Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | COTY 2023

VOLVO 2021

Volvo XC90 Τ8 Recharge Plug-in: Next gen status symbol

  • newsautoteam

Το Volvo XC90 Τ8 Recharge Plug-in είναι ένα καθηλωτικό statussymbol της νέας εποχής της αυτοκίνησης, με την ακαταμάχητη αίγλη της ναυαρχίδας των Σουηδών και ένα εξελιγμένο σύστημα υβριδικής ηλεκτροκίνησης που εντυπωσιάζει με την απίστευτη οικονομία και τις μειωμένες εκπομπές ρύπων.

Οι εποχές των μεγάλων αλλαγών δημιουργούν τους κυρίαρχους του μέλλοντος. Και μία τέτοια μεγάλη εποχή είναι αυτή που διανύουμε, με την ηλεκτροκίνηση να έρχεται να αλλάξει όλα όσα γνωρίζαμε για το αυτοκίνητο. Στην Volvo είδαν από πολύ νωρίς τις κατακλυσμιαίες εξελίξεις που έρχονταν. Και έδρασαν γρήγορα αλλά και με σύνεση, χτίζοντας συστηματικά μία μεγάλα γκάμα από εξηλεκτρισμέναplug-in μοντέλα, ξεκινώντας από χαμηλά και φθάνοντας έως τη ναυαρχίδα των SUV, το XC90 Τ8 Recharge Plug-in.

Το πληθωρικό SUV αποτελεί την απόλυτη κορύφωση των τεχνολογιών και της εμμονής με την ποιότητα που εφαρμόζει η Volvo στα αυτοκίνητά της. Μία βιτρίνα νέων συστημάτων και πολυτέλειας η οποία τιμά το όνομα του Σουηδού κατασκευαστή και γίνεται αντικείμενο θαυμασμού όσων σκέφτονται και αγοράζουν το αυτοκίνητό τους έξω από τα τυποποιημένα. Το XC90 Recharge Plug-in είναι ένα ιδιαίτερα επιβλητικό αυτοκίνητο το οποίο κυριαρχεί σε κάθε είδους δρόμο και επιβάλλεται παντού. Όχι τόσο με τον όγκο του όσο με εκείνη την μοναδική ικανότητα της Volvo να μετατρέπει το design ενός αυτοκινήτου σε μία μορφή υψηλής εφαρμοσμένης τέχνης.

Κάτω από αυτή τη μίνιμαλ έκφραση καλαισθησίας κρύβεται ένα πρωτοποριακό μηχανολογικό υπόβαθρο. Στο επίκεντρο βρίσκεται ο δίλιτρος κινητήρας που με την βοήθεια turbo και μηχανικού υπερσυμπιεστή αποδίδει 303 ίππους και 400 Nm ροπής. Μαζί του συνεργάζεται και ένας ηλεκτροκινητήρας με απόδοση 88 ίππων και 240 Nm. Και οι δύο από κοινού αποδίδουν μέγιστη συνδυαστική ισχύ που φθάνει στην κορυφαία τιμή των 392 ίππων και μέγιστη ροπή 640 Nm. Οι τιμές αυτές δημιουργούν τις προϋποθέσεις για ένα μοναδικό σε αίσθηση αυτοκίνητο σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις του, καθώς το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε μόλις 5,8 sec.

Περισσότερες πληροφορίες για το μοντέλο θα βρείτε εδώ

Η μπαταρία ιόντων-λιθίου του συστήματος με την οποία τροφοδοτείται ο ηλεκτροκινητήρας είναι των 11,6 kWh με την φόρτισή της να διαρκεί έως και 3 ώρες σε ένα οικιακό wallbox. Η αυτονομία που επιτυγχάνει με χρήση μόνο του ηλεκτροκινητήρα είναι στα 51 χιλιόμετρα, με τη μέση κατανάλωση να βρίσκεται στα 2,7 lt/100 km. και τις εκπομπές CO2 να φθάνουν στα 60 gr/km με βάση το πρότυπο WLTP.

O ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα, μετατρέποντας έτσι το XC90 Τ8 Recharge Plug-inHybrid σε τετρακίνητο. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται από το ιδιαίτερα εξελιγμένο οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο, ενώ υπάρχει και σύστημα ανάκτησης της ενέργειας μέσω των φρένων, το οποίο έχει την δυνατότητα να αλλάζει το επίπεδο εμπλοκής της ανάλογα με τις συνθήκες ή την διάθεση του οδηγού. Μέσω δύο προγραμμάτων που παρέχει η Volvo, τo Hold και το Charge, ο οδηγός μπορεί να κρατήσει την φόρτιση της μπαταρίας σε ένα επιθυμητό επίπεδο για χρήση σε μεταγενέστερη φάση της διαδρομής του ή και να την φορτίζει, χρησιμοποιώντας για αυτόν τον σκοπό την ισχύ του βενζινοκινητήρα.

Το Plug-in υβριδικό σύστημα του XC90 Recharge διαθέτει πέντε (+1) προγράμματα λειτουργίας:

– Hybrid: Αυτό είναι το σύνηθες πρόγραμμα οδήγησης του αυτοκινήτου όπου το ηλεκτρομοτέρ και ο κινητήρας εσωτερικής καύσης λειτουργούν μαζί. Η δυνατότητα λειτουργίας αποκλειστικά με το ηλεκτρομοτέρ εξαρτάται από το απόθεμα ισχύος της υβριδικής μπαταρίας και, για παράδειγμα, από τις ανάγκες θέρμανσης ή ψύξης στον χώρο επιβατών.

