Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Ισπανίας: Ο ρόλος των αναβαθμίσεων

Ελλάδα 22:41
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Ισπανίας: Ο ρόλος των αναβαθμίσεων

FORMULA 1

F1 GP Ισπανίας: Ο ρόλος των αναβαθμίσεων

FORMULA 1

Ο Charles Leclerc ήταν ταχύτερος και στις δύο περιόδους ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής. Οι Mercedes φαίνονται, για άλλη μια φορά σε FP, βελτιωμένες. Όμως, αυτή δεν είναι η πλήρης εικόνα της δυναμικής των ομάδων στην Catalunya.

Advertisement
Advertisement

Δεν υπάρχει αμφιβολία, φυσικά, ότι η Ferrari είναι το ταχύτερο μονοθέσιο στα qualifying runs με την μαλακότερη C3 γόμα. Τόσο ο Leclerc όσο και ο Sainz μπορούσαν αμέσως να φέρουν τα ελαστικά τους σε θερμοκρασία λειτουργίας ευκολότερα από ότι οι υπόλοιποι οδηγοί. Αυτό είναι ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο από την αρχή της σεζόν.

Αντίστοιχο μοτίβο, όμως, φαίνεται πως διαμορφώνεται και σε σχέση με τη διαχείριση των ελαστικών από την RB18 στα μεγάλα stints. Ο μέσος χρόνος που σημείωσε ο Verstappen στο 12 γύρων stint με την medium γόμα ήταν τέσσερα δέκατα ταχύτερος από τον αντίστοιχο του Hamilton. Ο Βρετανός, μάλιστα, έκανε μόλις 8 γύρους με τα medium αν και στην αρχή της προσπάθειάς του συνάντησε κίνηση που ίσως επηρέασε τους χρόνους του.

Advertisement
Advertisement

Από την άλλη, η Ferrari παρά την ταχύτητά της στον έναν γύρο δεν φαίνεται μέχρι στιγμής ότι μπορεί να κρατήσει τον ίδιο ρυθμό για μεγάλα διαστήματα με τα μεσαία Pirelli. Ο μέσος χρόνος του Leclerc στο 11 γύρων stint του με αυτά ήταν σχεδόν μισό δευτερόλεπτο αργότερος από εκείνον του Verstappen. Ο Μονεγάσκος, μάλιστα, παραπονέθηκε στην ενδοεπικοινωνία ότι τα ελαστικά “διαλύονται αμέσως”.

Άρα για την ώρα βλέπουμε μια εικόνα που μοιάζει με εκείνην των δύο τελευταίων αγώνων. Η Ferrari θα είναι το φαβορί για την pole. Όμως στον αγώνα η Red Bull στα χέρια του Verstappen θα είναι μάλλον το πιο ανταγωνιστικό μονοθέσιο. Μένει να φανεί αν οι αλλαγές που θα κάνουν σήμερα οι ομάδες στα αυτοκίνητά τους ανατρέψουν κάπως αυτήν την κατάσταση.

Πλησιάζει η Mercedes;

Advertisement

Δεν είναι η πρώτη φορά που οι δύο W13 εμφανίζονται ανταγωνιστικές σε ελεύθερες δοκιμές. Το νέο πακέτο αναβαθμίσεων της γερμανικής ομάδα φαίνεται ότι λειτούργησε. Τόσο ο Hamilton όσο και ο Russell για πρώτη φορά φέτος εμφανίζονταν ικανοποιημένοι από την πρόοδο που σημείωσαν.

Advertisement

Και πώς να μην είναι άλλωστε. Δεν ήταν μόνο το ότι οι χρόνοι που σημείωσαν προσέγγισαν πολύ εκείνον του Leclerc στο FP2. Το πιο αισιόδοξο μήνυμα ήταν η απουσία porpoising ενώ οι δύο Mercedes διέσχιζαν την μεγάλη ευθεία της Βαρκελώνης. Η ταλάντωση επανερχόταν βέβαια στις γρήγορες καμπές 3 και 9 κοστίζοντας σε χρόνο στους δύο οδηγούς.

Άρα θα μπορούσαμε να πούμε με σχετική ασφάλεια ότι η Mercedes έκανε σημαντικά βήματα προόδου με τα νέα updates. Ίσως όχι αρκετά ώστε να την φέρουν αμέσως στην κατηγορία των Red Bull-Ferrari. Ικανά όμως για να την βοηθήσουν να αποσπαστεί από το midfield μια και καλή.

Αλλαγές και στο μέσον της κατάταξης.

Στο οποίο μέσον της κατάταξης φαίνεται ότι μπαίνει και η Aston Martin. Το… αντίγραφο της RB18 που έφερε στην Catalunya -και το οποίο προκάλεσε τις έντονες αντιδράσεις της Red Bull- έδειξε να λειτουργεί εξαιρετικά. Ο Vettel ο οποίος την τελευταία στιγμή πήρε και εκείνος το αναβαθμισμένο πακέτο ήταν πολύ ανταγωνιστικός και άνετα εντός δεκάδας.

Advertisement

Στο γκρουπ αυτό θα είναι μεγάλη η μάχη της ομάδας του Lawrence Stroll με τις Alpine και Alpha Tauri. Η Alpine δείχνει προς το παρόν να έχει το επάνω χέρι σε σχέση με τις άλλες δύο ομάδες. Ο Alonso μάλιστα ήταν ταχύτατος και στους γύρους προσομοίωσης qualifying με την soft γόμα. Ερωτηματικό παραμένει η απόδοση της McLaren, όμως.

Οι άνθρωποι της ομάδας δήλωναν αισιόδοξοι για τις αναβαθμίσεις τους στην MCL36. Μάλιστα μιλούσαν για βελτίωση της τάξεως του μισού δευτερολέπτου ανά γύρο. Όμως δεν υπάρχουν αξιόπιστα δεδομένα, ακόμη, για τον ρυθμό της στα μεγάλα stints. Ο Norris τραυμάτισε το μονοθέσιο του σε ένα άτσαλο πέρασμα από τα κερμπ και αυτό του κόστισε σε χρόνο δοκιμών.

Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο είναι η διαφαινόμενη μη χρησιμοποίηση της hard (C1) γόμας. Όλες οι ομάδες δηλώνουν πως τα πιο αποδοτικά ελαστικά είναι τα medium και soft. Αυτό σημαίνει πώς μάλλον πηγαίνουμε σε έναν αγώνα που θα έχει τρεις στάσεις. Ιδίως εάν οι θερμοκρασίες οδοστρώματος την Κυριακή είναι αντίστοιχες με τις χθεσινές.

Καθώς σε λίγη ώρα θα διεξαχθεί το FP3 και οι ομάδες θα αρχίσουν να “ανεβάζουν” τις PU τους θα δούμε μια πιο αντιπροσωπευτική εικόνα της δυναμικής τους. Μέχρι στιγμής η Ferrari προβάλει ως το φαβορί για την pole position. Όμως, η Red Bull φαίνεται να έχει το κάτι παραπάνω σε συνθήκες αγώνα, προς το παρόν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Andretti: Η άλωση του Piranha Club;
F1: Θα παραμείνουν οι Alonso και Vettel το 2023;
F1 GP Βαρκελώνη FP2: Επιμένει ο Leclerc