Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | COTY 2023

Fleet Cars

Διαγωνισμός λεωφορείων: Ποιες εταιρείες πήγαν «τελικό»;

  • Γιώργος Κ. Ανδρής (ga@newsauto.gr)

Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ενέκρινε ποιοι περνούν στην τελική φάση.

Στην τελική φάση πέρασε το ένα από τα τέσσερα τμήματα του διαγωνισμού για την προμήθεια 770 αστικών λεωφορείων από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το οποίο αφορά στα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία 12 μέτρων με ελάχιστη αυτονομία 180 χιλιόμετρων.

Σύμφωνα με το πρακτικό του διαγωνισμού που εγκρίθηκε από τον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών, Γιάννη Ξιφαρά, για το συγκεκριμένο τμήμα του διαγωνισμού, οι δύο εταιρείες που περνούν στην τρίτη και τελική φάση της διαδικασίας είναι η ισπανική Irizar και η κινεζική Yutong Bus. Αντίθετα ο φάκελος της κινεζικής BYD κρίθηκε ανεπαρκής και αποκλείστηκε από τη συνέχεια του διαγωνισμού.

Οι δύο εταιρείες που προκρίθηκαν, θεωρήθηκαν πως έχουν πλήρη φάκελο συμμετοχής και τεχνικής προσφοράς και μάλιστα η βαθμολογία της Yutong Bus ήταν υψηλότερη από την αντίστοιχη της Irizar E-Mobility.

Ωστόσο η τελική απόφαση αναμένεται να ληφθεί από την οικονομική προσφορά που θα καταθέσουν οι δύο εταιρείες οι οποίες αναμένεται να κατατεθούν εντός του Νοεμβρίου.

Πρόκειται για το σημαντικό και πιο υψηλό κοστολογικά, τμήμα του διαγωνισμού καθώς ο προϋπολογισμός του εκτιμάται σε 154,62 εκατ. ευρώ. H προμήθεια για 250 ηλεκτρικά λεωφορεία που θα προμηθευτεί το ελληνικό κράτος θα είναι τα πρώτα που θα κυκλοφορήσουν σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη.

Αναφορικά με τα άλλα τμήματα του διαγωνισμού, βρίσκονται σε εξέλιξη και ίσως εντός των επόμενων ημερών αναμένεται να υπάρξουν ανακοινώσεις.

Να υπενθυμίσουμε ότι ο διαγωνισμός περιλαμβάνει την προμήθεια των 100 αρθρωτών αστικών λεωφορείων 18 μέτρων συμπιεσμένου φυσικού αερίου. Το κόστος τους έχει υπολογιστεί σε 53,32 εκατ. ευρώ. Προσφορά σύμφωνα με πληροφορίες έχει καταθέσει η Iveco.

Επίσης ο διαγωνισμός περιλαμβάνει και την προμήθεια 200 απλών αστικών λεωφορείων 12 μέτρων συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) ύψους 73,16 εκατ. ευρώ. Εδώ συμμετέχουν οι IVECO και η ITA.

To ίδιο και για τα επιπλέον 100 απλά ηλεκτρικά αστικά οχήματα 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 135 χλμ. ύψους 56,26 εκατ. ευρώ. Συμμετέχουν οι IVECO, BYD, IRIZAR, VAN HOOL.

Να θυμίσουμε πως από τον περασμένο Μάιο, ακυρώθηκε το τμήμα του διαγωνισμού για 100 απλά αστικά λεωφορεία 12 μέτρων υβριδικής τεχνολογίας καθώς δεν κατατέθηκε καμία προσφορά. Ο προϋπολογισμός αυτού του τμήματος ήταν 46,12 εκατ. ευρώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πότε έρχονται τα καινούρια «καθαρά» λεωφορεία
Ηλεκτρικά, υδρογόνου και χωρίς οδηγό τα νέα λεωφορεία!
Άχρηστα τα τουρκικά λεωφορεία!

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto