Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Ιαπωνίας: Προεπισκόπηση

Ελλάδα 4:27
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Ιαπωνίας: Προεπισκόπηση

FORMULA 1

F1 GP Ιαπωνίας: Προεπισκόπηση

FORMULA 1

Λίγο πριν τον 4ο αγώνα του πρωταθλήματος το ερώτημα είναι ένα: Ήταν η νίκη Σάινθ στην Αυστραλία απλώς ένα διάλειμμα από την κυριαρχία Φερστάπεν;

Advertisement
Advertisement

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η Ferrari είχε εξαιρετικό ρυθμό στην Μελβούρνη σε όλη τη διάρκεια του τριημέρου. Ωστόσο το έργο των Σάινθ-Λεκλέρ έγινε πολύ εύκολο έπειτα από την εγκατάλειψη του Φερστάπεν στις αρχές του αγώνα.

Θα μπορέσει, άραγε, η Ferrari να απειλήσει ουσιαστικά τον πανίσχυρο συνδυασμό των Φερστάπεν-Red Bull σε μία πίστα με εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά όπως η Suzuka; Η πανέμορφη ιαπωνική πίστα δεν έχει υπάρξει ιδιαίτερα φιλόξενη για τα κόκκινα μονοθέσια τα τελευταία χρόνια. Η πιο πρόσφατη νίκη οδηγού της Ferrari εκεί ήταν εκείνη του μεγάλου Μίχαελ Σουμάχερ πριν από 20 ολόκληρα χρόνια!

Επιπλέον η χάραξη της διαδρομής ταιριάζει γάντι τόσο στα χαρακτηριστικά της RB20 όσο και στον Φερστάπεν. Ο Ολλανδός θα επιθυμεί όσο τίποτε άλλο να κλείσει γρήγορα την κακή παρένθεση της Αυστραλίας με μία κυριαρχική εμφάνιση στην έδρα της Honda.

Advertisement
Advertisement

Υπενθυμίζουμε ότι εκεί ο Μαξ εξασφάλισε μαθηματικά το 2022 τον τίτλο των οδηγών, ενώ πέρσι η Suzuka υπήρξε το θέατρο της στέψης για την Red Bull! Και μάλιστα με τον εντονότερο ανταγωνισμό να προέρχεται τότε όχι από την Ferrari αλλά από την McLaren.

Τα πορτοκαλί μονοθέσια αναμένονται πολύ ισχυρά στην πρώτη πίστα του προγράμματος που ταιριάζει στα χαρακτηριστικά τους. Θα έχουμε, άραγε, μάχη τριών ομάδων για την κορυφή στην Ιαπωνία;

Χαρακτηριστικά σιρκουί

Σχεδιασμένη από τον Ολλανδό Johannes Hugenholtz, η Suzuka-που άνοιξε της πύλες της το 1962- προοριζόταν από την Honda ως πίστα δοκιμών αλλά και ως εν δυνάμει τοποθεσία διεξαγωγής αγώνων. Η ανισόπεδη 5,807 χιλιομέτρων διαδρομή της έχει το σχήμα του «οκτώ» και περιέχει μερικά από τα πιο όμορφα και δύσκολα σημεία του καλεντάρι.

Advertisement

Αρχίζουμε με το πέρασμα από την ταχύτατη στροφή 1, μέσα από τα εξαιρετικά τεχνικά Esses. Συνεχίζουμε στις δύο Degner περνώντας κάτω από τη γέφυρα. Για το συγκεκριμένο αυτό τμήμα αλλά και συνολικά για έναν γύρο της πίστας αξίζει να δείτε τις pole position του Μίχαελ Σουμάχερ από το 2000 ως το 2002. Κάθε μία από αυτές κατέχει ξεχωριστή θέση στα αριστουργήματα του μεγάλου Γερμανού.

Ακολουθούν το hairpin και η Spoon curve (95 μέτρα, περίπου, ψηλότερα από την πρώτη στροφή) για να φτάσουμε στην πίσω μεγάλη ευθεία. Η ευθεία περνάει επάνω από τις Degner και περιέχει την flat-out, επικίνδυνη 130R.  Ο γύρος τελειώνει με το τεχνικό σικέιν Triangle, θέατρο της πρώτης σύγκρουσης των Prost-Senna το 1989.

Advertisement

Όπως και στο Μονακό, υπάρχει μόνο μία ζώνη DRS, στην κεντρική ευθεία. Aρκετοί οδηγοί έχουν δηλώσει ότι επιθυμούν και δεύτερη ζώνη στην πίσω ευθεία. Η καρό σημαία πέφτει έπειτα από 53 γύρους.

Ελαστικά

Τα πλευρικά φορτία που αναπτύσσονται κατά τις «κολασμένες» αλλαγές διεύθυνσης στη διάρκεια του γύρου καταπονούν τα μηχανικά μέρη αλλά και τα ελαστικά. Για τον λόγο αυτό η Pirelli φέρνει τις C1, C2 και C3 γόμες ως τις soft, medium και hard αντίστοιχα. 

Η τραχιά άσφαλτος συμβάλει και εκείνη στην αυξημένη φθορά των ελαστικών. Έτσι, ως πιο πιθανή στρατηγική προβάλλει εκείνη των δύο στάσεων. Καθώς, όμως, ο αγώνας διεξάγεται φέτος σε διαφορετική εποχή από ότι συνήθως, η πιθανότητα βροχόπτωσης την Κυριακή είναι αρκετά μεγάλη.

Τηλεοπτική κάλυψη

Advertisement

Το τριήμερο θα καλυφθεί τηλεοπτικά από τον ANT1+ και ετεροχρονισμένα από τον ANT1. Είστε έτοιμοι για πρωινό ξύπνημα; Οι ώρες μετάδοσης κάθε περιόδου είναι:

  • Παρασκευή 05/04
    05:30: FP1
    09:00: FP2
  • Σάββατο 06/04
    05:30: FP3
    09:00: Κατατακτήριες δοκιμές
  • Κυριακή 07/04
    08:00: Αγώνας