Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsmotoCHOICE | newsautoCHOICE

VOLVO 2021

Volvo XC40 Recharge: Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο είναι εδώ

  • newsautoteam

Μετά την προσθήκη Plug-in υβριδικών εκδόσεων σε όλα τα μοντέλα της η Volvo κάνει το επόμενο βήμα με το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητό της. Το XC40 Recharge δείχνει ότι οι Σουηδοί έχουν αμέσως ανεβάσει πολύ ψηλά τον πήχη της ηλεκτροκίνησης.

Το όραμα της Volvo για τα επόμενα χρόνια είναι ξεκαθαρισμένο εδώ και πολύ καιρό καθώς έως το 2030 όλα της τα αυτοκίνητα θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Μέχρι να φθάσουμε εκεί, θα χρειαστούν κάποια ενδιάμεσα βήματα, με τα plug-in υβριδικά να είναι η “γέφυρα” προς τον ενδιάμεσο σταθμό, το 2025, όπου οι μισές πωλήσεις της εταιρίας θα είναι πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Το πρώτο βήμα για αυτό το ορόσημο γίνεται με ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον αυτοκίνητο, το XC40 Recharge. Και είναι ενδιαφέρον γιατί συνδυάζει ένα ήδη γνωστό και επιτυχημένο εμπορικά αυτοκίνητο, το XC40, με ένα ηλεκτρικό υπόβαθρο το οποίο έχει πολλές πρωτοποριακές ιδέες και πανταχού παρούσα την αφοσίωση της σουηδικής εταιρίας στον ηγετικό ρόλο που θέλει να παίξει στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Το XC40 Recharge μπορεί να είναι το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό Volvo μιας σειράς από αντίστοιχης τεχνολογίας μοντέλα που θα ακολουθήσουν, είναι όμως και αποτέλεσμα της μεγάλης παράδοσης της εταιρίας στην έρευνα και εξέλιξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η οποία πηγαίνει πίσω στην δεκαετία του 1970. Βασίζεται στην πλήρως ηλεκτρική πλατφόρμα CMA (Compact Modular Architecture), μία πολύ προηγμένη δομή αμαξώματος η οποία έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τον όμιλο Geely, πάνω στην οποία θα προσαρμοστούν και τα επόμενα ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρίας. Σχεδιαστικά διαφοροποιείται ελάχιστα από το συμβατικό XC40, με πιο χαρακτηριστικό στοιχείο την κλειστή μάσκα, και την απουσία εισαγωγών αέρα, λόγω της απουσίας θερμικού κινητήρα στο εμπρός μέρος.

Περισσότερες πληροφορίες για το μοντέλο θα βρείτε εδώ

Το XC 40 Recharge έχει δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ένα στον εμπρός και έναν στον πίσω άξονα, στοιχείο που του εξασφαλίζει και την τετρακίνησης. Η συνδυαστική ισχύς φθάνει στους 408 ίππους, κάτι που του επιτρέπει να ολοκληρώνει το 0-100 km/h σε 4,9 sec, ενώ η τελική περιορίζεται -όπως άλλωστε σε όλα τα Volvo- στα 180 km/h. Η μπαταρία είναι των 78 kWh, ιόντων λιθίου, σύγχρονης τεχνολογίας, με compact διαστάσεις και χαμηλό βάρος έτσι ώστε να επιβαρύνει όσο το δυνατόν λιγότερο την αυτονομία.

H μεγάλη χωρητικότητα της μπαταρίας δίνει εκτιμώμενη αυτονομία έως και 418 χιλιόμετρα με βάση το πρότυπο WLTP μειώνοντας δραστικά το άγχος της αυτονομίας. Η φόρτιση μπορεί να γίνει στο σπίτι ή σε wallbox ΑC ενώ σε έναν σταθμό φόρτισης των 150 kW DC είναι δυνατόν να φορτίσει από το μηδέν έως το 80% σε περίπου 40 λεπτά, ή να αποκτήσει έξτρα αυτονομία 100 χιλιομέτρων σε μόλις 10 λεπτά.

Η έξυπνη σχεδίαση της μπαταρίας δεν στερεί χώρο από τους επιβάτες, οι οποίοι θα έχουν στην διάθεσή τους άνεση αντίστοιχη με αυτή ενός κανονικού XC40. To πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 413 λίτρων, με την μπαταρία να είναι τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο φόρτωσης, αν και αυτό αντισταθμίζεται από τον εμπρός χώρο φόρτωσης των 31 λίτρων ο οποίος καλύπτει στην θέση που θα υπήρχε κανονικά ένας κινητήρας, και χωρά αρκετά αντικείμενα, όπως τα καλώδια φόρτισης για παράδειγμα.

Θέλοντας να διατηρήσει τα κορυφαία πρότυπα ασφάλειας που έχουν όλα τα αυτοκίνητα της Volvo, οι μηχανικοί ανασχεδίασαν όλη την εμπρός δομή του αμαξώματος, με τέτοιο τρόπο ώστε να αντισταθμίζεται η έλλειψη κινητήρα και να διατηρούνται τα υψηλά στάνταρ παθητικής ασφάλειας για τους επιβάτες σε περίπτωση σύγκρουσης.

Περισσότερες πληροφορίες για το μοντέλο θα βρείτε εδώ

Η μπαταρία προστατεύεται από έναν συμπαγή κλωβό ασφαλείας που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο στο κέντρο του αμαξώματος, αποτελώντας ένα δομικό στοιχείο του πλαισίου. Η θέση της αυτή κατεβάζει το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου, κάτι που βελτιώνει ακόμα περισσότερο την ευστάθεια και περιορίζει σημαντικά το ενδεχόμενο ανατροπής. Η εγγύηση της Volvo Cars για την μπαταρία είναι 8 χρόνια ή 160.000 km, όποιο έρθει πρώτο, με την προϋπόθεση ότι το αυτοκίνητο και η μπαταρία συντηρούνται και χρησιμοποιούνται σύμφωνα με τις συστάσεις της Volvo Cars.

Το νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που λειτουργεί σε περιβάλλον Android προσφέρει στους πελάτες εξαιρετικές δυνατότητες παραμετροποίησης, βελτιωμένα επίπεδα διαισθητικής λειτουργίας και ενσωματωμένες υπηρεσίες και τεχνολογία Google, όπως το Google Assistant, το Google Maps και το Google Play Store.

Το σύστημα προσφέρει πολλές έξυπνες δυνατότητες, όπως για παράδειγμα τον real time επανασχεδιασμό της διαδρομής με βάση τα σημεία φόρτισης ή την κατάσταση της μπαταρίας, κάνοντας έτσι πολύ πιο άνετη και με λιγότερο άγχος την διαδρομή σας. Επίσης μπορεί να δέχεται over the air ενημερώσεις, κάτι που σημαίνει ότι ανά πάσα στιγμή θα είναι πλήρως ενημερωμένο για τις τελευταίες εκδόσεις των εφαρμογών τις οποίες διαθέτει.

Υπάρχει μεταξύ άλλων και σύστημα φωνητικών εντολών που κάνει ακόμα πιο εύκολη την επικοινωνία του χρήστη με το αυτοκίνητο ενώ διατίθενται και πολλά στοιχεία premium πολυτέλειας, όπως το εξαιρετικό ηχοσύστημα της Harman Kardon. Χάρη στην εφαρμογή Volvo On Call ο οδηγός μπορεί να έχει τον έλεγχο εξ αποστάσεως του αυτοκινήτου για την λειτουργία της θέρμανσης ή της ψύξης του σαλονιού ώστε να βρίσκεται στην επιθυμητή θερμοκρασία πριν καν ξεκινήσει το ταξίδι του.

Πέρα από όλα αυτά, το XC40 Recharge εφοδιάζεται με όλα τα γνωστά ηλεκτρονικά μέσα για την ασφάλεια και την υποβοήθηση του οδηγού κάτω από την δέσμη συστημάτων Pilot Assist, ενώ διατίθεται και σύστημα με ορατότητα 360 μοιρών, το οποίο με την χρήση τεσσάρων καμερών καλύπτει περιμετρικά το αυτοκίνητο ώστε να είναι πιο εύκολο το παρκάρισμά του σε περιορισμένους χώρους.

Στο εσωτερικό, η γνώριμη εικόνα του XC40 έχει δεχθεί σημαντικές βελτιώσεις καθώς η απουσία του συμβατικού κινητήρα έχει απελευθερώσει αρκετούς χώρους για μικροαντικείμενα όπως για παράδειγμα στις θήκες στις πόρτες. Η αυξημένη χρήση περιβαλλοντικά βιώσιμων υλικών είναι ένας μόνο από τους τρόπους με τους οποίους το XC40 Recharge βοηθά στη μείωση του περιβαλλοντικού αντίκτυπου. Για παράδειγμα, η εσωτερική μοκέτα είναι εξ ολοκλήρου κατασκευασμένη από ανακυκλωμένο πλαστικό.

Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό XC40 Recharge έχει ήδη ξεκινήσει να διατίθεται σε αρκετές ευρωπαϊκές αγορές με την τεράστια ζήτηση να ξεπερνά κατά πολύ τις δυνατότητες παραγωγής, προδιαγράφοντας μία μεγάλη εμπορική επιτυχία για την Volvo. Στη χώρα μας οι παραγγελίες θα ανοίξουν στα τέλη Μαϊου, φέρνοντας και στην Ελλάδα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της δικής μας αγοράς.

Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για μία ιδανική εκτέλεση ενός πρώτου βήματος στον χώρο της πλήρους ηλεκτροκίνησης, με ένα αυτοκίνητο που υπερέχει τεχνολογικά, αρέσει πολύ και έχει το χάρισμα να απευθύνεται σε ένα πιο ευρύ κοινό. Η μεγάλη εμπειρία της Volvo στην ηλεκτροκίνηση και η ηγετική της θέση στις μέχρι τώρα εξελίξεις σε παγκόσμιο επίπεδο, εξασφαλίζουν ότι και το XC40 Recharge θα είναι ένα αυτοκίνητο που θα αφήσει το στίγμα του στην αγορά, ανοίγοντας διάπλατα τον δρόμο στην σουηδική εταιρία για τα μεγάλα σχέδιά της στη νέα εποχή που ανοίγεται για την αυτοκίνηση.

Περισσότερες πληροφορίες για το μοντέλο θα βρείτε εδώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
XC40 Recharge: Το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Volvo (video)
Όλες οι εκδόσεις του Volvo XC40
Volvo XC40 Recharge: Ασφαλές όπως πάντα, εύκολο όπως το κινητό σας!

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Δημοφιλή στο Protothema.gr