Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsautoEXECUTIVE | newsautoCHOICE

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Volvo XC60 T8 Recharge

  • Σπύρος Χώτος (sh@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Σβολόπουλος

Το κορυφαίο plug-in υβριδικό Volvo XC60 δεν είναι μόνο αναμενόμενα οικονομικό σε κατανάλωση και με χαμηλούς ρύπους, αλλά παράλληλα και το πιο ισχυρό στη γκάμα του μοντέλου.

Είναι άλλωστε μια εποχή κατά την οποία οι περισσότεροι κατασκευαστές εντάσσουν τουλάχιστον στα κορυφαία μοντέλα τους, μια ή και περισσότερες plug-in υβριδικές εκδόσεις, ώστε να μειώσουν μεν τους ρύπους τους (και κατά συνέπεια και την κατανάλωσή τους), χωρίς όμως να χάσουν σε απόδοση.

Η Volvo είναι μια εταιρεία η οποία τα τελευταία χρόνια έχει δηλώσει ξεκάθαρα τη στροφή της προς τον απόλυτο εξηλεκτρισμό των μοντέλων της, εξ ου άλλωστε και ήταν μια από τις πρώτες εταιρείες που προσέφερε σε αυτοκίνητό της plug-in υβριδικό σύστημα.

Στην περίπτωση του XC60 T8 Recharge της δοκιμής μας, το plug-in υβριδικό σύστημα προσφέρει 392 ίππους ισχύος δημιουργώντας έτσι και την ισχυρότερη έκδοση στη γκάμα (υπάρχει και η plug-in υβριδική έκδοση Τ6 των 340 ίππων), προτάσσοντας τη σημασία για το ίδιο το μοντέλο της εν λόγω έκδοσης στις επιλογές του.

«Plug-in υβριδικό» είπατε;

Το plug-in υβριδικό (ή υβριδικό που φορτίζει και από πρίζα) σύστημα κίνησης του Volvo XC60 αποτελείται από έναν 2λιτρο κινητήρα βενζίνης με διπλή υπερτροφοδότηση (κομπρέσσορα και turbo) ισχύος 303 ίππων που στέλνει δύναμη στους εμπρός τροχούς του αυτοκινήτου, αλλά και από έναν ηλεκτροκινητήρα 88 ίππων που κινεί τους πίσω τροχούς. Η απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια για τον ηλεκτροκινητήρα αντλείται από μπαταρία ιόντων-λιθίου συνολικής χωρητικότητας 11,6 kWh, η οποία φορτίζει από εξωτερική πηγή. Παράλληλα, υπάρχει σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση και επιβράδυνση που φροντίζει ώστε να παρέχεται ενέργεια στην μπαταρία (ουσιαστικά, το αυτοκίνητο δεν «ξεμένει» ποτέ από ρεύμα) για να χρησιμοποιείται από τον ηλεκτροκινητήρα όταν απαιτείται. Ανάλογα με τον τύπο της φόρτισης για να γεμίσει η μπαταρία χρειάζεται από 3,5 έως 8 ώρες (σε φορτιστή AC με wallbox ή από οικιακή πρίζα), ενώ σε DC φορτιστή απαιτεί ακόμη λιγότερες. Η αρχή λειτουργίας του συστήματος εξαρτάται από ποιο οδηγικό προφίλ θα επιλεγεί (Constant AWD, Pure, Hybrid, Power, Off Road), με το «Pure» να δίνει τη δυνατότητα και μόνο ηλεκτρικής κίνησης για αποστάσεις έως και 40 χιλιομέτρων.

Επιδόσεις «GTI» και χαμηλότερη κατανάλωση

Στο δρόμο το plug-in υβριδικό Volvo XC60 ξεχωρίζει αρχικά με την αμιγώς ηλεκτρική του λειτουργία. Είναι εντελώς αθόρυβο, άμεσο στο πάτημα του γκαζιού και φυσικά, με μηδενικούς ρύπους. Έχουμε ξαναπεί ότι στα premium μοντέλα ταιριάζει ιδιαίτερα η ηλεκτροκίνηση και αυτό ισχύει και στο XC60. Με την εμπλοκή του turbo κινητήρα βενζίνης (με διπλή υπερτροφοδότηση) και τον ηλεκτροκινητήρα πάντα να βοηθά, το XC60 T8 κινείται με χαρακτηριστική ευκολία, χωρίς αχρείαστα ξεσπάσματα και με τον οδηγό να μην αντιλαμβάνεται στο «πόδι» του τις εναλλαγές «καυσίμου». Ακόμη και ο ήχος του βενζινοκινητήρα όταν εμπλέκεται είναι μειωμένος απόρροια της πολύ καλής λειτουργίας του μοτέρ και της ενισχυμένης ηχομόνωσης, ώστε και ηχητικά να προσεγγίσει τον «άηχο» εσωτερικά ηλεκτροκινητήρα. Οι επιδόσεις είναι πολύ γρήγορες, με το 0-100 km/h να επιτυγχάνεται σε χρόνο που θα ζήλευαν πολλά «καυτά» χάτσμπακ (5.5 sec). Μοιραία, η τελική ταχύτητα των 180 km/h εύκολα μπορεί να προσεγγιστεί. Στο πεδίο της κατανάλωσης, η χρήση του Pure και η εντός πόλεως αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία του αυτοκινήτου εξασφαλίζει αρχικά πολύ χαμηλό κόστος κίνησης (υπολογίστε ότι με μια πλήρη φόρτιση σε πραγματικές συνθήκες το XC60 μπορεί να διανύσει ηλεκτρικά 30 km). Με την εμπλοκή και του βενζινοκινητήρα, η μέση κατανάλωση που καταγράψαμε σε μια μεικτή διαδρομή και ξεκινώντας με την μπαταρία στο full ήταν κοντά στα 8.0 lt./100 km. Φυσικά, εάν η μπαταρία παραμένει αφόρτιστη, το νούμερο αυτό αυξάνεται ακόμη περισσότερο, όμως και πάλι είναι αρκετά χαμηλότερο αυτού ενός αμιγώς βενζινοκίνητου XC60 αντίστοιχης ισχύος.

Άνετο και ασφαλές στο δρόμο

Το XC60 T8 στο δρόμο προτάσσει έναν άνετο και ασφαλή χαρακτήρα, που τονίζει τον έτσι κι αλλιώς οικογενειακό του χαρακτήρα. Η ανάρτηση δεν μεταφέρει στο εσωτερικό τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και η υπό συνθήκες τετρακίνηση, μεγιστοποιεί τα δεδομένα της ασφάλειας. Στην εθνική, το ταξίδι είναι ήσυχο, άνετο και γενικά απροβλημάτισμο. Στην επαρχιακή διαδρομή με συνεχείς στροφές το XC60 T8 δεν διαφοροποιεί αυτά του τα χαρακτηριστικά, απλώς κάποιες λίγο παραπανίσιες κλίσεις από το αμάξωμα και η αδράνεια που κάνει την εμφάνισή της ως απόρροια του αυξημένου βάρους (σχεδόν 2 τόνους), δεν εμπνέουν τον οδηγό από το να κινηθεί σε πιο γρήγορους ρυθμούς. Η πρόσφυση πάντως και πάλι δεν διαταράσσεται και αυτό είναι που μετράει. Συνήθεια απαιτούν τα φρένα και ειδικά το πόσο θα πατήσει ο οδηγός το πεντάλ για να ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο, λόγω της λειτουργίας του συστήματος ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση που πρέπει να απεμπλακεί πρώτα και στη συνέχεια να επενεργήσουν τα φρένα. Είναι ένα απειροελάχιστο χρονικό διάστημα για αυτή τη μετάβαση που απαιτεί μόνο συνήθεια κατά το πάτημα του πεντάλ ιδίως σε καταστάσεις φρεναρίσματος πανικού και σίγουρα, δεν επηρεάζει την αποτελεσματικότητα του συστήματος φρένων. Σε εκτός δρόμου διαδρομές, το XC60 T8 δεν θα πει «όχι», έχοντας τη δυνατότητα να κινηθεί με άνεση σε δρόμους με πατημένο χώμα επωφελούμενο και από την αρκετή απόσταση από το έδαφος των 216 χιλιοστών.

Παραμένει πολυτελές και με πολύ καλούς χώρους

Στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του, το plug-in υβριδικό XC60 δεν διαφοροποιείται από τις άλλες εκδόσεις του μεσαίου SUV της Volvo, διατηρώντας και πάλι ένα μοντέρνο 5θυρο αμάξωμα με όμορφο στυλ. Η παρουσία της δεύτερης «τάπας» μπροστά αριστερά από τον οδηγό για την παροχή του ρεύματος αποκαλύπτει το διαφορετικό ποιόν της έκδοσης. Στο εσωτερικό του, το XC60 T8 ξεχωρίζει για την πολυτέλεια των υλικών του (η έκδοση της δοκιμής μας διέθετε μέχρι και τον έξτρα πανέμορφο επιλογέα ταχυτήτων από κρύσταλλο Orrefors), αλλά και για την «ψηφιοποίησή» του όπως αυτή εκφράζεται μέσω του πλήρους ψηφιακού πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, αλλά και της επίσης μεγάλης κάθετης οθόνης αφής 9 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων στο κέντρο της κονσόλας. Πολύ καλοί είναι οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες, με το XC60 να είναι σε θέση να μεταφέρει 5 ενήλικες χωρίς πολλές παραχωρήσεις. Το πορτ-μπαγκάζ του plug-in υβριδικού μοντέλου μειώνεται στα 468 lt., από 483 lt. στις υπόλοιπες εκδόσεις του και παραμένει πρακτικό.

Συμπέρασμα

Η υιοθέτηση ενός plug-in υβριδικού συστήματος κίνησης από μοντέλα όπως το XC60 T8, αποδεικνύει στην πράξη ότι πλέον οι κορυφαίες εκδόσεις αυτοκινήτων του είδους μπορούν να προσφέρουν και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, χωρίς να απαιτούν να γίνει οποιοσδήποτε συμβιβασμός. Η τιμή των 64.809 ευρώ που κοστίζει το T8 είναι πολύ καλή με βάση τα χαρακτηριστικά του, ιδίως έχοντας πάντα υπόψιν ότι πρόκειται για την top έκδοση στη γκάμα του μεσαίου SUV της Volvo.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας βενζίνης: 1.968 cc
Ισχύς: 303 PS/6.000 rpm
Ροπή: 400 Nm/2.200-4.800 rpm
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 88 PS
Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 240 Nm
Συνδυαστική ισχύς: 392 PS
Συνδυαστική ροπή: 640 Nm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5.5 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 1.9 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 42 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Βάρος: 1.928 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.688/1.902/1.658 mm
Μεταξόνιο: 2.865 mm
Χώρος αποσκευών: 468 lt
Τιμή: 64.809€

Διαβάστε επίσης:

Δοκιμή: Volvo XC60 B5

H Volvo ετοιμάζει ένα νέο μικρότερο ηλεκτρικό SUV

Έρχεται και baby SUV από τη Volvo;

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto