ και η Ferrari είχαν τον απόλυτο έλεγχο του αγώνα από την αρχή μέχρι το τέλος. Σε ένα Grand Prix το οποίο μετατράπηκε -λόγω του ατυχήματος στην πρώτη εκκίνηση- σε αγώνα στρατηγικής, τόσο ο Σαρλ όσο και η ομάδα του ήταν αλάνθαστοι. Ο Πιάστρι οδήγησε κι εκείνος εξαίρετα. Ωστόσο δεν είχε τρόπο να προβληματίσει τον Λεκλέρ.

Με τον αγώνα να είναι ξεκάθαρα του ενός pit-stop το μεγάλο ερώτημα ήταν η γόμα επιλογής για το πρώτο stint. Οι Ferrari και McLaren επέλεξαν την μέση γόμα ενώ από τους υπόλοιπους οι περισσότεροι προτίμησαν την σκληρή.

Εκκίνηση και κόκκινη σημαία

Advertisement
Advertisement

Η εκκίνηση ήταν δραματική. Ο Λεκλέρ έστριψε πρώτος στην Ste. Devote την στιγμή που ο Σαινθ είχε φτάσει δίπλα στον Πιάστρι. Ο Αυστραλός κατάφερε να στρίψει οριακά μπροστά. Ωστόσο ο εμπρός αριστερά τροχός του Ισπανού ακούμπησε την McLaren στην έξοδο της στροφής.

Αυτό προκάλεσε κλατάρισμα στο ελαστικό του Κάρλος, με το μονοθέσιο του Πιάστρι να έχει ζημιά στην δεξιά πλευρά, σε πλαϊνό και πάτωμα. Παρά ταύτα ο Όσκαρ θα πίεζε ασφυκτικά τον Λεκλέρ στις επόμενες στροφές. Ο Κάρλος, όμως, θα αναγκαζόταν να παρκάρει την SF-24 στην έξοδο του Καζίνο.

Το μεγάλο συμβάν της εκκίνησης, όμως, ήταν η επαφή του Πέρεζ με τις δύο Haas. Υπεύθυνος για την καραμπόλα, η οποία οδήγησε στην εγκατάλειψη και των τριών μονοθέσιων, ήταν μάλλον ο Μάγκνουσεν. Το race control διέκοψε τον αγώνα σχεδόν άμεσα. Ωστόσο μέχρι να γίνει αυτό, οι δύο Alpine είχαν προλάβει να συγκρουστούν -με υπαιτιότητα του Οκόν- στην Portier.

Advertisement

Η διακοπή του αγώνα πριν τη συμπλήρωση του πρώτου γύρου έσωσε τον Σάινθ. Ο Ισπανός ΄πήρε την επανεκκίνηση από την 3η θέση του grid. Ωστόσο ο αγώνας είχε τελειώσει για τους Πέρεζ, Μάγκνουσεν, Χούλκενμπεργκ και Οκόν.

Επανεκκίνηση

Η επανεκκίνηση δόθηκε από στάση 40 λεπτά μετά την αρχική. Είχε, όμως, μία ακόμη σημαντική επίπτωση στον αγώνα. Καθώς οι οδηγοί μπορούν να αλλάξουν ελαστικά σε καθεστώς κόκκινης σημαίας, οι τέσσερις πρώτοι πέρασαν από την μέση στην σκληρή γόμα.

Advertisement

Πρακτικά, οι Λεκλέρ, Πιάστρι, Σάινθ και Νόρις θα μπορούσαν να βγάλουν τον αγώνα χωρίς pit-stop. αντιθέτως οι δύο Mercedes, ο Φερστάπεν και ο Γκασλί έπρεπε να περάσουν στην μέση γόμα. Τσουνόντα και Άλμπον πήραν επίσης τη σκληρή γόμα.

Η επανεκκίνηση ήταν καθαρή με τον Λεκλέρ να στρίβει και πάλι πρώτος. Οι υπόλοιποι πρωτοπόροι κράτησαν τις θέσεις τους. Αμέσως, ο Ράσελ με την πιο μαλακή γόμα άρχισε να ασκεί πίεση στον 4ο Νόρις.

Από την άλλη ο Λεκλέρ, έχοντας καθαρό πεδίο μπροστά του, έλεγχε τον ρυθμό του αγώνα. Δεν πίεζε ιδιαίτερα ώστε να μην ανοίξουν οι διαφορές στο midfield και κάποιος από τους διώκτες του επιχειρήσει ένα συμφέρον pit-stop αργότερα.

Advertisement

Όμως, με την συμπλήρωση 15 γύρων οι 4 πρώτοι είχαν αποκοπεί από τους υπόλοιπους. Ο λόγος ήταν η επιλογή της Mercedes να συμβουλεύσει τον Ράσελ να ρίξει το ρυθμό του για να παρατείνει το πρώτο του stint.

Αγώνας στρατηγικής

Το GP του Μονακό είχε μετατραπεί σε έναν ξεκάθαρο αγώνα στρατηγικής οδήγησης. Ο Λεκλέρ κινούταν τουλάχιστον 5 δευτερόλεπτα πιο αργά από ότι θα μπορούσε συντηρώντας ελαστικά και αποστάσεις. Ο Πιάστρι για αρκετούς γύρους ήταν στο DRS του πιέζοντας για το λάθος.

Μετά τον 20 γύρο, όμως, ο Αυστραλός θα υποχωρούσε κατά τι. Αντίστοιχες αποστάσεις ασφαλείας θα τηρούσαν και οι Σάινθ-Νόρις ενώ η διαφορά του τελευταίου από τον Ράσελ είχε ανοίξει στα 12 δευτερόλεπτα.

Πρώτος ο Σάινθ θα έβλεπε τα εμπρός ελαστικά του να υποφέρουν από graining. Χωρίς να έχει στη διάθεσή του φρέσκια μέση γόμα -λόγω της επαφής στην εκκίνηση- ο Σάινθ άρχισε να υποχωρεί ώστε να μειώσει τη διαφορά του από τον Ράσελ και να μην δώσει εύκολο pit-stop στον Νόρις.

Έτσι, στο μέσον του αγώνα ο Λεκλέρ ήταν πρώτος, ένα δευτερόλεπτο μπροστά από τον Πιάστρι. Δυόμισι δευτερόλεπτα πίσω από τον Αυστραλό ήταν ο Σάινθ, με τον Νόρις ένα ακόμη πιο πίσω. Ο 5ος Ράσελ απείχε 17,5 δευτερόλεπτα από τον Νόρις με τους Φερστάπεν, Χάμιλτον, Τσουνόντα, Άλμπον και Γκασλί να συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα.

Το όνειρο γίνεται πραγματικότητα

Στον 52ο γύρο η Mercedes φώναξε τον Χάμιλτον για σκληρή γόμα σε μια προσπάθεια να προβληματίσει τον Φερστάπεν. Ωστόσο η Red Bull απάντησε στον επόμενο γύρο με τον Ολλανδό να βγαίνει και πάλι μπροστά από τον Βρετανό.

Ο Φερστάπεν άρχισε να σημειώνει αμέσως ταχύτερους γύρους, κλείνοντας την διαφορά του από τον Ράσελ. Σε περίπτωση που ο οδηγός της Mercedes έκανε pit-stop θα έχανε τη θέση του από τον Μαξ. Η επιλογή της Mercedes να ρίξει τον ρυθμό του ο Ράσελ στην αρχή, αποδείχτηκε στρατηγικό… αυτογκόλ!

Εν τω μεταξύ ο Σάινθ εξακολουθούσε να συγκρατεί το ρυθμό του ώστε ο Νόρις να μην αποκτήσει διαφορά μεγαλύτερη των 19 δευτερολέπτων (το χρονικό τίμημα ενός pit-stop στο Μονακό) από τον 5ο Ράσελ. Ο Λάντο ήταν από τους τέσσερις πρώτους ο οδηγός με τα ελαστικά του στην καλύτερη δυνατή κατάσταση. Ωστόσο δεν μπορούσε να το εκμεταλλευτεί έναντι του Σάινθ.

Με 15 γύρους να απομένουν ο Φερστάπεν έφτασε τον Ράσελ. Ο Βρετανός έπρεπε να οδηγήσει αμυντικά με την φθαρμένη μέση γόμα του. Στο μεταξύ οι McLaren άρχισαν να υποχωρούν έναντι των Ferrari. Η διαφορά του Λεκλέρ από τον Πιάστρι είχε ανοίξει στα 5,5 δευτερόλεπτα με τον Σαινθ να μπαίνει στο DRS του Αυστραλού.

Ωστόσο στους στενούς δρόμους του Μονακό, δύσκολα αλλάζουν τα πράγματα χωρίς λάθη. Και η ημέρα ανήκε στον Σαρλ Λεκλέρ ο οποίος γίνεται ο πρώτος Μονεγάσκος -έπειτα από 93 χρόνια και τον Λουί Σιρόν- που κατακτά τη νίκη στο πριγκιπάτο! Ήταν μία ιδιαίτερα συναισθηματική στιγμή για τον Σαρλ ο οποίος πήρε στο Μονακό μία μεγάλη νίκη.