– Pure: Δίνεται έμφαση στην οδήγηση μέσω της αξιοποίησης της ενέργειας του ηλεκτρικού κινητήρα για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και τον μετριασμό των εκπομπών CO2. Όταν εκκινεί ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, η λειτουργία οδήγησης αλλάζει αυτόματα σε λειτουργία Hybrid, μέχρι ο οδηγός να έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ξανά τη λειτουργία Pure.

Περισσότερες πληροφορίες για το μοντέλο θα βρείτε εδώ

– Off Road: Δίνεται προτεραιότητα στην πρόσφυση του αυτοκινήτου, όταν ο οδηγός κινείται σε κακοτράχαλο έδαφος και κακό οδόστρωμα. Το πρόγραμμα οδήγησης παρέχει μεγάλη απόσταση από το έδαφος, το τιμόνι είναι ελαφρύ και είναι ενεργή η τετρακίνηση και η λειτουργία ελέγχου χαμηλής ταχύτητας για το σύστημα ελεγχόμενης κατάβασης (HillDescentControl).

– Constant AWD: Βελτιώνονται τα κρατήματα και η πρόσφυση του αυτοκινήτου. Το πρόγραμμα οδήγησης κλειδώνει το αυτοκίνητο σε τετρακίνηση. Η προσαρμοσμένη κατανομή της ροπής ανάμεσα στον μπροστινό και τον πίσω άξονα παρέχει βέλτιστη πρόσφυση, ευστάθεια και κράτημα στο δρόμο.

– Power: Το αυτοκίνητο έχει πιο σπορ χαρακτηριστικά και γρηγορότερη απόκριση κατά την επιτάχυνση. Η λειτουργία οδήγησης προσαρμόζει τη συνδυασμένη ισχύ από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και τον ηλεκτροκινητήρα, καθώς το αυτοκίνητο κινείται και από τους μπροστινούς και από τους πίσω τροχούς.

– Ιdividual: Προσαρμογή ενός προγράμματος οδήγησης σύμφωνα με προσωπικές προτιμήσεις.

Πέρα από το ιδιαίτερα εξελιγμένο σύστημα μετάδοσης και διαχείρισης της κίνησης, το κορυφαίο μοντέλο στην γκάμα των SUV της Volvo διαθέτει την πολυτέλεια και τις ψηφιακές ανέσεις που θα περίμενε κανείς από μία πραγματική ναυαρχίδα. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός με διαγώνιο 12,3’’, υπάρχει αυτόματο σύστημα κλιματισμού 4 ζωνών, πολύ άνετα καθίσματα με ρυθμιζόμενη οσφυϊκή υποστήριξη και πολλά ακόμα. Η ευρυχωρία της καμπίνας είναι εντυπωσιακή και μπορεί να φιλοξενήσει έως και επτά επιβάτες σε ένα άνετο και φωτεινό σαλόνι μίας κομψής πολυτέλειας. Κάτι που φαίνεται κυρίως από την προσοχή σε εκλεπτυσμένες λεπτομέρειες, όπως για παράδειγμα ο επιλογέας ταχυτήτων από κρύσταλλο Orrefors, οι διακοσμητικές επιφάνειες από ξύλο LinearWaln, τα καθίσματα με δέρμα Moritz, το απίστευτης απόδοσης ηχοσύστημα της Bowers & Wilkins κ.ά.

Μαζί με όλα αυτά διατίθεται το ενισχυμένο πακέτο του συστήματος πολυμέσων Sensus, ενώ η μακροσκελής λίστα εξοπλισμού ασφαλείας και υποβοήθησης περιλαμβάνει στοιχεία όπως το Σύστημα προειδοποίησης για ολισθηρό οδόστρωμα (Slippery Road Alert) ή για αυτοκίνητα που φρενάρουν απότομα εμπρός (Hazard Light Alert), Pilot Assist, Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, Adaptive Cruise Control, Hill Descent Control (Σύστημα υποβοήθησης κατάβαση, Hill Start Assist (Σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα) , η υπηρεσία Volvo on Call, το Lane Keeping Aid, το σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης.

Σε κάθε περίπτωση το XC90 Recharge Plug-in Hybrid αποτελεί μία τεχνολογική και κατασκευαστική επίδειξη πρώτης γραμμής η οποία καταφέρνει να εντυπωσιάζει με τον μοναδικό συνδυασμό επιδόσεων, δυναμισμού αλλά και οικονομίας σε καύσιμο. Μία απόλυτη ναυαρχίδα με την αίγλη που της αρμόζει, με το στιλ και την σκανδιναβική κομψότητα που μόνο οι Σουηδοί μπορούν να καταφέρουν και με ένα tourdeforce ηλεκτρικής τεχνολογίας που φέρνει την Volvo στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων. Οι μεγάλοι καιροί των γενναίων αποφάσεων απαιτούν και μεγάλες εταιρίες. Και η Volvo είναι σίγουρα μία από αυτές.

Περισσότερες πληροφορίες για το μοντέλο θα βρείτε εδώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμές αυτόνομης οδήγησης για το Volvo XC90
Όλες οι εκδόσεις του Volvo XC90
Volvo XC90 Recharge: Με χαμηλή κατανάλωση και κορυφαίες τεχνολογίες

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto