Πως τα ηλεκτρικά αποκτούν έξτρα άλογα με εύκολο τρόπο;
ΝΕΑΠως τα ηλεκτρικά αποκτούν έξτρα άλογα με εύκολο τρόπο;
ΝΕΑΣτις εποχές των θερμικών κινητήρων τα επιπλέον άλογα κόστιζαν πολύ σε χρόνο και κόπο και με αμφίβολα αποτελέσματα. Στις μέρες των ηλεκτρικών τα πράγματα και σε αυτόν τον τομέα είναι πολύ πιο απλά.
Η εξέλιξη των ενημερώσεων over-the-air που επιτρέπουν στους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων να ανεβάζουν την ισχύ μπορεί να φαίνεται απλή, αλλά το θέμα είναι πολύ πιο σύνθετο και με πολλές επιπλοκές αν δεν ακολουθηθούν κάποιες δικλίδες ασφαλείας.
WHAT CAR
Ειδικότερα, μάρκες όπως η Mercedes, η Tesla και η Polestar έχουν υιοθετήσει αυτή την προσέγγιση, προσφέροντας αναβαθμίσεις ισχύος μέσω απομακρυσμένων ενημερώσεων.
Για παράδειγμα, οι ιδιοκτήτες του Polestar 2 μπορούν να αποκτήσουν επιπλέον 68 ίππους για 1.195 δολάρια. Αλλά πώς ακριβώς εξελίσσεται αυτή η διαδικασία;
Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά οχήματα εσωτερικής καύσης που περιορίζονται από την κατασκευή των κινητήρων, τα EV έχουν τη δυνατότητα να ξεκλειδώσουν επιπλέον ισχύ προσαρμόζοντας τις ρυθμίσεις εντός του μετατροπέα χωρίς να απαιτούνται φυσικές αλλαγές, αν και εντός συγκεκριμένων ορίων.
Οι ρυθμίσεις αυτές σχετίζονται με αλλαγές στην διαχείριση του ρεύματος που φθάνει στον ηλεκτροκινητήρα, οι οποίες οδηγούν εύκολα στην αύξηση της ισχύος.
Ωστόσο, τα ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κίνησης διαθέτουν ένα όριο ασφαλείας που ονομάζεται ονομαστική τιμή συνεχούς ρεύματος, και εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως για παράδειγμα τα συστήματα ψύξης του κάθε αυτοκινήτου.
Για αυτές τις ενημερώσεις over the air, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων διασφαλίζουν σχολαστικά ότι οι θερμικοί περιορισμοί που σχετίζονται με την προσωρινή ενίσχυση του ρεύματος είναι εντός διαχειρίσιμων παραμέτρων.
Ωστόσο, ο τελικός περιορισμός έγκειται στη χημεία της μπαταρίας. Ενώ οι μπαταρίες αυτοκινήτων είναι ικανές να παρέχουν τεράστια ισχύ σε σύντομα διαστήματα, το σύστημα μετάδοσης κίνησης μπορεί να αντιμετωπίσει προκλήσεις λόγω πιθανών αστοχιών εξαρτημάτων υπό πίεση με πολλά περισσότερα άλογα από ότι είχε προβλεφθεί.
Παρά τις προκλήσεις αυτές, οι δυνατότητες για ενημερώσεις over the air που βελτιώνουν την ισχύ παραμένουν σημαντικές καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται.
Όμως οι φυσικές αναβαθμίσεις, ιδίως σε κρίσιμα συστήματα όπως η ψύξη, διατηρούν το προβάδισμα έναντι των βελτιώσεων λογισμικού, παρά την τάση της βιομηχανίας να υποστηρίζει το αντίθετο.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πόσα ηλεκτρικά οχήματα πουλήθηκαν το 2023;
Σχέδιο απόσυρσης για να πάρουν μπροστά οι πωλήσεις των ηλεκτρικών
Τα ηλεκτρικά που άλλαξαν το τοπίο της αυτοκινητοβιομηχανίας