Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | COTY 2023

Cupra 2022

CUPRA Formentor: Κορυφαίοι σπορ κινητήρες με απόδοση έως και 390 ίππους

  • newsautoteam

Το νέο CUPRA Formentor δικαιώνει το σπορ DNA της ισπανικής μάρκας, διαθέτοντας μία πλήρη γκάμα από εξαιρετικούς κινητήρες υψηλών επιδόσεων και εξαιρετικών χαρακτηριστικών λειτουργίας.

Με το νέο Formentor η CUPRA  φέρνει στην αγορά ένα πολύ ξεχωριστό coupe SUV φτιαγμένο για ένα σύγχρονο lifestyle, με μοναδικό σχεδιασμό, τολμηρές γραμμές και μία καινοτόμα αντίληψη για το πως μπορεί να είναι ένα σύγχρονο crossover που συνδυάζει σπορ χαρακτηριστικά οδήγησης με την πρακτικότητα και τους χώρους που απαιτούν οι σύγχρονοι αγοραστές.

Κάτω από το ιδιαίτερα εντυπωσιακό και δυναμικό στις γραμμές του αμάξωμα βρίσκεται ένα πολύ προσεγμένο μηχανολογικό υπόβαθρο, με ένα κορυφαίας στιβαρότητας πλαίσιο, πολύ μελετημένες αναρτήσεις που ισορροπούν εξαιρετικά ανάμεσα στην άνεση και τον σπορ χαρακτήρα και υψηλών προδιαγραφών φρένα.

Εκεί που το Formentor εντυπωσιάζει ακόμα περισσότερο είναι στους κινητήρες του. Όχι μόνο γιατί διαθέτει μερικά από τα πιο εξελιγμένα σύνολα που υπάρχουν σήμερα στην αγορά. Αλλά και γιατί εφοδιάζεται με μία μεγάλη γκάμα εκδόσεων, με διαφορετικά καύσιμα, βενζίνη, πετρέλαιο ακόμα και plug-in υβριδικά.

Συνολικά υπάρχουν επτά διαφορετικές επιλογές έτσι ο αγοραστής να έχει στην διάθεσή του τον κινητήρα και την απόδοση που ταιριάζει περισσότερο στις ανάγκες και το οδηγικό του στιλ.

Στην βάση της γκάμας βρίσκεται ο 1,5 ΤSI με τους 150 ίππους και τα 250 Nm ροπής. Εφοδιάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή επτατάχυτο διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων. Κάνει το 0-100 χλμ/ώρα σε 8,9 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα φθάνει στα 204 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση με βάση το πρότυπο WLTP είναι 6,3 λτ/100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 141 γρ/χλμ.

Mε καύσιμο την βενζίνη υπάρχει και η δίλιτρη έκδοση με τους 190 ίππους και την τετρακίνηση. Κιβώτιο εδώ είναι αποκλειστικά το DSG των 7 σχέσεων και οι επιδόσεις του είναι για το 0-100 χλμ/ώρα σε 7,1 δευτερόλεπτα και η τελική στα 220 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση (WLTP) βρίσκεται στα 7,4 λτ/100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 φθάνουν τα 169 γρ/χλμ.

Με βενζίνη κινείται και η Plug-In υβριδική έκδοση, με κινητήρα 1,4 λίτρων και συνδυαστική ισχύ μαζί με τον ηλεκτροκινητήρα στους 245 ίππους και ροπή στα 400 Nm. Το 0-100 χλμ/ώρα επιτυγχάνεται σε 7 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα βρίσκεται στα 210 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση κατά WLTP είναι 1,4 λτ./100 χλμ, ενώ οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 31-35 γρ/χλμ.

Πιο πάνω στην γκάμα βρίσκεται ο δίλιτρος TSI με τους 245 ίππους και στάνταρ το DSG. Το 0-100 χλμ/ώρα γίνεται σε 6,8 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φθάνει τα 238 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση κατά WLTP είναι 7,5 λτ./100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 φθάνουν τα 170 γρ/χλμ.

Ο ίδιος κινητήρας αλλά με διαφορετικές ρυθμίσεις βρίσκεται και στην έκδοση με απόδοση 310 ίππων, με στάνταρ την τετρακίνηση και το κιβώτιο DSG. Εδώ οι επιδόσεις γίνονται ακόμα πιο σπορ, με το 0-100 χλμ/ώρα να επιτυγχάνεται σε 4,9 δευτερόλεπτα και η τελική να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση φθάνει τα 8,2 λτ/100 χλμ. ενώ οι εκπομπές CO2 είναι στα 186 γρ/χλμ.

Εκτός από τους κινητήρες βενζίνης υπάρχει και έκδοση με τον δίλιτρο TDI των 150 ίππων, σε δικίνητη και τετρακίνητη έκδοση, με μηχανικό ή αυτόματο DSG στην δεύτερη περίπτωση. Οι επιδόσεις είναι στα 8,6 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ/ώρα στην τετρακίνητη έκδοση και η τελική αγγίζει τα 203 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση κατά WLTP βρίσκεται στα 4,7 λτ/100 χλμ, και οι εκπομπές CO2 τα 122 γρ/χλμ.

Η αποκορύφωση της γκάμας έρχεται με το μοντέλο VZ5, το οποίο χρησιμοποιεί ένα από τα καλύτερα μοτέρ της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, τον δοξασμένο στους αγώνες -και όχι μόνο- πεντακύλινδρο του γκρουπ VW. Στην περίπτωση αυτή η ισχύς έχει ανέβει στους 390 ίππους και η ροπή στα 480 Νm.

Οι επιδόσεις αυτής της έκδοσης αγγίζουν τα χωράφια των supercars με το 0-100 χλμ/ώρα να γίνεται σε μόλις 4,2 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα. Η έκδοση αυτή εφοδιάζεται με τη νέα εξελιγμένη τετρακίνηση του γκρουπ που προσδίδει χαρακτηριστικά πισωκίνητης λειτουργίας ενώ εφοδιάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων με ειδική για την περίπτωση ρύθμιση και σπορ φρένα με μεγάλες δαγκάνες και φαρδιά ελαστικά σε ζάντες 20 ιντσών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Cupra Formentor 1.5 TSI
Δοκιμή: Cupra Formentor VZ5
Οδηγούμε στη Βαρκελώνη το κορυφαίο Cupra Formentor VZ5

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto