Live Κίνηση
Περισσότερα
Volvo

Volvo: Συνώνυμο με τη λέξη ασφάλεια

Ελλάδα 0:56
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Volvo: Συνώνυμο με τη λέξη ασφάλεια

Volvo

Volvo: Συνώνυμο με τη λέξη ασφάλεια

Volvo

Η ασφάλεια ήταν πάντα η υπ’ αριθμόν ένα προτεραιότητα για τη Volvo. Θεμελιώδης στόχος της σουηδικής εταιρείας ανέκαθεν ήταν κανείς επιβάτης ενός νέου μοντέλου της να μη τραυματίζεται σοβαρά, πόσω μάλλον να χάνει τη ζωή του.

Advertisement
Advertisement

Στο πλαίσιο αυτό, από τα τέλη της δεκαετίας του 60’, η Volvo έχει εφεύρει μερικά από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά στην ιστορία της ασφάλειας των αυτοκινήτων. Αυτά θωρακίζουν όχι μόνο τον οδηγό και τους επιβάτες, αλλά και τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου, συμπεριλαμβανομένων των πεζών.

Ακολουθούν κάποιες από τις καινοτομίες της Volvo, οι οποίες κατέστησαν το όνομά της σε συνώνυμο της λέξης ασφάλειας:

1959 – Ζώνη ασφαλείας τριών σημείων

Advertisement
Advertisement

Ίσως υπάρχουν λίγοι άντρες στον πλανήτη που έχουν σώσει τόσες ζωές όσες ο μηχανικός της Volvo Nils Bohlin – εισήγαγε τις ζώνες ασφαλείας τριών σημείων στο μοντέλο παραγωγής PV544. Από τότε, εκτιμάται ότι έχουν σωθεί πάνω από ένα εκατομμύριο ζωές ως αποτέλεσμα της παραίτησης της Volvo Cars από τα δικαιώματα ευρεσιτεχνίας της, ώστε όλοι να μπορούν να επωφεληθούν.

1972 – Παιδικό κάθισμα στραμμένο προς τα πίσω

Advertisement

Θυμάστε τις πρώτες εικόνες αστροναυτών που ξαπλώνουν με την πλάτη τους κατά την απογείωση για να εξισορροπήσουν τη δύναμη στο σώμα τους; Λοιπόν, αυτή ήταν η βασική αρχή πίσω από τα αντεστραμμένα παιδικά καθίσματα – ακόμη μία πρωτιά στην αυτοκινητοβιομηχανία.

1978 – Το βοηθητικό παιδικό κάθισμα (booster)

Advertisement

Η Volvo εφηύρε το πρώτο βοηθητικό παιδικό κάθισμα (booster) στον κόσμο για τη σωστή τοποθέτηση ζώνης, το οποίο επέτρεψε σε παιδιά από 4 ετών να ταξιδεύουν στραμμένα προς τα εμπρός, με αυξημένη προστασία και άνεση.

1990 – Το πρώτο ενσωματωμένο βοηθητικό παιδικό κάθισμα (booster) στον κόσμο

Advertisement

Η παρουσίαση του πρώτου ενσωματωμένου παιδικού καθίσματος (booster) ήταν ένα ακόμη τεράστιο βήμα προς τα εμπρός για την ασφάλεια των παιδιών. Εκτός από το πλεονέκτημα της αυξημένης ασφάλειας και άνεσης, το ενσωματωμένο βοηθητικό παιδικό κάθισμα παρέχει επίσης καλύτερη θέση για το παιδί, επιτρέποντάς του να κοιτάζει έξω από τα παράθυρα.

1991 – Σύστημα προστασίας από πλευρικές συγκρούσεις (SIPS)

Ακόμη ένα ορόσημο στην ασφάλεια τέθηκε με το Σύστημα προστασίας από πλευρικές συγκρούσεις (SIPS). Αυτό ήταν αναπόσπαστο μέρος του σχεδιασμού του αυτοκινήτου και περιελάμβανε μια πολύ ισχυρή δομή και υλικά απορρόφησης ενέργειας στο εσωτερικό, ένα εγκάρσιο μέλος στο πάτωμα, καθώς και ενισχυμένα καθίσματα. Το 1994 το συνοδεύτηκε από  ακόμη μία παγκόσμια πρωτιά: πλευρικούς αερόσακους.

1998 – Σύστημα προστασίας από τραυματισμούς στον αυχένα Whiplash (WHIPS)

Οι τραυματισμοί στον αυχένα είναι οι συχνότεροι τραυματισμοί σε συγκρούσεις αυτοκινήτων και μπορεί να οδηγήσουν σε μακροχρόνιο πόνο και αναπηρίες. Το WHIPS παρέχει ομοιόμορφη υποστήριξη και απορρόφηση ενέργειας στο πίσω μέρος και μετριάζει τις κρούσεις χάρη σε ένα έξυπνο σχεδιασμό καθίσματος και προσκέφαλου. Το αποτέλεσμα είναι η μείωση στο μισό του κινδύνου μακροχρόνιων ιατρικών προβλημάτων.

1998 – Αερόσακοι τύπου κουρτίνας

Ο αερόσακος τύπου κουρτίνας ήταν ένα ακόμη άλμα προς τα εμπρός για την ασφάλεια από τη Volvo Cars. Ο αερόσακος είναι κρυμμένος στη γραμμή της οροφής και φουσκώνει γρήγορα για να προστατέψει το κεφάλι του επιβάτη κατά τη διάρκεια ενός σεναρίου πλευρικής σύγκρουσης ή ανατροπής. Ήταν το πρώτο σύστημα αερόσακων που προσέφερε βελτιωμένη προστασία τόσο στους εμπρός όσο και στους πίσω επιβάτες.

2002 – Σύστημα προστασίας από ανατροπή (ROPS)

Με την αυξανόμενη δημοτικότητα των SUV, η Volvo εκτίμησε πως ήρθε η ώρα να παρουσιαστεί η επόμενη καινοτομία στον τομέα της ασφάλειας – προστασία από ανατροπή.  Το πρόβλημα αντιμετωπίστηκε από δύο κατευθύνσεις. Πρώτον, βελτιώθηκε η σταθερότητα των SUV με ένα εξελιγμένο ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας και, δεύτερον, βελτιώθηκε η σχεδίαση και η δομή του αμαξώματος για την καλύτερη προστασία των επιβατών σε περίπτωση ανατροπής.

2003 – Σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων BLIS (Blind Spot Information System )

Όταν οι οδηγοί αλλάζουν λωρίδες, η απροσεξία μιας στιγμής μπορεί να έχει καταστροφικές συνέπειες εάν ο οδηγός δεν έχει εντοπίσει ένα άλλο αυτοκίνητο που κινείται στο τυφλό σημείο. Αποφασίστηκε λοιπόν πως τα αυτοκίνητα θα βοηθούν επίσης να δοθεί προσοχή και σε αυτές τις περιπτώσεις. Το σύστημα BLIS χρησιμοποιεί κάμερες ή ραντάρ για την ανίχνευση οχημάτων δίπλα και πίσω από το Volvo. Όταν ένα αυτοκίνητο εισέρχεται στην περιοχή των τυφλών σημείων, ανάβει μια προειδοποιητική λυχνία κοντά στον εξωτερικό καθρέφτη, δίνοντας στον οδηγό περισσότερο χρόνο για να αντιδράσει.

2008 – City Safety

Ξεκινώντας με την πρώτη γενιά Volvo XC60, παρουσιάστηκε το αυτόνομο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης City Safety ως βασικό εξοπλισμό σε όλα τα νέα αυτοκίνητα. Το σύστημα περιλάμβανε ανίχνευση μέσω laser και αναπτύχθηκε για να μειώσει τον κίνδυνο και τις συνέπειες των συγκρούσεων σε προπορευόμενο όχημα σε ταχύτητες έως και 30 km/h.

2010 – Ανίχνευση πεζών με πλήρως αυτόματο φρενάρισμα

Στόχος της Volvo ήταν οι καινοτομίες της στην ασφάλεια να ωφελούν επίσης τους ανθρώπους που βρίσκονται έξω από τα αυτοκίνητά μας. Έτσι, έχει αναπτύξει ένα σύστημα με ραντάρ και κάμερες το οποίο έχει σχεδιαστεί για να προειδοποιεί τον οδηγό εάν κάποιος μπαίνει μπροστά στο αυτοκίνητο και στη συνέχεια να φρενάρει αυτόματα εάν ο οδηγός δεν το κάνει.

2014 – Run-off Road Protection

Η Volvo ήταν η πρωτοπόρος στις δοκιμές για ατυχήματα από εκτροπή εκτός δρόμου – τα οποία είναι συχνά αποτέλεσμα κόπωσης, κακών καιρικών συνθηκών ή έλλειψης προσοχής του οδηγού. Η Volvo εστίασε στο να παραμένουν οι επιβάτες σταθερά στη θέση τους, σφίγγοντας τη ζώνη ασφαλείας και εισάγοντας μοναδικές λειτουργίες απορρόφησης ενέργειας στα καθίσματα για τον μετριασμό του κινδύνου τραυματισμών της σπονδυλικής στήλης.

2016 – Connected safety

Η Volvo Cars ορίζει έναν εντελώς νέο τύπο συστήματος οδικής ασφάλειας σε έναν κόσμο συνδεδεμένων αυτοκινήτων. Οι συνδεδεμένες καινοτομίες – Slippery Road Alert και Hazard Light Alert – χρησιμοποιούν το cloud για να μοιράζονται κρίσιμα δεδομένα μεταξύ οχημάτων, προειδοποιώντας τον οδηγό για ολισθηρά τμήματα του δρόμου ή οχήματα που έχουν ενεργοποιήσει τα φώτα κινδύνου, ώστε να του παρέχουν επαρκή χρόνο για να επιβραδύνει.

2018 – Oncoming mitigation by braking

Το αυτόματο φρενάρισμα σε περίπτωση αντιθέτως ερχόμενου οχήματος (Oncoming mitigation by braking) είναι άλλο ένα μοναδικό χαρακτηριστικό της Volvo. Το σύστημα μπορεί να σας βοηθήσει να φρενάρετε εάν ένα όχημα από απέναντι εισέλθει στη λωρίδα σας. Εάν ένα επερχόμενο όχημα μπει στη λωρίδα σας και είναι αναπόφευκτη μια σύγκρουση, το σύστημα μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε την ταχύτητα του οχήματός σας για να μετριάσετε τη δύναμη της σύγκρουσης.

2019 – Η πρωτοβουλία E.V.A. (Equal Vehicles for All)

Η Volvo συλλέγει δεδομένα από συγκρούσεις από τη δεκαετία του 1970 για να κατανοήσει καλύτερα τι συμβαίνει κατά τη διάρκεια μιας σύγκρουσης – ανεξάρτητα από το μέγεθος, το φύλο ή το σχήμα του σώματος. Με την πρωτοβουλία E.V.A. πραγματώθηκε η έρευνα ασφαλείας. Αυτή είναι εύκολα προσβάσιμη σε μια ψηφιακή βιβλιοθήκη, ανοιχτή σε οποιονδήποτε να την κατεβάσει.

2020 – Όριο ταχύτητας

Προκειμένου να σταλεί ένα ισχυρό μήνυμα σχετικά με τους κινδύνους της υπερβολικής ταχύτητας, μειώθηκε η τελική ταχύτητα όλων των νέων αυτοκινήτων στα 180 km/h το 2020. Αυτή η πρωτοβουλία δείχνει το πώς μπορεί να ικανοποιηθεί ο μεγάλος στόχος για την επίτευξη μηδενικών θανάτων στην κυκλοφορία, υποστηρίζοντας την καλύτερη συμπεριφορά του οδηγού.

Διαβάστε επίσης:

Volvo: Το αυτοκίνητό σας στις διαταγές σας

Δοκιμή: Volvo XC60 T8 Recharge

Volvo XC40 Plug-in Hybrid: Όλα όσα ζητάει κανείς