Live Κίνηση
Περισσότερα
VW ID

VW ID.3. Τεχνική υπεροχή σε όλα τα επίπεδα

Ελλάδα 17:34
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

VW ID.3. Τεχνική υπεροχή σε όλα τα επίπεδα

VW ID

VW ID.3. Τεχνική υπεροχή σε όλα τα επίπεδα

VW ID

Το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της γερμανικής μάρκας είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά διακρινόμενο για τη μεγάλη αυτονομία, τον δυναμισμό και τις προηγμένες τεχνολογίες.

Advertisement
Advertisement

Διαθέσιμο στην ελληνική αγορά είναι το Volkswagen ID.3, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της γερμανικής μάρκας που βασίζεται στη μεταβλητή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB).

Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο εκδόσεις, την Pro Performance και την Pro S. Η διαφορά βρίσκεται στην χωρητικότητα της μπαταρίας του κάθε μοντέλου.

Στο Performance η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει διαθέσιμη χωρητικότητα  58 kwh, κάτι που μεταφράζεται σε αυτονομία 426 χλμ. ( κατά WLTP ) για κάθε πλήρη φόρτιση. Ο ηλεκτροκινητήτας PSM (σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη)  αποδίδει ισχύ 204 PS και ροπή 310 Nm , επιταχύνοντας  το αυτοκίνητο από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 7,7 δευτερόλεπτα και η κατανάλωση (κατά NEDC) είναι από 15,4 έως 14,5 kwh ανά 100 χιλιόμετρα. Μιά βασικότερη έκδοση με ηλεκτροκινητήρα ισχύος 146 PS θα ακολουθήσει λίγο μετά το  λανσάρισμα.

Advertisement
Advertisement

Οι αντίστοιχες τιμές για την έκδοση S , με τον ίδιο ηλεκτροκινητήρα, είναι : χωρητικότητα  77 kwh,  που δίνει ανώτατη αυτονομία 549 χλμ. ( κατά WLTP) -για κάθε πλήρη φόρτιση- υπεραρκετή για πολύ μεγαλύτερα ταξίδια. Η επιτάχυνση   0- 100 χλμ./ώρα είναι 7,9 δεύτερα και η κατανάλωση ( κατά NEDC) από 14,1 έως 13,5 kwh ανά 100 χιλιόμετρα.

Κινητήρας και κίνηση πίσω

Advertisement

Σε όλα τα μοντέλα ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος πίσω και κινεί τους πίσω τροχούς , γυρνώντας έτσι τη VW στις ρίζες της, την εποχή του σκαραβαίου (πίσω μοτέρ πίσω κίνηση). Το ηλεκτρικό μοτέρ ανεβάζει 16.000 σ.α.λ. και βρίσκεται πάνω και λίγο εμπρός από τον πίσω άξονα ανάμεσα στους πίσω τροχούς. Μεταφέρει την ροπή του σε ένα αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης με ενσωματωμένο διαφορικό. Η κίνηση και η λειτουργία του μοτέρ είναι τόσο αθόρυβη που δύσκολα ακούγεται κάτι στο περιβάλλον. Για το λόγο αυτό ένα εξωτερικό ηχείο εκπέμπει συνθετικό (ηλεκτρονικό) ήχο που θυμίζει θερμικό κινητήρα μέχρι τα 30 χλμ./ώρα, για να προειδοποιεί τους πεζούς.

Το σημαντικότερο από τα πολλά δυνατά σημεία του PSM ηλεκτροκινητήρα του ID.3 είναι η υψηλή αποδοτικότητά του η οποία είναι αρκετά πάνω από 90%  κάτω από όλες τις οδηγικές συνθήκες.

Advertisement

Η VW χρησιμοποιεί καινοτόμες τεχνολογίες στην κατασκευή του κινητήρα, όπως τα επίπεδα προσχηματισμένα πηνία χαλκού που είναι τοποθετημένα το ένα μέσα στο άλλο , έτσι ώστε να παράγονται σε μεγάλες ποσότητες και παράλληλα να εξοικονομούν πολύ χώρο στον στάτορα του κινητήρα. Ο κινητήρας του ID.3 είναι εξαιρετικά συμπαγής , και συγκριτικά ελαφρύτερος. Το μπλοκ του κινητήρα μαζί με το αυτόματο κιβώτιο και τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου ζυγίζουν λιγότερο από 90 κιλά.

Επίσης αξιοσημείωτη είναι η δυνατότητα που παρέχουν τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου και ισχύος , έτσι ώστε να μετατρέπεται το συνεχές ρεύμα της μπαταρίας σε τριφασικό εναλλασσόμενο ρεύμα για την κίνηση του ηλεκτροκινητήρα και το αντίστροφο , δηλαδή τη μετατροπή του τριφασικού εναλλασσόμενου ρεύματος του κινητήρα κατά την ανάκτηση ενέργειας (φρενάρισμα, ρολάρισμα) σε συνεχές ρεύμα για τη φόρτιση της μπαταρίας.

Advertisement

Ανάκτηση ενέργειας έως 0,3 g

Ο οδηγός επιλέγει με τον διακόπτη rocker ( στα δεξιά του ψηφιακού πίνακα οργάνων) αν θέλει ανάκτηση ενέργειας μόλις αφήσει το πεντάλ του «γκαζιού» ή όχι. Στη θέση D (Drive),όταν αφήσουμε το γκάζι το αυτοκίνητο ρολάρει ελεύθερα, το ηλεκτρικό μοτέρ δεν τροφοδοτείται με ρεύμα και «γυρίζει» και αυτό ελεύθερα. Στη θέση Β (Brake) ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί σαν γεννήτρια κατά το “άφημα” του γκαζιού ή κατά το φρενάρισμα και επιστρέφει την ανακτούμενη ενέργεια πίσω στην μπαταρία. Δηλαδή ο σ’ αυτή τη θέση ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί και σαν φρένο με δύναμη επιβράδυνσης έως -0,3 g, το οποίο καλύπτει τις περισσότερες καθημερινές καταστάσεις φρεναρίσματος. Τα υδραυλικά φρένα των τροχών ενεργοποιούνται συμπληρωματικά μόνο όταν χρειαστεί δυνατότερο φρενάρισμα και η εμπλοκή τους (σχεδόν ποτέ) δεν γίνεται αντιληπτή.

Χαμηλό κέντρο βάρους για σπορτιφ οδηγική συμπεριφορά

Η πίσω κίνηση και οι ρυθμίσεις του ID.3 δημιουργούν ιδανικές προϋποθέσεις για σπορτίφ οδηγικό χαρακτήρα. Η μεγάλη υψηλής ισχύος μπαταρία είναι τοποθετημένη ακριβώς ανάμεσα στους δύο άξονες, στο χαμηλότερο σημείο του αυτοκινήτου, και γι’ αυτό η κατανομή βάρους πλησιάζει το ιδανικό 50:50 και ταυτόχρονα το κέντρο  βάρους είναι ιδιαίτερα χαμηλά κοντά στην άσφαλτο, σε όλες τις εκδόσεις. Η ανάρτηση του ID.3 αποτελείται από γόνατα McPherson στον εμπρός άξονα, και σοφιστικέ διάταξη πενταπλών συνδέσμων στον πίσω. Παρά τους τροχούς μεγάλης διαμέτρου, που απαιτούν και αντίστοιχο χώρο στους θόλους των τροχών, ο κύκλος στροφής έχει διάμετρο μόλις 10,2 μέτρα. Όλα ,μπορούν να, κάνουν το ID.3 ένα σπορ αυτοκίνητο.

Πακέτο SportPlus

Με αυτό το πακέτο ο πελάτης έχει στη διάθεσή του προοδευτικό έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος ( DCC ), με τη χρήση πλήρως ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενων αναρτήσεων. Το DCC είναι συνδεδεμένο με τα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης , που είναι τα ECO, Comfort και Individual. Η επιλογή προγράμματος γίνεται μέσα από την μεγάλη κεντρική οθόνη αφής και προσαρμόζει ανάλογα την απόκριση του ηλεκτροκινητήρα, των αναρτήσεων και του συστήματος διεύθυνσης.

Αυτό προσφέρει μια μεγάλη γκάμα οδηγικών προφίλ, δίνοντας ρυθμίσεις για πολύ μεγάλη άνεση έως και πολύ ακριβές σπορ στήσιμο, με πολλά ενδιάμεσα προφίλ. Το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης συμπεριλαμβάνεται στο πακέτο “Plus και κάνει το τιμόνι προοδευτικά πιο άμεσο όσο μεγαλώνει η γωνία περιστροφής του.

Αν ο οδηγός το επιθυμεί, το ID.3 θα στρίψει πολύ γρήγορα ενώ θα παραμείνει ακλόνητο στην τροχιά του με ουδέτερη συμπεριφορά, χάρη στις δυνατότητες που του χαρίζουν οι ενεργές , δυναμικές και άψογες ρυθμίσεις του. Το σύστημα ,επίσης, καθορίζει και την συνδυαστική λειτουργία κλειδώματος του ηλεκτρονικού διαφορικού XDS και την ελεγχόμενη απόσβεση και επαναφορά των αναρτήσεων σε κάθε πιθανή κατάσταση ώστε να εξασφαλίσει την καλύτερη δυνατή πλευρική πρόσφυση και άρα να προσφέρει την μέγιστη δυνατή οδηγική ασφάλεια.

Διαβάστε επίσης:

newsautoEXECUTIVE: Νέο VW ID.3 1st Edition

Το VW ID.3 είναι πλήρως εξοπλισμένο

Το VW ID.3 δεν επιβαρύνει το περιβάλλον