Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Hyundai Bayon 1.2 MPI

Ελλάδα 18:27
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Hyundai Bayon 1.2 MPI

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Hyundai Bayon 1.2 MPI

ΔΟΚΙΜΕΣ

Με την παρουσίαση του Bayon, η Hyundai, στοχεύει την προσιτή και δημοφιλή κατηγορία των compact SUV, με ένα αυτοκίνητο που αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη σε όλα τα επίπεδα, ακόμα και από την αρχική έκδοση με τον 1.200άρη κινητήρα των 84 ίππων.

Advertisement
Advertisement

Το αστικό crossover (κατηγορίας Β) της Hyundai, είναι (σύμφωνα με τους Κορεάτες) ειδικά σχεδιασμένο για την Ευρώπη.

Ξεχωρίζει, γιατί έχει ιδιαίτερο στυλ και νεανική αισθητική που του δίνουν μία ξεχωριστή παρουσία στο δρόμο. Έχει ευρύχωρο εσωτερικό, πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό. Είναι οικονομικό και έχει πολυάριθμα συστήματα ασφάλειας και συνδεσιμότητας.

Η γκάμα του είναι σε θέση να καλύψει πλήρως όσους ενδιαφέρονται για ένα crossover, καθώς περιλαμβάνει κινητήρες με ή χωρίς υβριδικό σύστημα (1.0 T-GDi, 1.0 T-GDi, 1.2 MPi) με ισχύ 120, 100 και 84 ίππων, με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων ή αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.

Advertisement
Advertisement

«Sensuous Sportiness» σχήμα

Τι σημαίνει αυτό; Έτσι ονομάζει η κορεατική εταιρία τη νέα σχεδίαση του Bayon που συμβαδίζει με το νέο μοτίβο «Sensuous Sportiness» και που δίνει μια ξεχωριστή νότα στο αμάξωμα από όποια γωνία και αν το παρατηρήσεις.

Συγκεκριμένα, τα χαρακτηριστικά, που το κάνουν διαφορετικό, είναι τα πολύ λεπτά ψηλά τοποθετημένα φώτα ημέρας LED, οι πιο χαμηλά τοποθετημένοι προβολείς, ο μυώδης προφυλακτήρας και η μεγάλη μάσκα μπροστά. Πίσω θα παρατηρήσετε, τα τοποθετημένα στις άκρες φώτα, που συνδέονται με μια λεπτή κόκκινη γραμμή.

Advertisement

Αν και crossover το Hyundai Bayon δίνει μία εκτός δρόμου εικόνα του ενισχύουν οι «ποδιές», τα μαύρα πλαστικά τμήματα, οι ράγες οροφής, όπως και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 165 χιλιοστών. Βέβαια τα παραπάνω βοηθούν, εκτός από την εμφάνιση, την κίνηση εκτός δρόμου και βελτιώνει την ορατότητα.

Ευρύχωρο και πρακτικό εσωτερικό

Advertisement

Περνώντας στο εσωτερικό του Bayon, η εικόνα είναι γνώριμη. Βλέπετε προέρχεται αυτούσιο από το νέο i20. Το βλέμμα επικεντρώνεται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων με διαγώνιο 10,25 ιντσών, ο οποίος προσφέρεται στάνταρ από τη μεσαία έκδοση εξοπλισμού. Το ίδιο ισχύει και για την οθόνη αφής των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων.

Από πλευράς εμφάνισης και κατασκευής, τα σκληρά, συμπαγή πλαστικά είναι καλά συναρμολογημένα, δεν ακούγονται τριγμοί, ακόμα και σε γεμάτα ανωμαλίες οδοστρώματα, ενώ δείχνουν όμορφα, όμως στην αφή θέλαμε να είναι πιο μαλακά ιδιαίτερα στα σημεία που ερχόμαστε σε επαφή μαζί τους.

Advertisement

Πίσω από το τιμόνι του Bayon o οδηγός θα νιώσει ιδιαίτερα βολικά ρυθμίζοντας γρήγορα και εύκολα την επιθυμητή θέση. Τα καθίσματα έχουν καλή άνεση και ταυτόχρονα δεν είναι σκληρά για να κουράζουν. Όσο για τους πίσω επιβάτες οι χώροι είναι πολύ καλοί για τα δεδομένα της κατηγορίας και τηρουμένων των διαστάσεων του αμαξώματος.

Συγκεκριμένα, στο πίσω κάθισμα θα χωρέσουν δύο ενήλικα άτομα και ένα παιδί χωρίς πολλές υποχωρήσεις στην άνεση, με αρκετό χώρο, για τα πόδια και το κεφάλι.

Το πορτμπαγκάζ των 411 λίτρων είναι μεγάλο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο. Διαθέτει επίσης το πολύ βολικό σύστημα που επιτρέπει την τοποθέτηση της εταζέρας στην πλάτη του πίσω καθίσματος, αν χρειαστεί να αφαιρεθεί για να χωρέσει ένα μεγάλο αντικείμενο.

Οικονομικό και… ζωηρό

Δεν είναι τρικύλινδρο, δεν είναι turbo και δεν έχει βοήθεια από υβριδική τεχνολογία, (μπαταρία ηλεκτροκινητήρα. Ο 1.200άρης βενζινοκινητήρας είναι ο μόνος στην γκάμα του Bayon που έχει τέσσερις κυλίνδρους και καταφέρνει να αποδίδει 84 ίππους και 118 Nm ροπής.

