Πόσες χώρες στην Ευρώπη δεν έχουν κίνητρα για EVs;
ΝΕΑΠόσες χώρες στην Ευρώπη δεν έχουν κίνητρα για EVs;
ΝΕΑΜε την ηλεκτροκίνηση να εξαπλώνεται μήνα με τον μήνα στην αγορά αυτοκινήτου της Γηραιάς Ηπείρου, οι κυβερνήσεις των χωρών της έχουν θεσπίσει αντίστοιχα προγράμματα ως κίνητρο για την απόκτηση τέτοιων οχημάτων. Αυτό ισχύει για όλες, όμως;
Ως γνωστόν, ο Σύνδεσμός Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων («ACEA») στηρίζει την ηλεκτροκίνηση, ωστόσο τα στελέχη του έχουν ζητήσει από την «Κομισιόν» να ακολουθήσει μια πιο πραγματιστική πολιτική αναφορικά με τα θεσπισμένα όρια για τη μείωση διοξειδίου του άνθρακα.
WHAT CAR
Βάσει των στατιστικών στοιχείων που έχει συλλέξει ο Σύνδεσμος, η πλειονότητα των 27 χωρών μελών τής Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν θεσπίσει νομοθεσία η οποία δίνει οικονομικά ή και φορολογικά κίνητρα στους ενδιαφερόμενους να αποκτήσουν ένα καινούργιο αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα σε μικρότερη τιμή από την αρχική ενδεικτική καθενός από αυτά. Επίσης, δίνονται κίνητρα και για τη δημιουργία των κατάλληλων υποδομών.
Βάσει των στοιχείων, πλέον οι 21 από τις 27 χώρες μέλη της Ε.Ε. εφαρμόζουν ουσιαστική πολιτική για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Σε σχέση με το 2021, τέσσερα κράτη αποφάσισαν και εφάρμοσαν αντίστοιχη νομοθεσία εντός της χρονιάς που διανύουμε. Σύμφωνα με τον «ACEA», οι χώρες που δεν έχουν θεσπίσει επίσημα ακόμα κάποια τέτοια κίνητρα (αλλά ανήκουν στην Ε.Ε.) είναι η Βουλγαρία, η Δανία, η Εσθονία, η Λιθουανία, η Μάλτα και η Σλοβακία.
Από αυτά τα έξι κράτη, η Βουλγαρία παρέχει μόνο εξαίρεση φόρου για την αγορά ενός οχήματος αυτής της τεχνολογίας, ενώ η Δανία προσφέρει στους υποψήφιους αγοραστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων απλώς ένα μίνιμουμ εκπτώσεων για την αγορά και χρήση τους.
Εδώ μπορούμε να δούμε αναλυτικά τα κίνητρα που παρέχει η κυβέρνηση κάθε χώρας μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Γιατί τα υπέρβαρα ηλεκτρικά είναι πιο επικίνδυνα;
Ξεχάστε τα σχέδια βιώσιμης αστικής κινητικότητας χωρίς e-Vans!
Ποια νέα συστήματα θα είναι στάνταρ στα αυτοκίνητά μας;