Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Μόδα που θα περάσει οι μεγάλες οθόνες;

Ελλάδα 4:24
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Μόδα που θα περάσει οι μεγάλες οθόνες;

Mobility

Μόδα που θα περάσει οι μεγάλες οθόνες;

Mobility

Δεν είναι η πρώτη, ούτε η τελευταία φορά που βλέπουμε τοποθετήσεις από εταιρείες όπως εκείνες των BMW και VW που καταδεικνύουν το ότι οι μεγάλες οθόνες στα αυτοκίνητα είναι μια «τάση» που θα περάσει.

Advertisement
Advertisement

Στη φετινή έκθεση ηλεκτρονικών CES είχαν διατυπωθεί πολλές και ενδιαφέρουσες απόψεις σχετικά με την κατεύθυνση των πραγμάτων που έχουν να κάνουν με την τεχνολογία στα αυτοκίνητα.

Δεν έχει περάσει και πολύς καιρός από τότε που η VW έδωσε το στίγμα της επαναφοράς φυσικών διακοπτών στα αυτοκίνητα, που σημαίνει πως οι «ψηφιακές επιφάνειες» πάνω σε οθόνες αφής, θα δώσουν τη θέση τους σε παραδοσιακές λύσεις. Περίπου ως συνέχεια αυτής της διατύπωσης, έρχεται και η τοποθέτηση του CEO της BMW, Oliver Zipse, που κοντολογίς μας λέει πως οι μεγάλες οθόνες θα «εξαφανιστούν μέσα στα επόμενα 10 χρόνια».

Η BMW που στις αρχές του χρόνου παρουσίασε στο Λας Βέγκας το πρωτότυπο i Vision Dee, το οποίο λειτουργεί ως τεχνολογική προεπισκόπηση των ηλεκτρικών οχημάτων επόμενης γενιάς της μάρκας, έδειξε πως βλέπει το μέλλον. Μεταξύ των νέων εφαρμογών που ξεχωρίζουν στο αυτοκίνητο είναι το ότι το παρμπρίζ παίζει το ρόλο της τεράστιας οθόνης πάνω στην οποία προβάλλονται πληροφορίες.

Advertisement
Advertisement

Μάλιστα, καθώς όλο το πλάτος του παρμπρίζ είναι διαθέσιμο για προβολή πληροφοριών, δεν υπάρχει απολύτως καμία ανάγκη διάθεσης άλλης επιφάνειας από το ταμπλό για την προβολή πληροφοριών. Βάσει αυτής της εικόνας, ο Oliver Zipse είχε πει ότι είναι «απόλυτα πεπεισμένος» πως οι μεγάλες οθόνες στην κεντρική κονσόλα θα εξαφανιστούν σύντομα.

Φυσικά, η δήλωση περί «10 ετών» είναι μάλλον τολμηρή μια και δεν είναι όλες οι αγορές έτοιμες για να υιοθετήσουν μια τέτοια τεχνολογία που θα επιτρέπει στις αυτοκινητοβιομηχανίες να καταργήσουν τόσο σύντομα τις οθόνες. Όπως είναι φυσικό, η αναζήτηση της «επόμενης ημέρας» από τις εταιρείες, μας έχει δώσει πολλές και ενδιαφέρουσες εναλλακτικές.

Advertisement

Δεν είναι απίθανο να αρχίσουμε να βλέπουμε όλο και περισσότερους νεωτερισμούς στο συγκεκριμένο τομέα, με τις προτάσεις που έχουμε δει στα πρωτότυπα εταιρειών όπως είναι η Hyundai, η Volvo και άλλες, να κερδίζουν έδαφος. Για παράδειγμα, μια διάταξη με τον ψηφιακό πίνακα των οργάνων πάνω στο τιμόνι, θα μπορούσε να είναι ένα δείγμα εξέλιξης του είδους ή η διαμόρφωση του ταμπλό έτσι ώστε πάνω του να προβάλλονται τρισδιάστατες απεικονίσεις, με τη χρήση της ρεαλιστικής απεικόνισης που εξασφαλίζει η εικονική πραγματικότητα.

Advertisement

Αυτό που μένει από όλα τα παραπάνω, είναι πως το μέλλον αναμφίβολα θα έχει τελείως διαφορετική εικόνα από αυτή που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε ως «σύγχρονη» στα καινούργια αυτοκίνητα. Ωστόσο, μένει να δούμε ποια θα είναι η τάση που θα επικρατήσει και θα πάει τη σχεδίαση της καμπίνας των αυτοκινήτων, στο μέλλον με τον πιο αποδοτικό και ασφαλή τρόπο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ηλεκτρική η επόμενη BMW X3 M;
Maserati: Η γρήγορη φόρτιση κάνει κακό στη σπορ οδήγηση!
Peugeot: Καταιγισμός νέων ηλεκτρικών μοντέλων

Advertisement