Την ενίσχυση/ βοήθεια του κινητήρα έχει αναλάβει ένα χειροκίνητο (και εύχρηστο) κιβώτιο 5 ταχυτήτων με σχετικά «κοντή» κλιμάκωση. Αυτό ενισχύει την αίσθηση, της επιτάχυνσης και την ελαστικότητα που δείχνει το κινητήριο σύνολο από τις χαμηλές στροφές.

Αυτό σημαίνει πως στην πόλη και σε χαμηλές ταχύτητες ο οδηγός μπορεί να κινείται  σχετικά σβέλτα αλλά να αλλάζει πιο συχνά σχέση στο κιβώτιο καταφέρνοντας να μειώσει την κατανάλωση. Όμως σε ανοιχτές διαδρομές, οι «κοντές» σχέσεις την επιβαρύνουν (την κατανάλωση) με αποτέλεσμα οι υψηλές σ.α.λ. να ανεβάζουν την ένταση κατά συνέπεια τον θόρυβο του κινητήρα. Ευτυχώς, το Bayon έχει πολύ καλή ηχομόνωση αλλά ειδικά για το ταξίδι η 5η σχέση θα μπορούσε να είναι μακρύτερη. Η Hyundai ανακοινώνει μεικτή κατανάλωση 5,5 λτ./100 χλμ. Στην δοκιμή μας ο υπολογιστής κατανάλωσης έδειξε 6,7 λτ./100 χλμ.

Άνετο και ασφαλές

Στόχος του Bayon είναι να προσφέρει άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις μέσα και έξω από την πόλη και χάρη στην πολύ καλή ρύθμιση της ανάρτησης το αποτέλεσμα κάνει τους επιβαίνοντες να νιώθουν άνετα και ευχάριστα.

Στην πόλη είναι οι compact διαστάσεις του που δείχνουν την ευελιξία του και βοηθούν στο παρκάρισμα. Στους ανοιχτούς δρόμους είναι το πλαίσιο και η καλοκουρδισμένη ανάρτηση που δίνουν συμπαγή αίσθηση και πολύ καλή ποιότητα κύλισης.

Οδηγώντας το Bayon στον αυτοκινητόδρομο, θα το βρείτε σταθερό και ήσυχο μέχρι τα 120 χιλιόμετρα ανά ώρα. Βέβαια θα θέλαμε μία έκτη ταχύτητα που θα είναι μακριά για τα ταξίδια, εκεί αντιλαμβάνεστε πως δεν έχει τη ροπή και τη δύναμη ενός turbo, αλλά αργό δεν είναι. Όμως δεν είναι μόνο η πόλη και ο αυτοκινητόδρομος.

Το Hyundai Bayon, θα συνεχίσει, να σας εμπνέει ασφάλεια και σε πιο απαιτητικές διαδρομές. Όπως οι επαρχιακοί δρόμοι με στροφές. Εκεί το αστικό Crossover έχει στοιχεία hatchback στην συμπεριφορά του  Έχει σχετικά μικρές κλίσεις αμαξώματος όταν στρίβει, πατάει με σιγουριά στην ευθεία και σε οποιαδήποτε απόκλιση από την προβλεπόμενη τροχιά του αναλαμβάνουν δράση τα ηλεκτρονικά συστήματα. Σύμμαχος του οδηγού είναι και τα αποτελεσματικά φρένα με τους δίσκους και στους πίσω τροχούς.

Όσο για την ασφάλεια, τα ηλεκτρονικά συστήματα φροντίζουν (σχεδόν) τα πάντα  το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης της λωρίδας (με δυνατότητα απενεργοποίησης) επεμβαίνει στο τιμόνι και επαναφέρει το Bayon στην σωστή πορεία. Σε συνδυασμό με την αυτόνομη πέδηση, την αναγνώριση οδικών σημάτων και διάφορα άλλα ηλεκτρονικά συστήματα, ο οδηγός έχει κάθε λόγο να νιώθει ασφάλεια και εμπιστοσύνη πίσω από το τιμόνι του Bayon.

Συμπέρασμα
Σχήμα χώροι (για επιβάτες και αποσκευές) πρακτικότητα, εξοπλισμός, άνεση, ποιότητα κατασκευής, κατανάλωση και ασφάλεια κάνουν το Bayon μία πολύ καλή επιλογή στην κατηγορία «B» των Crossover.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Hyundai Bayon 1.2 MPI 84 HP
Κινητήρας: 1.197cc
Ισχύς: 84 ps/ 6.000rpm
Ροπή: 117,6 Nm/4.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 13,5 sec
Τελική ταχύτητα: 165 km/h
Μεικτή κατανάλωση5,5 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Μεικτή κατανάλωση: 6,7 l/100 km (τιμή δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 124 gr/km
Βάρος: 1155 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4180/1775/1.500mm
Μεταξόνιο: 2580 mm
Χώρος αποσκευών: 835
Τιμή: από 16.190 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Hyundai Bayon 1.0Τ 100 PS MT6
Συγκριτική δοκιμή: Hyundai Bayon 1.0T 100 PS vs VW T-Cross 1.0 TSI 110 PS DSG7
Οικογενειακά SUV που δεν απαιτούν μια περιουσία